اخبار سایت

ChatGPT چه تاثیری بر عرصه‌های مختلف داشته است؟



فناوری هوش مصنوعی ChatGPT سال گذشته در چنین روز‌هایی به جهان معرفی شد.
در حالی که ChatGPT اولین سال تولد خود را جشن می‌گیرد، وبسایت Techround گزارشی منتشر کرده است که نظرات کارشناسان را در مورد تأثیر عمیق آن در صنایع و چشم انداز در حال تحول ناشی از نوآوری آن بررسی کرده است.

استراتژی‌های کسب و کار و اجرا
در زمینه کسب و کار، کارشناسان تأیید کرده اند که ظهور ChatGPT شرکت‌ها را بر آن داشته است تا با استفاده از فناوری‌های هوشمند به سرعت با توسعه همگام شوند و در عین حال مراقبت زیادی برای جلوگیری از اشتباهات بزرگ داشته باشند.

استراتژی‌های رسمی‌شده هوش مصنوعی نیز به دلیل تأثیر ابزار‌های هوش مصنوعی مولد اهمیت فزاینده‌ای پیدا کرده‌اند؛ به گونه‌ای که سازمان‌ها را به سمت آینده‌ای با محوریت ارزش داده‌ها سوق می‌دهند.

توسعه در بازاریابی و خلاقیت
کارشناسان گفته‌اند که تغییر به سمت برنامه‌های کاربردی سفارشی که توسط مدل‌های زبانی بزرگ پشتیبانی می‌شوند، نشان‌دهنده یک تغییر پارادایم است؛ زیرا این برنامه‌ها پتانسیل عظیم هوش مصنوعی مولد را در افزایش خلاقیت و تولید محتوا برجسته می‌کنند، اما مکملی برای خلاقیت انسان در نظر گرفته می‌شوند، نه جایگزینی برای آن.

آموزش و تغییر سبک‌های یادگیری
کارشناسان تأیید کرده اند که ChatGPT افق‌های جدیدی را در مدارس برای دانش‌آموزان و معلمان گشوده است؛ به گونه‌ای که به دانش‌آموزان در انجام وظایف تحصیلی خود، چه در حل مسائل ریاضی و چه در نوشتن مقاله کمک کرده است و همچنین معلمان را قادر می‌سازد تا از آن برای مدیریت استفاده کنند. البته این فناوری فرصت‌های بزرگی ارائه می‌دهد؛ اما نیاز فوری به اجتناب از اتکای بیش از حد به آن و اطمینان از تعیین محدودیت‌های واضح برای استفاده از آن وجود دارد.

تحول در منابع انسانی و مراقبت‌های بهداشتی
کارشناسان با ایجاد تغییرات اساسی در حوزه منابع انسانی و مراقبت‌های بهداشتی توضیح دادند که پتانسیل ChatGPT برای ساده سازی وظایف اداری و افزایش کارایی در کنار بهبود تجربه پزشک و بیمار، واضح و ملموس شده است.

کارشناسان بر چالش‌های پیش روی ChatGPT در مقیاس و استراتژی‌های پیشرفته‌ای که شرکت‌ها برای به حداکثر رساندن بهره‌وری اتخاذ می‌کنند، تمرکز کرده اند. همچنین اهمیت تجزیه و تحلیل دقیق و آگاهی از محدودیت‌ها و خطرات بالقوه هوش مصنوعی نیز به ویژه با توجه به مسائل امنیتی مورد تاکید قرار گرفته است.

چشم انداز آینده و ادغام در زندگی روزمره
کارشناسان با در نظر گرفتن هوش مصنوعی به عنوان بخشی ضروری از زندگی روزمره ما، بر لزوم استفاده از فناوری‌های هوش مصنوعی برای بهبود بهره‌وری و عملکرد تاکید کرده و انتظار دارند که استفاده از هوش مصنوعی در آینده افزایش یابد.

تعادل بین کارایی هوش مصنوعی و تضمین کیفیت انسانی
کارشناسان توجه ویژه‌ای به حفظ سطح بالای کیفیت با افزایش محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی دارند. این نیاز فوری به دستیابی به تعادل بین کارایی ارائه شده توسط هوش مصنوعی و کیفیتی را که می‌توان با اقدامات انسانی در عرصه دیجیتال به دست آورد، برجسته می‌کند.

در نهایت، این گزارش تاکید کرده است که اولین سال ChatGPT نقطه عطفی غیر قابل انکار در بخش‌های مختلف بوده است. در حالی که کارشناسان دستاورد‌های ChatGPT را جشن می‌گیرند، به اتفاق آرا بر نیاز به اجرای استراتژیک، انطباق دقیق و تعادل دقیق بین کارایی مبتنی بر هوش مصنوعی و خلاقیت و نظارت انسان تاکید می‌کنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

این خبر را در ایران وب سازان مرجع وب و فناوری دنبال کنید

این مطلب از سایت ایتنا گردآوری شده است.

منبع: ایتنا

دکمه بازگشت به بالا