HubSpot Labsطراحی وب

چگونه توزیع برش بازدیدهای YouTube ما را تا 420٪ افزایش داد [Expert Interview]


وقتی برای اولین بار شنیدم که چگونه تیم HubSpot در یوتیوب تعداد بازدیدهای یک کانال را بیش از 400% افزایش داده است، برای به اشتراک گذاشتن داستان درخواست اجازه کردم. (من بالاتر از این نیستم که خودم را از طرف شما تحقیر کنم.)

این درسی است که تقریباً در تمام بازاریابی محتوا کاربرد دارد – و من قول می دهم در هیچ جای دیگری نخواهید شنید.

آیا برای آن آماده هستید؟ همه توزیع ها توزیع خوبی نیستند. و این شامل خود شما نیز می شود.

← الگوهای رایگان: نحوه استفاده از YouTube برای تجارت [Download Now]

در زیر، من با رئیس YouTube خود در مورد چگونگی و چرایی قطع ارتباط چت می کنم همه توزیع خارجی در واقع افزایش یافت عملکرد YT ما و توصیه او برای اینکه چه زمانی باید تبر را بردارید.

جاده به بلوک خرد کردن

هنگامی که کارل مولر در اوایل سال جاری به عنوان رئیس HubSpot یوتیوب به ما ملحق شد، متوجه شد که یکی از کانال‌های YT ما مشکلی دارد که دیگران نداشتند. اگر یک ویدیو شش دقیقه طول می‌کشید، اکثر بینندگان تنها بعد از یک یا دو دقیقه آن را ترک می‌کردند.

اگرچه، انصافاً، این هنوز بیشتر از آن است که فرزندم از طریق Fantastic Mr. Fox عبور کند.

کارل بیش از 10 سال است که برای نام هایی مانند Business Insider و Morning Brew ویدیو تولید می کند. یعنی در جایی که رسانه ها و بازاریابی با هم ترکیب می شوند، کارل *** خود را می داند.

بنابراین وقتی می‌گوید محتوا مشکلی نداشت، می‌دانم که او فقط سعی نمی‌کند از احساسات آسیب‌دیده جلوگیری کند.

او می‌گوید: «در اواخر فوریه به اینجا رسیدم و اولین کاری که انجام دادم تماشای محتوایمان از منظر کیفیت بود. “اما سپس به معیارها نگاه کردم و اعداد به طرز شگفت آوری کم بود. فکر نمی‌کنم معیارها کیفیت ویدیوها را منعکس کنند.»

اما اگر مشکل محتوا نبود، چه بود؟

تماس از داخل خانه می آید.

هنگامی که کارل مشکل را بررسی می کرد، متوجه شد که حدود 90 درصد از بازدیدهای این کانال خاص از منابع خارجی بوده است. این شامل فیس بوک، اینستاگرام، وبلاگ ها، خبرنامه ها – همه چیز است جز یوتیوب.

او توضیح می‌دهد: «آنچه که من متوجه شده‌ام این است که وقتی از شخصی می‌خواهید از پلتفرم دیگری به YouTube بپرد، از او می‌خواهید رفتار مصرف خود را تغییر دهد. “آیا آن شخص برای تماشای یک ویدیوی 10 دقیقه ای وقت صرف می کند؟”

پاسخ به آن بستگی زیادی به این دارد که آنها از چه پلتفرمی می پرند.

و حدود 90 درصد از آن بازدیدهای خارجی از خبرنامه The Hustle می آمدند.

“که در نگاه اول بسیار منطقی است. توزیع هدفمند و خوب به نظر می رسید. اما این بدان معنا بود که بیشتر بینندگان ما از خبرنامه می آمدند.»

به نظر می رسد برعکس یک مشکل، درست است؟ همانطور که قبلاً نه چندان نامحسوس اشاره کردم، The Hustle بیش از 2.5 میلیون مخاطب و نرخ تعامل صنعت بالاتر از میانگین دارد. این همان مخاطبی است که بیشتر بازاریابان یک عضو بدن را برای قرار گرفتن در مقابل آن عوض می کنند. (منظورم یک عضو مفید بدن است. نه فقط انگشت کوچک پا.)

