اخبار سایت

چرا برخی از ویدیوهای تیک‌تاک بی‌صدا شدند؟


نفوذ تیک تاک بر صنعت موسیقی در سال‌های اخیر گسترش یافته است، چرا که هنرمندان و برندهای آنها تلاش می‌کنند آثار خود را در این پلتفرم منتشر و تبلیغ کنند. تیک تاک در حال کار بر روی  اپلیکیشنی مستقل به نام  «تیک تاک موزیک» برای پخش موسیقی است که در حال حاضر در مرحله بتا در حال تکمیل است.

ویدیوهای بی صدا
سازندگان در تیک‌تاک اغلب کلیپ‌های کوتاه آهنگ را به ویدیوهای خود اضافه می‌کنند تا محتوا برای سایر کاربران جذاب‌تر شود.

اما به نظر می‌رسد که صداها در تیک‌تاک بی‌صدا‌ شده‌اند! 
کمپانی یونیورسال گروه خود را از برنامه اشتراک‌گذاری ویدیو حذف کرده است چرا که این غول موسیقی موفق نشد به توافق با تیک‌تاک برسد.

هنرمندانی مانند: تیلور سوییفت، دریک، بانی بد، آریانا گرانده و بیلی آیلیش تنها تعدادی از هنرمندان اصلی این لیبل هستند که موسیقی آنها در حال ناپدید شدن است.
 

بنابراین، کاربران دیگر نمی‌توانند ویدیوهای جدیدی با کلیپ‌های رسمی هنرمندان کمپانی یونیورسال ایجاد کنند.

ویدیوهای منتشر شده قبلی از این کمپانی در تیک‌تاک اکنون بی‌صدا هستند و با پیغام‌هایی نظیر : صدا به دلیل محدودیت‌های کپی رایت حذف شده است.

مجموعه Universal Music شامل همه افراد از BTS گرفته تا Beatles می‌شود و هر ویدیویی که دارای آهنگ‌های آنها باشد ممکن است تحت تأثیر قرار گیرد.

داده‌های تبادل شده
 یونیورسال یک روز قبل از پایان قراردادش با تیک‌تاک بیانیه‌ای صادر کرد و مدعی شد که مذاکرات به دلیل اختلاف نظر در مورد غرامت هنرمندان، حفاظت از هوش مصنوعی و ایمنی پلتفرم شکست خورده است.

یونیورسال در بیانیه‌ای اعلام کرد که تیک‌تاک در حال ترویج و ایجاد موسیقی هوش مصنوعی است  و قراردادی که با Universal Music Group می‌خواهد چیزی کمتر از حمایت مالی برای جایگزینی هنرمند با هوش مصنوعی نیست.

تیک‌تاک به این بیانیه پاسخ داد و یونیورسال را “حریص و فریبکار” خواند.

قابل ذکر است که این اولین بار نیست که یونیورسال موزیک با پلتفرم‌های متکی به هوش مصنوعی با مشکل مواجه می‌شود. اکتبر گذشته، این شرکت شکایتی علیه Antrovic، شرکتی که چت‌بات‌ها را اجرا می‌کند، تنظیم کرد.

پایان/ مرجع وب و فناوری

این مطلب از سایت ایتنا گردآوری شده است.

منبع: ایتنا

دکمه بازگشت به بالا