بازار

فونیکس آریزو 6 پرو در برابر بهمن ریسپکت + معرفی بهترین فروشگاه قطعات و لوازم یدکی ام وی ام و چری

سدان ‌های چینی با غیاب رقبای وارداتی، بخش قابل توجهی از بازار ایران را به تصرف خود درآورده و گاهاً یک محصول مونتاژی در این دسته معرفی می‌شود. در حال حاضر، دو خودروی فونیکس آریزو 6 پرو و بهمن ریسپکت به عنوان اهمیت‌ های این دسته شناخته می‌شوند و در کنار خودروهایی مانند کی ام سی J7، به عنوان سدان ‌های شهری مدرن در بازار ایران عرضه می‌شوند.

در این مقاله، به مقایسه فنی، قیمتی و کلاسی بین فونیکس آریزو 6 پرو و ریسپکت بهمن می‌پردازیم؛ زیرا این دو محصول به عنوان نزدیک‌ترین رقبا در نظر گرفته می‌شوند و در یک سطح از نظر فنی، قیمتی و کلاس بدنه قرار دارند. البته، ویژگی ‌های ظاهری و خصوصیات دینامیک رانندگی این دو خودرو اختلافاتی دارند.

مقایسه مشخصات فنی آریزو 6 پرو و بهمن ریسپکت

جالب است بدانید که به‌علاوه از فونیکس آریزو 6 پرو، رقیب آن، بهمن ریسپکت نیز اصلی‌ترین محصولات شرکت چری محسوب می‌شود. بهمن ریسپکت نسخه به‌روز و فیس‌لیفت شده از چری آریزو ۷ است و از این‌رو مشخصات فنی این دو خودرو چینی به طور مشابهی عمل می‌کنند.

هر دو از موتور مشهور ۱.۵ لیتری توربوشارژ بهره ‌می‌برند که در بیشتر خودروهای چری و مدل‌ های مختلف آن در ایران استفاده می‌شود. این پیشرانه ۴ سیلندر 16 سوپاپ بر فونیکس آریزو 6 پرو قدرت ۱۴۷ اسب بخار و گشتاور بیشینه ۲۱۰ نیوتن.متر را از طریق گیربکس CVT با ۹ دنده مصنوعی به محور جلو منتقل می‌کند.

بهمن ریسپکت هم با همین نوع موتور و گیربکس مجهز است، اما با به‌روزرسانی ‌های نرم‌افزاری شرکت سازنده، گشتاور و قدرت تولیدی آن ارتقا یافته و به ۱۵۴ اسب بخار قدرت و ۲۳۰ نیوتن.متر گشتاور دست یافته است.

گرچه این افزایش توان به بهمن ریسپکت امکان ارائه شتاب بهتر را می‌دهد، اما از نظر توان خروجی موتور، هیچ تفاوت چندانی میان این دو خودرو وجود ندارد. این امر باعث می‌شود که در زمینه شتاب‌گیری اولیه، تفاوت چندانی ایجاد نشود و شتاب‌ های آریزو 6 پرو و بهمن ریسپکت نزدیک به ۱۰.۵ ثانیه در انجام مسافت صفر تا ۱۰۰ کیلومتر برابر باشد.

با این حال، در بحران دینامیک رانندگی و ویژگی ‌های هندلینگ، بهمن ریسپکت به علت دارا بودن سیستم تعلیق پیشرفته ‌تر مالتی لینک در چرخ‌ های عقب، ممکن است عملکرد بهتری از خود نشان دهد. این سیستم تعلیق با کنترل مستقل بر روی هر چرخ، تعادل و هندلینگ بهتری را در سرعت‌ های بالا ارائه می‌دهد. از این رو، در ورود به پیچ‌ ها یا خروج از آنها با سرعت ‌های بالا، خودروی بهمن ریسپکت تعادل بهتری از خود نشان میدهد و احتمال بروز بیش فرمانی کاهش می ‌یابد.

