فناوری اطلاعات

مدیر برنامه ملی میکروالکترونیک معاونت علمی منصوب شد



به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، روح‌الله دهقانی فیروزآبادی معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهور، محمدحسین محمدی لاریجانی را به عنوان «مدیر برنامه ملی میکروالکترونیک» منصوب کرد.

در حکم دهقانی خطاب به محمدی لاریجانی آمده است:

«نظر به مراتب شایستگی و تجارب، به موجب این حکم جنابعالی را به عنوان مدیر برنامه ملی میکروالکترونیک منصوب می‌کنم. به ضرورت توسعه صنعت میکروالکترونیک و ایجاد هویت و استقلال صنعت نیمه‌هادی در کشور، ماموریت‌های ویژه‌ای برای شما در تعامل با معاونت توسعه اقتصاد دانش‌بنیان در نظر گرفته شده است.

«کمک به تدوین اسناد بالادستی سیاست‌گذاری و توسعه صنعت نیمه‌هادی و زنجیره ارزش سیلیکون کشور با همکاری نهادها و دستگاه‌های ذیربط»، «تعریف، تمهید و راهبری طرح‌های پیشران فناوری میکروالکترونیک و زنجیره ارزش سیلیکون»، «برنامه‌ریزی، ایجاد هماهنگی و توسعه ارتباطات موثر بین دستگاهی در سطح ملی برای سیاست‌گذاری مشترک و هم‌افزایی منابع و ظرفیت‌های زنجیره ارزش نیمه‌هادی کشور»، «شکل‌دهی به زیست‌بوم میکروالکترونیک و توسعه اقتصاد دانش‌بنیان با بهره‌برداری حداکثری از زیرساخت‌های موجود و ظرفیت‌های قانونی در حوزه طراحی و تولید بدون کارخانه و با کارخانه صنعت ریزتراشه برای توسعه اندازه بازار و شکل‌گیری زیست‌بوم میکروالکترونیک کشور»، «به‌کارگیری و مشارکت حداکثری ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری بخش خصوصی برای توسعه صنعت میکروالکترونیک و نیمه هادی با هدف ایجاد و راه‌اندازی کارخانه تولید ریزتراشه سیلیکونی و مشتقات آن» و «توسعه همکاری‌های بین‌المللی در توسعه و تولید مشترک و نیز ایجاد زمینه مشارکت‌های مالی، زنجیره تامین و زیرساخت‌های مشترک حوزه ساخت ریزتراشه» ماموریت‌های ویژه این ستاد است.

از درگاه خداوند متعال دوام توفیقات جنابعالی را در پیروی از منویات حکیمانه رهبر معظم انقلاب اسلامی و سیاست‌های دولت مردمی خواستارم.»

لاریجانی دارای مدرک دکتری در حوزه میکروالکترونیک و دانش آموخته دانشگاه صنعتی شریف و شاهد تهران است. وی همچنین دبیر کارگروه ویژه میکروالکترونیک ستاد اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی، مشاور معاون و مسئول راهبری طرح های کلان و ملی اقتصاد دیجیتال معاونت فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات بوده است.

پایان/ مرجع وب و فناوری

منبع:مهر

دکمه بازگشت به بالا