اخبار سایت

سانترال ویپ به و کاربردهای آن به زبان ساده


—————- رپرتاژ آگهی —————–

در جهانی که همه‌چیز با سرعت رو به جلو پیش می‌رود، ارتباطات مؤثر و سیستم های نوین مخابراتی نقش کلیدی در موفقیت کسب و کارها و سازمان‌ها ایفا می‌کند. سیستم‌های تلفنی نقش اساسی در این امر دارند و به عنوان یکی از راه های ارتباط مستقیم در سازمان ها مورد استفاده قرار میگیرند .با توجه به پیشرفت تکنولوژی و امکانات متنوع و جذابی که میتوان بر روی سیستم های تلفنی جدید پیاده سازی کرد، سیستم های  سنتی به سرعت حذف می‌شوند و جای خود را به سیتم های تلفنی جدید با نام سانترال ویپ می‌دهند.

 

سانترال ویپ چیست و چه مزایایی دارد؟




 در ابتدا به مفهوم کلمه سانترال ویپ می‌پردازیم. سانترال برگرفته از کلمه centrall  به معنای مرکزی است و کلمه ویپ (Voip)  مخفف Voice Over Internet Protocol  به معنای انتقال صدا بر روی بستر اینترنت یا شبکه است که این دوکلمه در کنار یکدیگر به معنای مرکز تلفن تحت شبکه یا به‌صورت ساده‌تر همان سانترال ویپ است.

در حقیقت سانترال ویپ به زبان ساده یک مرکز تلفن نرم‌افزاری با فناوری بسیار جدید است که می‌تواند  از طریق شبکه داخلی و یا اینترنت امکانات بسیار زیادی را به شما ارائه دهد. این سیستم  با متمرکزکردن تمامی امکانات به‌صورت یک پلتفرم یا سامانه تحت وب قادر است تمامی قابلیت‌های پیچیده سیستم تلفنی‌های قدیم را به‌صورت ساده و یکپارچه و با هزینه بسیار کمتر در اختیار کاربر قرار دهد.

 

استفاده از سانترال ویپ راندمان عملکرد کل مجموعه را بالا می برد


استفاده از سانترال ویپ راندمان عملکرد کل مجموعه را بالا می برد


 

برخی از امکانات سانترال ویپ




با استفاده از سانترال ویپ و ابزارهای پیشرفته آن می‌توان تماس‌ها را به‌صورت مؤثر مدیریت و تحلیل نمایید. همچنین از جمله امکانات دیگر سانترال ویپ می‌توان به مواردی همچون:

   – ضبط و شنود تماس‌ها با جدیدترین و کم حجم‌ترین فرمت‌های صوتی

   – تعاریف متنوع کاربری با ایجاد سطوح مختلف دسترسی

   – امکان ارسال و دریافت فکس نرم افزاری

   – مانیتورینگ کامل و جامع تماس ها

   – دفترچه تلفن با قابلیت شماره گیری با یک کلیک

   – ارتباط با سیستم های اتوماسیون اداری و CRM ها

   – مدیریت خطوط ورودی و خروجی و بستن صفر و محدود کردن مکالمات برخی از بخش ها برای مدت زمان مشخص

   – قابلیت پیجینگ و اینترکام

   – نظرسنجی پیشرفته چند لایه

   – ایجاد صف های  انتظار جهت مدیریت تماس های ورودی با قابلیت اعلام موقعیت

   – ورود و خروج اپراتورها

   – گزارش گیری های دقیق و متنوع نموداری

اشاره نمود.

یکی از مزایای کلیدی سانترال ویپ، عدم وابستگی به موقعیت جغرافیایی آن است. با استفاده از این امکان، کاربران می‌توانند در هر کجا که باشند و تنها با داشتن یک اتصال اینترنت، تماس‌های خود را برقرار نمایند.

دیگر نیازی به محدودیت‌های خط تلفنی فیزیکی یا محدودیت‌های جغرافیایی نخواهید داشت. اگر در دفتر کاری دیگری هستید و یا از راه دورکار می‌کنید و حتی اگر در حرکت هستید، سانترال ویپ به شما امکان برقراری ارتباط تلفنی را به‌سادگی می‌دهد.