در موضوع مصرف سوخت نیز، فونیکس آریزو 6 پرو نسبت به بهمن ریسپکت مصرف کمتری دارد. این امر ممکن است به دلیل بهبود آیرودینامیک بدنه و توان کمتر موتور باشد. البته در عمل، مصرف سوخت هر دو خودرو به‌طور مشابهی نزدیک به ۷.۵ لیتر در هر صد کیلومتر است.

از نظر کیفیت سواری، هر دو خودرو به خوبی عمل میکنند و توانایی ارائه سواری راحت و لذت‌ بخش را فراهم میکنند. سکوت کابین و کاهش نویز در داخل، از ویژگی‌های مثبت تجربه سواری این خودروها به حساب می ‌آید.

طراحی ظاهری آریزو 6 پرو با بهمن ریسپکت

یکی از عوامل مهم برای مشتریان در خرید خودرو، نوع طراحی ظاهری و جذابیت آن است. در زمینه طراحی ظاهری این دو خودرو، می‌توان گفت که هر دو به عنوان خودروهای زیبا و مناسبی برای بازار ایران شناخته میشوند. اما فونیکس آریزو 6 پرو با طراحی ملایم ‌تری به ‌ویژه در نمای چهره و بخش پشتی، از خشونت و قاطعیت کمتری برخوردار است. این نوع طراحی می‌تواند بیشتر جلب توجه خانواده ‌ها و افراد با سنین بالاتر را داشته باشد.

اما در مقابل، با وجود طراحی نسبتاً ملایم و کمی قدیمی نمای جانبی بهمن ریسپکت (که در واقع به چری آریزو ۷ تعلق دارد)، طراحی چهره و نمای پشتی این خودرو به شدت اسپرت و مدرن به نظر میرسد. از جزئیات تند و تیز چراغ‌ ها و فرم ریسینگ سپر جلو، باعث می‌شود که بهمن ریسپکت نسبت به رقیب، یک چهره خشن ‌تر و اسپرت ‌تر داشته باشد. این نوع طراحی ممکن است بیشتر جذابیت جوان ‌ترها را جلب کند و افرادی که به دنبال خودرو با ظاهر اسپرت ‌تر هستند، احتمالاً طراحی ریسپکت بهمن را ترجیح دهند.

بنابراین، در کل می‌توان گفت که طراحی بدنه هر دو خودروی فونیکس آریزو 6 پرو و بهمن ریسپکت به نوعی متعادل و جذاب است و با توجه به سلیقه و سن مشتری، هر یک از آنها می‌تواند ترجیحات مختلف افراد را در بر گیرد.

مقایسه طراحی داخلی آریزو 6 پرو با بهمن ریسپکت

در مورد مقایسه طراحی داخلی فونیکس آریزو 6 پرو با بهمن ریسپکت، میتوان نتیجه‌ ای مشابه نمای بیرونی این دو خودرو گرفت. طراحی داخلی فونیکس آریزو 6 پرو، با زیبایی، مدرنیته کمی و الگوهای مینیمال، به نظر می‌رسد. از جمله ویژگی‌های مثبت این داخلی می‌توان به دریچه ‌های تهویه سراسری، الگوهای مدرن روی داشبورد، و اهرم دنده خلبانی اشاره کرد. این سبک طراحی حالتی نوین دارد و باعث تجلل و اشرافیت بیشتر درون کابین می‌شود، که برای سرنشینان ارزشمند است.

داشبورد بهمن ریسپکت از جنبه اسپرت و ریسینگ بیشتری به نمایش گذاشته شده است. این شیوه طراحی داخلی تا حدودی کلاسیک ‌تر است، اما با احساس هیجان بیشتری همراه است و ممکن است مشتریان جوان ‌تر با آن ارتباط بهتری برقرار کنند. کیفیت متریال داشبورد و رودری‌های هر دو خودرو مناسب است و اکثر کاربران از آنها راضی خواهند بود.

