فناوری اطلاعات

دو پژوهشکده علوم پایه پزشکی و پژوهشکده سلامت در اهواز افتتاح شدند



ایسنا/خوزستان معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت بر حمایت وزارت بهداشت از فعالیت پژوهشکده‌های سلامت و روش‌های جدید درمانی تاکید کرد.

دکتر یونس پناهی در حاشیه افتتاح پژوهشکده سلامت بیمارستان شفای اهواز که امروز (۶ اردیبهشت‌ماه) در جریان سفر هیات دولت به استان خوزستان انجام شد، در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: امروز در افتتاح پژوهشکده حوزه سلامت که سه مرکز تحقیقات دارد، حضور پیدا کردیم. این پژوهشکده شامل مراکز تحقیقات دیابت، هموفیلی و بیماری‌ها خونی و بیماری‌های عفونی و گرمسیری است. فعالیت هر سه مرکز این پژوهشکده در راستای نیازهای استان خوزستان است زیرا متاسفانه در جهان، ایران و استان خوزستان شیوع دیابت به لحاظ تغییر در شیوه زندگی و عدم تحرک و ماشینی شدن زندگی، افزایش پیدا کرده است و بنابراین جا داشت این مرکز تحقیقات در خوزستان افتتاح شود.

وی با اشاره به ضرورت حمایت وزارت بهداشت از مراکز تحقیقاتی، افزود: نیاز است این مراکز روند فعالیت را در حوزه پیشگیری پیش ببرند. مرکز تحقیقات دیابت باید فعالیت خود را در راستای تغییر شیوه زندگی مردم و حذف ریزفاکتورهایی ببرد که منجر به دیابت می‌شود. قرار  شد در خصوص بیومارکرها و روش‌های درمانی جدید دیابت نیز تحقیق شود و ما نیز کمک خواهیم کرد.  

پناهی در خصوص فعالیت مرکز تحقیقات تالاسمی ادامه داد: متاسفانه استان خوزستان جزو استان‌هایی است که در آن بیماری تالاسمی وجود دارد. ما اعلام آمادگی کردیم که مرکز تحقیقات را حمایت کنیم و از روش‌های درمانی جدید برای کنترل این بیماری در آن استفاده شود. متاسفانه شرایط ایران در منطقه از نظر بیماری تالاسمی جزو کشورهایی است که بیماری در آن شایع است. این بیماری، درمان واقعی ندارد و عموما ناشی از ازدواج‌های فامیلی است. این مرکز را حمایت خواهیم کرد تا از روش‌های جدید درمانی استفاده شود.  

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت در خصوص فعالیت مرکز تحقیقات بیماری‌های گرمسیری نیز گفت: با توجه به شرایط آب و هوایی استان خوزستان جا دارد که تحقیقاتی در این حوزه انجام شود. با حمایت وزارت بهداشت، به آزمایشگاه جامع مراکز تحقیقاتی به صورت متمرکز کمک می‌شود ضمن اینکه به آزمایشگاه‌های وابسته به مراکز تحقیقاتی نیز برای تامین نیروی انسانی و جذب نخبگان کمک خواهد شد.

وی در خصوص برنامه‌های وزارت بهداشت در استان خوزستان در راستای سفر رئیس جمهور گفت: استان خوزستان ماموریتی از وزارت برای ریزگردها و معضلات ناشی از آلودگی هوا و عوامل محیطی گرفته است و در این خصوص برنامه‌ها را سر و سامان خواهیم داد.

پناهی ادامه داد: به سه چهار شهر استان خوزستان به نمایندگی از وزیر بهداشت خواهم رفت و البته بقیه معاونان نیز از دیگر شهرها بازدید خواهند کرد. وزیر بهداشت نیز به آموزش، پژوهش و درمان و مسائل و مشکلات پرستاری خواهد پرداخت. از امروز نیز میز خدمت در دانشگاه علوم پزشکی اهواز مستقر شده است و همکاران ما رودررو به مشکلات رسیدگی خواهند کرد. 

به گزارش ایسنا، امروز دو پژوهشکده علوم پایه پزشکی در دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز و پژوهشکده سلامت بیمارستان شفا با حضور معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت افتتاح شدند.

انتهای پیام

این خبر را در ایران وب سازان مرجع وب و فناوری دنبال کنید

منبع:ایسنا

دکمه بازگشت به بالا