فناوری های نوین

گردهمایی بازیگران تامین مالی فناوری در نمایشگاه «صنعت مالی»



به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری، جلسه هم‌فکری و هم‌افزایی نمایشگاه صنعت مالی ایران با حضور مدیر کل دفتر تامین مالی و سرمایه گذاری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری و جمعی از صاحب‌نظران این معاونت برگزار شد.

در این جلسه ضمن اشاره به اینکه بازیگران نظام تامین مالی خردادماه آینده در شانزدهمین نمایشگاه صنعت مالی (بورس، بان ک و بیمه) به عنوان بزرگ‌ترین رویداد مالی منطقه خاورمیانه گردهم می‌آیند؛ در خصوص محورهای تخصصی برای معرفی ظرفیت های زیست بوم فناوری و نوآوری و حل مسایل مربوط به آن با ایجاد پاویون ها و برگزاری سمپوزیومها (هم نشست ها)، پانل ها و غیره در این رویداد نیز گفت‌وگو شد.

حضور و مشارکت معاونت علمی برای نخستین بار در نمایشگاه صنعت مالی ایران

عبدالمجید مرشدی، مدیر کل تامین مالی و سرمایه گذاری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری از حضور موثر این معاونت در شانزدهمین رویداد صنعت مالی ایران سخن گفت و افزود: با توجه به نقش فناوری و نوآوری در صنعت مالی ایران و علاوه بر این با جمع بندی موضوعات مهمی همچون اعتبار مالیاتی، ارزش‌گذاری دارایی های نامشهود و رکن ضمانت صندوقهای پژوهش و فناوری، از نگاه حاکمیتی به نظر می رسد این رویداد حرف های بسیاری برای گفتن داشته باشد.

وی نمایشگاه بین المللی صنعت مالی (Iran Finex ۲۰۲۴) را به عنوان یکی از مهمترین اجتماعات فعالان اقتصادی کشور برشمرد و ادامه داد: این نمایشگاه می‌تواند محل مناسبی برای تعامل و گفتمان مشترک با سه ضلع اثرگذار بازارهای مالی شامل «بازار پول»، «بازار بیمه» و «بازار سرمایه» برای فعالان زیست بوم فناوری و نوآوری کشور باشد.

مرشدی خاطرنشان کرد: این نمایشگاه با هدف شناسایی و حل مسائل نظام تامین مالی و معرفی ظرفیت ها و دستاوردهای های زیست بوم فناوری و نوآوری در تاریخ ۱۹ تا ۲۲ خرداد ماه سال ۱۴۰۳ در محل دائمی نمایشگاه بین المللی تهران برنامه‌ریزی شده است.

وی افزود: هدف ما در این نمایشگاه فاصله‌گرفتن از صرف نمایش و غرفه داری و حرکت به سوی برگزاری سمپوزیوم، پانل و پاویون های تخصصی است. اختصاص یک سالن مجزا به‌عنوان سالن فناوری‏‌ها و نوآوری‏‌های صنعت مالی برای بازیگران اصلی حوزه تامین مالی زیست بوم فناوری و نوآوری کشور از جمله اقداماتی است که معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری مد نظر قرار داده است. علاوه بر این، «برگزاری نشست‏‌ها و کارگاه‌‏های تخصصی با حضور اساتید و خبرگان با موضوعات مربوط به دغدغه‏‌ها و مسائل حوزه‏‌های مختلف صنعت مالی» از دیگر برنامه های مورد نظر معاونت علمی در این رویداد است.

حضور معاونت علمی و صندوق نوآوری و شکوفایی در کنار صندوق‏‌های پژوهش و فناوری، شرکت‌های ارزش‌گذار دارایی‌های نامشهود، صندوق‏‌های سرمایه‏‌گذاری جسورانه، خصوصی و پروژه، پلتفرم‌های تامین مالی جمعی و … در این نمایشگاه موجب حضور تمامی ارکان نظام تامین مالی زیست بوم فناوری و نوآوری کشور در زیر یک سقف می شود.

این خبر را در ایران وب سازان مرجع وب و فناوری دنبال کنید

منبع:مهر

دکمه بازگشت به بالا