و در اکثریت قریب به اتفاق موارد، حق با آنهاست. Hustle یک منجنیق مطلق برای محتوا است، که اغلب هزاران و هزاران بازدید را به وبلاگ ها، ویدیوهای کوتاه و پیشنهادات محتوا هدایت می کند. پس چرا اینجا کار نکرد؟

نقل قول در مورد تغییر رفتار مصرف در پلتفرم ها

کارل آن را بیان می کند:

خبرنامه در ساعت 5:30 صبح منتشر می شود؟ مردم آن را در رختخواب باز می کنند.» آنها روی یک ویدیو کلیک می کنند، “چند دقیقه تماشا کنید، و سپس ترک می کنند.”

یا آن را برای بعد ذخیره می کنند و سپس آن را در دریایی از زبانه ها فراموش می کنند. (مجرم!)

«اگر شما جای آنها بودید، آیا قرار است آن ویدیو را کامل تماشا کنید؟ کارل می خندد. «شاید گاهی اوقات اگر روی کاناپه ام دراز بکشم. اما اگر یک خواننده معمولی خبرنامه در موقعیتی نباشد که بتواند یک ویدیوی طولانی را تماشا کند، آنگاه این معیارهای نگهداری بد زیادی است.

برای این مخاطبان که در غیر این صورت بسیار درگیر هستند، این میزان ماندگاری حدود 20 تا 30 درصد بود.

بیایید کمی ریاضی سریع انجام دهیم. وقتی 90 درصد مخاطبان شما 20 درصد نرخ نگهداری داشته باشند، چه چیزی برابر است؟ یک الگوریتم ناراضی

همانطور که کارل می گوید: “اگر بینندگان خود شما آن را تماشا نکنند، یوتیوب محتوای شما را تبلیغ نمی کند.”

ما نیاز به جراحی داشتیم، آمار

ساخت برش

کارل می‌گوید: «ما به عنوان یک آزمایش تصمیم گرفتیم که همه توزیع‌های خارجی مستقیم را متوقف کنیم.

اما چرا همه توزیع، و نه فقط مخاطبان ناسازگار؟

ما می خواستیم ابتدا ببینیم که آیا مخاطب اصلی در یوتیوب داریم یا خیر. ما می‌خواستیم ویدیوها را فقط به پایگاه مشترک خود ارائه دهیم و ببینیم که آنها آنها را دوست دارند یا خیر.

و کار کرد. حتی بهتر از آن چیزی که کارل پیش بینی می کرد.

من به همه هشدار می‌دادم که قبل از اینکه عملکرد بهتری داشته باشیم، عملکرد بدتری خواهیم داشت. کارل به یاد می آورد که چند هزار بازدید تضمین شده از بین می رفتند. “اما خیلی فوری بود. اولین ویدیو بعد از شیفت 27000 بازدید داشت. چند ویدیو بعداً یک بار به 300000 رسید. بعد از آن 450000.

حدود 90 روز پس از توقف توزیع، میانگین بازدیدها و میانگین زمان تماشای کانال هر دو تا 420 درصد افزایش یافت و تعداد مشترکان ما 257 درصد افزایش یافت.

این برخلاف هر چیزی است که من در مورد بازاریابی محتوا آموخته ام، جایی که توزیع بیشتر برابر است با بازدیدهای بیشتر. چه چیزی می دهد، کارل؟

“این موفقیت را ترکیب می کند. اگر کاری عالی باشد، یوتیوب به احتمال زیاد ویدیوی زیر را تبلیغ می کند.

یک مخاطب ساخته شده در YouTube آماده تماشای یک ویدیوی YouTube است. و اگر اکثر بینندگان شما اکثریت محتوای شما را تماشا می کنند، سیگنال های مثبتی به الگوریتم YT ارسال می کند. سپس یوتیوب ویدیوهای شما را به مخاطبان گسترده‌تری ارائه می‌کند و یک چرخه با فضیلت ایجاد می‌شود.

کارل می گوید: «همه توزیع ها توزیع خوبی نیستند. «این یک پیشنهاد جهانی برای همه کانال‌ها و همه محتوا است. مطمئن شوید که مخاطبان مناسب را در زمان مناسب هدف قرار داده اید.»

نقل قول در مورد مخاطب مناسب در زمان مناسب

از پزشک خود بپرسید که آیا توقف توزیع برای شما مناسب است یا خیر.

اینجاست که من دکمه مکث را فشار می‌دهم، زیرا می‌توانم احساس کنم که برخی از شما در حال انجام کارهای DIY هستید.

از کارل پرسیدم که او به خوانندگانی که اکنون به تبر کردن توزیع خود فکر می کنند چه می گوید.