با توجه به افزایش فاصله محوری بهمن ریسپکت نسبت به فونیکس آریزو 6 پرو، انتظار می‌رود که فضای پا و زانوها در صندلی‌های ردیف عقب این خودرو برای افراد بلند قد کمی جادارتر باشد. هرچند فضای صندلی‌های ردیف دوم آریزو 6 پرو هم نسبتاً جادار است و محدودیت چندانی در آن احساس نمی‌شود.

در حوزه حجم صندوق عقب، گرچه صندوق ۴۵۵ لیتری ریسپکت کافی به نظر می‌رسد، اما صندوق ۵۷۰ لیتری فونیکس آریزو 6 پرو جای حرف و حدیثی باقی نمیگذارد و تمامی دغدغه‌های کاربران را در مسافرت یا سایر مواقع به خوبی پوشش می‌دهد.

به عبارت دیگر، اگر دنبال یک کابین مدرن، نوین و کمی مجلل‌تر هستید، آریزو 6 پرو گزینه بهتری است و همچنین صندوق عقب این خودرو فضای بزرگ ‌تری را برای جا دادن لوازم مسافرتی فراهم می‌کند. اما طراحی داخلی ریسپکت بهمن موتور اسپرت ‌تر به نظر می‌رسد و می‌تواند در زمان رانندگی هیجان بیشتری را برای راننده ایجاد کند.

همچنین از لحاظ امکانات رفاهی، هر دو خودرو تقریباً مشابه هستند و امکانات آسایشی قابل قبولی را در اختیار سرنشینان خود قرار می‌دهند. البته بهمن ریسپکت دارای آپشن مهم شارژر وایرلس است که می‌تواند بهترین پاسخ را به نیاز کاربران حاضر در کابین فراهم کند، اما متأسفانه فونیکس آریزو 6 پرو این آپشن کاربردی را ندارد.

خرید قطعات و لوازم یدکی ام وی ام و چری به خصوص آریزو 6 جی تی

خرید لوازم یدکی آریزو 6 و سایر خودروهای ام وی ام و چری به صورت آنلاین با مزایای فراوانی همراه است که تجربه خرید شما را بهبود میبخشد. این روش خرید دارای مزایای زیر است:

1. تنوع و انتخاب گسترده:

در سایت مدیران تیم، تنوع لوازم یدکی ام وی ام و چری، به ویژه آریزو 6، بسیار وسیع است. این امکان به شما می‌دهد تا لوازمی را با تطابق بیشتر با نیازهای خود انتخاب کنید.

2. قیمت مناسب:

خرید آنلاین معمولاً با تخفیفات و پیشنهادات ویژه همراه است، که به شما این امکان را می‌دهد که لوازم یدکی را با قیمت مناسب ‌تری تهیه کنید. مقایسه قیمت‌ ها نیز به شما کمک می‌کند تا بهترین معامله را برای خود انتخاب کنید.

3. راحتی در خرید و تحویل:

فرآیند خرید آنلاین ساده و راحت است. شما می‌توانید لوازم یدکی مورد نیاز خود را انتخاب و سفارش خود را ثبت کنید. ارسال سریع و مطمئن به آدرس شما نیز از دیگر مزایای این روش است.

4. اطلاعات کامل محصول:

در سایت مدیران تیم، اطلاعات کاملی از جمله مشخصات فنی و نحوه نصب لوازم یدکی آریزو 6 ارائه شده است. این اطلاعات به شما کمک می‌کند تا تصمیم بهتری برای خرید بگیرید.

5. پشتیبانی مشتریان:

سایت مدیران تیم دارای پشتیبانی مشتریان حرفه‌ای است که به سوالات و مشکلات شما پاسخ می‌دهند. این امکان به شما اطمینان می‌دهد که در هر مرحله از خرید، از پشتیبانی کامل و حرفه‌ای بهره‌مند خواهید شد.

با خرید لوازم یدکی آریزو 6 از سایت مدیران تیم، شما به سرعت و راحتی، همچنین بهره‌مندی از تخفیفات و اطلاعات کامل محصول، تجربه خریدی خوب و موفق را تجربه خواهید کرد.

دکمه بازگشت به بالا