فناوری اطلاعات

یک شرکت هوافضای آمریکایی اعلام ورشکستگی کرد



به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپیس، این شرکت پرتاب ماهواره براساس فرایند قانونی فرایندی را آغاز کرده که طبق آن ورشکسته اعلام می شود و می تواند همچنان فعالیت های ساده خود را انجام دهد و همزمان به دنبال خریدار باشد.

«ویرجین اینوستمنت لیمیتد» که بخشی از گروه ویرجین ریچارد برانسون است، مالک ۷۵ درصد ویرجین اوربیت به حساب می آید و ۳۱.۶ میلیون دلار سرمایه برای فعال نگه داشتن آن تا زمان فروش فراهم می کند.

شرکت ویرجین اوربیت در سال ۲۰۱۷ میلادی تاسیس و از آگوست ۲۰۲۱ میلادی پس از ادغام با یک شرکت خرید با اهداف ویژه (SPAC) به نام NextGen Acquisition Corp. II، سهام آن به طور عمومی عرضه شد.

با ادغام مذکور ویرجین اوربیت ۲۲۸ میلیون دلار سرمایه جمع آوری کرد که کمتر از نصف رقم پیش بینی شده(۴۸۳ میلیون دلار) بود. جدیدترین گزارش درآمد ۳ ماهه ویرجین اوربیت در نوامبر ۲۰۲۲ میلادی منتشر و در آن ذکر شده بود شرکت با زیان ۵۰.۵ میلیون دلاری فعالیت می کند.

عملیات «Start Me Up» ویرجین اوربیت در ژانویه ۲۰۲۳ میلادی به دلیل اختلال فنی با شکست مواجه شد و در نتیجه آن ۹ ماهواره از بین رفتند. در اواسط مارس نیز شرکت عملیات های خود را متوقف و اخراج ۹۰ درصد کارمندانش را اعلام کرد.

پایان/ مرجع وب و فناوری

منبع:مهر

دکمه بازگشت به بالا