فناوری های نوین

فضانوردان کپسول خارج از کنترل را به ایستگاه فضایی هدایت کردند



به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپیس، این کپسول بدون سرنشین که «پروگرس ۸۶» نام دارد با هدایت از راه دور اولگ کانونکو و نیکولای چاب فضانوردان روسی، کنار ماژول پویسک ایستگاه فضایی بین المللی پهلو گرفت. این فضانوردان نزدیک شدن کپسول را از داخل ایستگاه رصد می کردند.

کانونکو کنترل فضایی را از راه دور و به وسیله سیستمی به نام TORU به دست گرفت. در این میان کپسول پروگرس ۸۶ نیز در فاصله ۱۵۰ متری اطراف ایستگاه فضایی بین المللی حرکت می کرد که دلیل این امر اختلالی در سیستم اتصال خودکار Kurs آن بود.

سخنگوی ناسا در پخش زنده در این باره گفت: طی فرایند پرواز کپسول اطراف ایستگاه فضایی بین المللی، پروگرس کم کم از وضعیت پیش بینی شده دور می شود و با مقصد پهلو گیری همخوان نشده بود. خدمه حاضر در ایستگاه فضایی بین المللی ابزار را به طور دستی کنترل کردند و آن را به مسیر برگرداندند.

کانونکو کپسول پروگرس ۸۶ را در ساعت ۱۱:۱۸ دقیقه دیروز به وقت گرینویچ به ایستگاه فضایی بین المللی متصل کرد و به این ترتیب سفر ۲ روزه پایان یافت.

پروگرس ۸۶ حامل ۲۵۴۰ کیلوگرم ذخایر متعلق به ۷ خدمه حاضر در ایستگاه فضایی بین المللی و شامل مواد غذایی، تجهیزات و آزمایش های علمی است که در اقامت ۶ ماهه ایستگاه فضایی بین المللی به کار می رود.

این خبر را در ایران وب سازان مرجع وب و فناوری دنبال کنید

منبع:مهر

دکمه بازگشت به بالا