حال این کار چگونه توسط سانترال ویپ انجام می‌گیرد و نحوه کار آن به چه صورت است؟

برای پاسخ این سؤال با ما همراه باشید تا با ماژول داخلی امن اینترنتی یا همان SIP Proxy آشنا شوید

 

ارتباط خطوط تلفن بر روی بستر اینترنت (داخلی امن اینترنتی)




همان‌طور که اشاره شد یکی از قابلیت کلیدی سانترال ویپ، استفاده از خطوط مخابراتی بر روی بستر اینترنت است که شامل دریافت تماس و پاسخگویی از خطوط سازمان شما و حتی ارتباط داخلی‌ها به‌صورت رایگان از راه دور است.

در حقیقت شما بدون نیاز به راه کارهای نرم‌افزاری پرخطری همچون  vpn یا هر گونه ارتباط شبکه‌ای سخت‌افزاری مانند تانلینگ و یا میکروتیک، می‌توانید از داخلی‌های خود بر روی بستر اینترنت در هر جای دنیا استفاده نمایید.

این ماژول که به‌صورت نرم‌افزاری می‌تواند به سانترال ویپ شما اضافه شود و نام دیگر آن سیپ پراکسی است، دارای کاربردهای متعددی است که در اینجا به چند نمونه آن اشاره می‌کنیم. یکی از این کاربردها  ارتباط بین شعب  سازمانی شما است به صورتی که شما می‌توانید برای هر شعبه خود داخلی‌های متفاوت تعریف کرده و تنها با در اختیار داشتن یک اینترنت پرسرعت بتوانید ارتباط تلفنی بین شعب را به‌صورت رایگان برقرار کنید.

همچنین با استفاده از این ماژول، تمامی مکالمات شعب به‌صورت فایل صوتی ضبط شده و در دفتر مرکزی ثبت  می‌گردد.

 

استفاده از ماژول سیپ پراکسی یا تماس امن، کار را برای کارمندان بسیار ساده می کند.


استفاده از ماژول سیپ پراکسی یا تماس امن، کار را برای کارمندان بسیار ساده می کند.




کاربرد دیگر ماژول داخلی امن اینترنتی در ارتباط با دورکاری است که در شرایط بحرانی شیوع ویروس کرونا، بسیار کاربردی و مورد استفاده قرار گرفت. نحوه کار به این صورت است که شما می‌توانید داخلی‌های مجزا برای افراد یا پرسنل دورکار در سانترال ویپ خود تعریف کرده و با استفاده از اینترنت در دفتر مرکزی خود این داخلی را در اختیار اشخاص موردنظر قرار دید حال این داخلی‌ها می‌توانند به‌صورت نرم‌افزاری بر روی تلفن همراه یا کامپیوتر شخصی افراد و یا بر روی تلفن سخت‌افزاری IP Phone  نصب  و مورد استفاده قرار گیرد تا افراد بتوانند به‌راحتی تماس‌های سازمانی خود را از خطوط شرکت برقرار کنند و یا بتوانند به‌صورت داخلی به داخلی با افراد داخل سازمان در ارتباط باشند.

 کاربرد دیگر این ماژول برای مدیران و کارشناسان دورکاری است که در حال جابه‌جایی و یا مسافرت به شهرهای دیگر و یا خارج از کشور هستند. این افراد می‌توانند با فعال‌کردن اینترنت و داخلی بر روی تلفن همراه خود، با پرسنل داخل سازمان در ارتباط باشند و یا از خطوط شهری داخل سازمان استفاده نمایند.

در نتیجه، این گونه ارتباطات نسل بعدی تماس‌های صوتی است که با بهره‌گیری از سانترال ویپ، می‌توانید ارتباطات تلفنی سازمان خود را به سطوح جدیدی  ارتقا دهید  و کاهش چشمگیری در مدیریت هزینه‌های تماس سازمان خود داشته باشید.

 

پایان/ مرجع وب و فناوری

این مطلب از سایت ایتنا گردآوری شده است.

منبع: ایتنا

دکمه بازگشت به بالا