فناوری های نوین

جزئیات توافق۵۰۰ میلیون دلاری برای بومی‌سازی کالاهای راهبردی گازی



به گزارش خبرنگار مهر، روح الله دهقانی فیروز آبادی معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهور در مراسم امضای توافقنامه همکاری مشترک در زمینه بومی سازی تجهیزات و اقلام راهبردی صنعت گاز گفت: سیاست جدی ما برای توسعه شرکت‌های دانش بنیان بزرگ تعریف و همکاری با دستگاه‌های بزرگ کشور برای تولید و بومی سازی اقلام کاربردی است.

وی ادامه داد: حوزه گاز نیز به عنوان یکی از بزرگترین سرمایه ملی کشور، مملو از موضوعات فناورانه در بخش‌های استحصال گاز، افزایش بهره‌وری، ذخیره سازی، کنترل و بهینه سازی مصرف است.

این مقام مسؤول اضافه کرد: در همین راستا موافقت‌نامه‌ای امضا شد که در ۱۲ گروه کالایی کلان و سامانه تعریف موضوع شده است و ارزش این توافق‌نامه بیش از ۵۰۰ میلیون دلار است و در هر کدام از این ۱۲ گروه، چندین قلم کالای راهبردی وجود دارد که با استفاده از تعریف چندین کنسرسیوم دانش بنیان این پروژه‌ها پیش خواهد رفت.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهوری اضافه کرد: امیدواریم تا پایان سال ۱۴۰۴ این ۱۲ قلم در بخش اول را اجرایی کنیم.

به گفته این مقام مسؤول اولین ماده قانون جهش تولید دولت را مکلف کرده است که اقلام راهبردی که بیش از یک میلیارد دلار ارز بری دارند بومی سازی کنند، اقدامی که امروز در دست اقدام است.

این خبر را در ایران وب سازان مرجع وب و فناوری دنبال کنید

منبع:مهر

دکمه بازگشت به بالا