فناوری اطلاعات

کنگره تصویربرداری سرطان‌ها به میزبانی خوزستان برگزار می‌شود



ایسنا/خوزستان دبیر کنگره رادیولوژی ایران از برنامه‌ریزی برای برگزاری کنگره تصویربرداری سرطان‌ها در استان خوزستان در سال جاری خبر داد.

دکتر مرتضی طهماسبی در نشست با اصحاب رسانه با اشاره به برگزاری سی و هشتمین کنگره رادیولوژی ایران از ۱۹ تا ۲۲ اردیبهشت‌ماه در مرکز همایش‌های برج میلاد در تهران اظهار کرد: شعار کنگره امسال “رادیولوژی، هنر، دانش و تکنولوژی” است. این کنگره سالانه با حضور رادیولوژیست‌ها، پرتونگاران و گروه‌های پزشکی هسته‌ای برگزار می‌شود.  

به گزارش ایسنا، وی افزود: امتیاز این کنگره برای متخصص رادیولوژی ۲۰ امتیاز است و برای سایر حوزه‌های رادیولوژی شامل پرتوکاران و پزشکی هسته‌ای نیز امتیاز دارد. هر سال حدود ۵ هزار نفر در این کنگره شرکت می‌کنند یا به شکلی در آن حضور دارند. در این کنگره ۲۷۰ سخنرانی، ۲۵ تا ۳۰ پنل و بیش از ۵۰ کارگاه برگزار می‌شود.

دبیر کنگره رادیولوژی ایران گفت: در این کنگره، حدود ۱۵ سخنران و دو کارگاه متعلق به دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز است.

وی افزود: در سال‌های گذشته پیشرفت‌های شگرفی در بخش رادیولوژی داشتیم به گونه‌ای که در سال‌های اخیر همه نوابغ پزشکی و شاگرد اول‌های پزشکی عمومی، رشته رادیولوژی را به عنوان رشته نخست خود انتخاب کرده‌اند و این موضوع به دلیل وابسته بودن این رشته به تکنولوژی و رشد سریع آن است.  

طهماسبی بیان کرد: این کنگره تمام حوزه‌های رادیولوژی از سر و گردن تا موارد تصویربرداری مرتبط با قفسه سینه  را پوشش می‌دهد اما به دلیل حجم مطالب، هر سال بر تم‌های خاصی تاکید می‌شود که امسال بر تصویربرداری بیماری‌های زنان و مامایی، تصویربرداری بیماری‌های ماهیچه عضلانی و هیبرید ایمیجینگ (تلفیق دو روش رادیولوژی و پزشکی هسته‌ای) تمرکز شده است.

وی عنوان کرد: با توجه به اینکه نیمی از جمعیت را بانوان تشکیل می‌دهند و با توجه به تاکید بر بحث افزایش جمعیت، بر موضوع تصویربرداری بیماری‌های زنان و مامایی توجه شده است. با توجه به درگیری مردم با دردهای عضلانی، ناتوانی‌ها و دردهای کمر و زانو با افزایش سن، تصویربرداری بیماری‌های ماهیچه عضلانی و نقش هیبرید ایمیجینگ در تشخیص و پیگیری سرطان، بر این موارد نیز بیشتر تمرکز شده است.

دبیر کنگره رادیولوژی ایران بیان کرد: بازآموزی و نوآوری دو هدف این کنگره هستند. بیشتر رادیولوژیست‌ها باید بعد از یک سال اطلاعات خود را به روز کنند و لزوم بازگویی روش‌ها و چارت‌های جدید، موجب تعیین این اهداف شده‌اند. در کنار این کنگره سعی کرده‌ایم تعاملات بین رشته‌ای نیز مطرح شود.

وی با اشاره به تحصیل حدود ۳۰۰ دستیار رادیولوژی در ایران ادامه داد: امسال مسابقه و جوایزی برای این افراد تعیین شده تا بیشتر به این رشته ترغیب شوند. با توجه به نقش پررنگ پرتونگاران در تصویربرداری، در کنار کنگره رادیولوژی، کنگره پرتونگاران نیز برگزار می‌شود.

طهماسبی عنوان کرد: همه ساله در کنار کنگره بسیاری از شرکت‌های دانش بنیان شرکت می‌کنند و آخرین تکنولوژی روز دنیا را به نمایش می‌گذارند که فرصت خوبی برای تجهیز کردن بیمارستان‌ها است.

وی گفت: در این کنگره، علم به روز دنیا توسط بهترین پزشکان کشور ارائه می‌شود و به نوعی پوست‌اندازی برای همه رادیولوژیست‌ها است.  

دبیر کنگره رادیولوژی ایران بیان کرد: واگذاری دبیری این کنگره کشوری به دانشگاه جندی شاپور اهواز نشان‌دهنده موقعیت ممتاز این دانشگاه است؛ از این دانشگاه ۲۰ سال است در بُعد رادیولوژی کشور نماینده داریم و رشته تخصصی رادیولوژی در دانشگاه جندی شاپور اهواز تدریس می‌شود به گونه‌ای که تاکنون بیش از ۲۰۰ رادیولوژیست در این دانشگاه تربیت شده‌اند.

وی عنوان کرد: سالانه کنگره کشوری در حوزه رادیولوژی در دانشگاه علوم پزشکی اهواز برگزار می‌شود و در سال گذشته ۳۰۰ نفر در این کنگره شرکت کردند و تنها دانشگاهی هستیم که کنگره سالیانه تصویربرداری را برگزار می‌کنیم.

طهماسبی گفت: امسال حتما یک کنگره یکی دو روزه در حوزه سرطان در خوزستان برگزار می‌شود تا پزشکان بیشتر با روش‌های تصویربرداری در حوزه سرطان آشنا شوند. 

وی با اشاره به وجود رادیولوژیست‌های زبده در خوزستان بیان کرد: هیچ نوع رادیولوژی نیست که در خوزستان انجام نشود و کمتر کسی داریم برای رادیولوژی از خوزستان به استان دیگری برود.

انتهای پیام

پایان/ مرجع وب و فناوری

منبع:ایسنا

دکمه بازگشت به بالا