دانش و علم

۱۴۰۰ شرکت دانش بنیان در عرصه سلامت فعالیت می‌کنند



به گزارش خبرنگار مهر، دکتر یونس پناهی امروز ۲ بهمن در بیست و نهمین جشنواره تحقیقات و فناوری علوم پزشکی رازی در محل دانشگاه علوم پزشکی ایران افزود: از دو سال گذشته نگرش فناوری با حفظ شتاب تولید علم به مجموعه فعالیت های تحقیقاتی علوم پزشکی اضافه شده است.

وی خاطرنشان کرد: تلاش شده است فاصله دانشگاه های علوم پزشکی با صنعت به حداقل برسانیم. مراکز رشد، مراکز فناوری و هسته های فناوری را ارتقا دادیم و اکنون ۱۴۰۰ شرکت دانش بنیان در این حوزه داریم.

پناهی مساله محوری را یکی از سیاست های مهم وزارت بهداشت در حوزه تحقیقات و فناوری برشمرد و گفت: همچنین عدالت محوری در توزیع بودجه ها و امکانات تحقیقاتی به همه دانشگاه ها اعمال شده است.

وی از مردمی کردن تحقیقات به عنوان یکی دیگر از سیاست های وزارت بهداشت نام برد و گفت: در این راستا نیازهای تحقیقاتی جامعه احصا شد و دانشگاه ها در این زمینه هدفمند شدند.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت افزود: دانشگاه اجتماعی دانشگاهی است که در بین مردم ناظر داشته باشد و بتواند نیاز مردم را بشناسد.

وی گفت: توجه به اقتصاد دانش بنیان از دیگر سیاست های وزارت بهداشت است. در این حوزه ارتقای شرکت های دانش بنیان مدنظر قرار دارد.

پناهی تلاش را از ضروریات تحقیق و فناوری برشمرد و گفت: در حوزه تولید علم و فناوری باید ارتقا پیدا کند.

وی از اصلاح شاخص های ارزشیابی در حوزه تحقیقات و فناوری خبر داد و گفت: ما دیگر به تعداد مجلات امتیاز نمی دهیم بلکه توانمندی و ارتقا مجلات در امتیازدهی موثر است.

این خبر را در ایران وب سازان مرجع وب و فناوری دنبال کنید

منبع:مهر

دکمه بازگشت به بالا