فناوری های نوین

۳۹ ایده صنعتی در فناوری نانو به بار نشست



به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، برنامه رینکست که با هدف ارائه تسهیلات مادی و غیرمادی به صاحبان صنایع برای کاهش ریسک ورود به حوزه نانو به طور ویژه در فرآیند تحقیق و توسعه اجرایی شده، ظرفیت‌های درونی شرکت‌ها را تقویت می کند تا بتوانند با فرآیند توسعه و تحقیقات، زایش و آفرینش مبدعانه محصولات نانومحور را از درون مجموعه خود رقم بزنند.

مهم‌ترین بخش حمایتی رینکست، ارائه تسهیلات مالی در قالب وام کم‌بهره است. همچنین این برنامه حمایت‌های معنوی خود را در قالب مشاوره در راستای انتخاب محصول، راهبری در جهت توسعه محصول، امکان اخذ مجوز دانش بنیان محصولات دارای تکنولوژی بالا نانویی و امکان اضافه شدن به وندور لیست محصولات دانش بنیان نانویی در سایت نانو به شرکت‌های علاقه‌مند ارائه می‌کند.

از ابتدای این طرح تاکنون ۴۰۹ شرکت متقاضی استفاده از این خدمات بودند که ۷۶ شرکت توانستند در این برنامه پذیرفته شوند و ۳۹ پروژه موفق را به اتمام برسانند.

از جمله پروژه‌های خاتمه یافته شرکت‌های دانش‌بنیان که با همراهی برنامه رینکست اجرایی شده است پروژه «قرص لیپوکلسید» و «سوسپانسیون زینک میکروانکپسوله + ویتامین ث +ب کمپلکس» و «نانو کلسیم کربنات» و «فریک کربوکسی مالتوز» اشاره کرد.

رینکست از محصولات نانو محور در حوزه‌های «حوزه‌های ساخت و ساز»، «خودروسازی»، «حمل و نقل»، «سلامت»، «پتروشیمی»، «مواد شیمیایی و متالورژی»، «نساجی»، «انرژی و ذخیره سازی»، «کشاورزی»، «محیط زیست»، «لوازم خانگی»، «چاپ و بسته بندی»، «تجهیزات» و «صنایع فلزی» حمایت می‌کند.

این تسهیلات ریسک فرآیند تحقیق و توسعه چه به لحاظ فنی و چه بازار را کاهش می‌دهد و کمک می‌کند تامین مالی برای اجرایی کردن ایده‌های نانویی صورت پذیرد؛ ایده‌هایی که قابلیت استفاده و بهبود خواص و ویژگی‌ها در محصولات فعلی شرکت‌ها را دارند یا ایده‌هایی که سبب تولید محصولات نانویی و توسعه سبد محصولات می‌شوند.

این خبر را در ایران وب سازان مرجع وب و فناوری دنبال کنید

منبع:مهر

دکمه بازگشت به بالا