اخبار سایت

جیمز کامرون: خلق آثار علمی-تخیلی در دنیای هوش مصنوعی هر روز دشوارتر می‌شود




«جیمز کامرون» کارگردان فیلم‌های «آواتار» (Avatar) و «نابودگر» (Terminator) در مصاحبه با برنامه «چه خواهد شد؟ آینده با با بیل گیتس» (What’s Next? The Future with Bill Gates) می‌گوید خلق آثار علمی-تخیلی در دنیایی که به آثار علمی-تخیلی شبیه شده دشوار است.

او در اولین اپیزود این برنامه به بنیان‌گذار مایکروسافت می‌گوید: «نوشتن اثر علمی تخیلی سخت شده. هر ایده‌ای که امروز داشته باشم حداقل سه سال بعد اکران می‌شود. چگونه می‌توانم تا سه سال آینده اثری قابل‌درک داشته باشم وقتی دنیا با چنین سرعتی در حال تغییر است؟»

کامرون در ادامه از اعتماد به ماشین‌ها ابراز نگرانی می‌کند و می‌گوید: «به نظر من به جایی می‌رسیم که بیشتر و بیشتر به ماشین‌ها اعتماد می‌کنیم بدون اینکه انسان‌ها در چرخه وجود داشته باشند، و این می‌تواند مشکل‌ساز باشد. وقتی انسان‌ها را از چرخه خارج می‌کنیم، حس هدف و معنای آن‌ها با چه جایگزین می‌شود؟»

او پدیده هوش مصنوعی را با کسی مقایسه می‌کند که توانایی‌های ذهنی و جسمی خود را با ابتلا به زوال عقل از دست می‌دهد: «این افراد کنترل خود را از دست می‌دهند، و به شما چه می‌رسد؟ خشم. به شما ترس و اضطراب می‌رسد. افسرده می‌شوید چون می‌دانید بهتر نخواهد شد. پیشرفت می‌کند. اگر می‌خواهیم هوش مصنوعی رشد کند و برای اهداف سازنده به کار گرفته شود، چگونه می‌توانیم آن اضطراب را کاهش دهیم؟ فکر می‌کنم چالش جامعه هوش مصنوعی در حال حاضر باید این باشد.»

منبع: سایت سی‌نما

این خبر را در ایران وب سازان مرجع وب و فناوری دنبال کنید

این مطلب از سایت ایتنا گردآوری شده است.

منبع: ایتنا

دکمه بازگشت به بالا