اخبار سایت

گوشی هوشمندی که به جای اپ، مجهز به هوش مصنوعی است


کاربران تلفن‌های هوشمند امروزی معمولا از اپلیکیشن‌ها برای انجام همه موارد از پیام‌رسانی و حضور در رسانه‌های اجتماعی گرفته تا انجام بازی‌های ویدیویی و فعالیت‌های بانکی استفاده می‌کنند.

به گزارش ایتنا از ایسنا، اما شرکت آلمانی دویچه تلکام می‌گوید که این طرح مفهومی که در دستگاه تی‌-فون(T-phone) خود به نمایش می‌گذارد، دارای یک رابط کاربری بدون اپلیکیشن خواهد بود که با همکاری شرکای شرکت فناور چندملیتی آمریکایی  کوالکام(Qualcomm) توسعه یافته است.

تیم هوتگز(Tim Hoettges)، مدیر عامل این شرکت در یک سخنرانی اصلی در کنگره جهانی موبایل(MWC) در بارسلون گفت: می‌توانم به شما بگویم که طی پنج تا ۱۰ سال آینده، هیچ کدام از ما دیگر از اپلیکیشن‌ها استفاده نخواهد کرد.

 

این شرکت در ارائه‌ای گفت که نمونه‌هایی از کارهایی که این تلفن می‌تواند انجام دهد شامل پاسخ دادن به درخواست‌ها و ایجاد توصیه‌های مناسب برای مقاصد سفر، خرید محصول برای کاربر و ارسال تصاویر و ویدیوها برای مخاطبین است.

دویچه تلکام افزود: محصول نمایش داده شده منعکس کننده اعتقاد دویچه تلکام است که مدل‌های زبانی بزرگ چند وجهی(LLM) به زودی به دستگاه‌ها تبدیل می‌شوند و زندگی کاربران خود را بهبود بخشیده و ساده می‌کنند.

شرکت‌های فناوری و مخابرات محصولات و مفاهیم جدیدی را سالانه در کنگره جهانی موبایل در بارسلون عرضه می‌کنند، به این امید که سر و صدای پیرامون هوش مصنوعی چشم‌اندازهای تجاری را تقویت کند. بسیاری از کارشناسان می‌گویند این فناوری می‌تواند نگرانی‌های قانونی و اخلاقی ایجاد کند.
 

پایان/ مرجع وب و فناوری

این مطلب از سایت ایتنا گردآوری شده است.

منبع: ایتنا

دکمه بازگشت به بالا