فناوری اطلاعات

اتحادیه اروپا و ژاپن درباره هوش مصنوعی مولد به تفاهم رسیدند



به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، یک مقام ارشد اعلام کرد شاهد همگرایی تفکر اتحادیه اروپا درخصوص هوش مصنوعی مولد با ژاپن است.

ورا یوروا معاون ارزش ها و شفافیت کمیسیون اروپا در مصاحبه ای گفت: شاهد همگرایی زیادی درخصوص چگونگی بررسی هوش مصنوعی و هوش مصنوعی مولد هستیم.

اتحادیه اروپا با ارائه «قانون هوش مصنوعی»، پیشگام قانونگذاری فناوری های نوظهور است. از سوی دیگر ژاپن نیز مشغول بررسی دستورالعملی انعطاف پذیر از اتحادیه اروپا در این زمینه است تا رشد اقتصادی خود را ارتقا دهد.

اتحادیه اروپا و ژاپن مشغول عمیق تر کردن همکاری هایشان در زمینه فناوری هایی مانند هوش مصنوعی، امنیت سایبری و تراشه هستند زیرا این موارد برای امنیت اقتصادی اهمیت زیادی دارند.

یوروا در این زمینه می گوید: من اخیرا به چین سفر کردم که این یک موضوع کاملا متفاوت است. من می توانم با همتایان ژاپنی مان مذاکره کنم زیرا لازم نیست درباره هریک از موضوعات پایه توضیح دهیم.

در این میان گروه ۷ متشکل از کشورهای صنعتی بزرگ جهان مشغول بررسی دستورالعملی برای هوش مصنوعی مولد است. این فناوری همراه خود هیجان و نگرانی های زیادی را ایجاد کرده است.

مذاکرات برای ایجاد چهارچوب مخصوص هوش مصنوعی در جریان است اما یک دستورالعمل برای شرکت های فعال در حوزه هوش مصنوعی نیازمند فعالیت بیشتر است.

این خبر را در ایران وب سازان مرجع وب و فناوری دنبال کنید

منبع:مهر

دکمه بازگشت به بالا