“مطمئن شوید که کانال شما در شرایط مشابه کانال ما قرار دارد. وابستگی زیادی به توزیع خارجی و زمان تماشای پایین داشت. اگر شما این ترکیب را دارید، احتمالاً آن نماهای خارجی بدون درگیری بر عملکرد شما تأثیر می گذارد.

بنابراین، برای روشن شدن: اگر شما نکن مشارکت کم داشته باشید، توزیع شما احتمالا کار خود را انجام می دهد، و حذف آن کمکی به رشد بیشتر شما نخواهد کرد.

به طور مشابه، اگر اکثر بازدیدهای شما از توزیع خارجی نمی‌آیند، احتمالاً دلیل معیارهای پایین نیست.

اما کارل اجازه نمی دهد بقیه شما دست خالی بروند. در اینجا چند پیشنهاد برای همه وجود دارد:

1. هنگام اشتراک گذاری با مخاطبان احتمالی، الگوهای رفتاری را در نظر بگیرید.

این توصیه درستی برای هر نوع بازاریابی است، نه فقط بازاریابی ویدئویی.

قبل از اینکه محتوای خود را از طریق هر کانالی توزیع کنید، عادات مصرف آن مخاطب را در نظر بگیرید.

آیا آنها در مکان مناسبی برای اشتراک گذاری یک پست رسانه اجتماعی هستند؟ دانلود PDF؟ به پادکست گوش کنید؟

“توزیع خارجی ارزش دارد، اما شما باید مطمئن شوید که در زمان مناسب و در مرحله مناسب در طول عمر محتوا برای افراد مناسب است.”

2. به دنبال توزیع بر روی پلتفرم باشید.

«در یوتیوب، من همیشه شراکت در پلتفرم، مبادله ویدیو یا تماس‌های تلفنی را در اولویت قرار می‌دهم. هدف قرار دادن افراد در YouTube بهترین مکان برای ترغیب مردم به تماشای ویدیوی شما در YouTube است.

و این به طور کلی برای اکثر انواع محتوا صادق است. به عنوان مثال، در نظر بگیرید که به احتمال زیاد بینندگان TikTok را در TikTok خواهید یافت. یا اینکه خوانندگان خبرنامه اغلب مایلند خوانندگان وبلاگ باشند. (و مانند جادو، اینجا هستید.)

نقل قول در مورد مشارکت های روی پلت فرم

3. برای پلتفرم بهینه سازی کنید، نه کانال توزیع.

کارل توصیه می کند: «اجازه دهید یوتیوب برای مدتی کار خود را انجام دهد. اگر کار نمی کند، تصاویر کوچک را تغییر دهید، عنوان ها را تغییر دهید. هر کاری که می توانید برای بهینه سازی برای YouTube انجام دهید.”

این یک رکورد شکسته نیست، اما، دوباره، این برای هر نوع محتوا یا پلتفرمی صدق می کند. ابتدا برای جستجو، اجتماعی یا هر جایی که مخاطبان شما محتوای شما را پیدا می کنند، بهینه سازی کنید.

“و اگر این کار نمی کند، پس ممکن است ارزش این را داشته باشد که آن را در جای دیگری قرار دهید.”

4. انتظارات روشنی را تعیین کنید.

اگر مخاطبان شما روی لینکی کلیک کنند بدون اینکه بدانند به یک ویدیو منتهی می شود، تعداد بیشتری از مردم کشتی را رها می کنند. همینطور برای محتوای نوشتاری طولانی.

برای جلوگیری از این امر، باید انتظاراتی را برای آنچه که آنها در شرف مواجه شدن هستند تعیین کنید.

“اگر ما به اشتراک بگذاریم – چون اشتراک گذاری ویدیوها با مخاطبان خبرنامه ارزش دارد – کاملاً واضح می کنیم که این یک ویدیو است.” سپس او به صدایی تمسخر آمیز تغییر می کند. “همه کلاه ها. ویدیو را تماشا کنید. شما در حال رفتن هستید. آیا آماده ای؟»

اکنون شما هستید.

نحوه مشاهده گزارش های یوتیوب در HubSpot

کاربران Marketing Hub Enterprise در واقع می توانند داده های عملکرد YouTube خود را مستقیماً به HubSpot بکشند تا بتوانید تمام موفقیت های باشکوه خود را در یک مکان مشاهده کنید.

می‌توانید گزارش‌های سفارشی در مورد زمان تماشا، بازدیدها، اشتراک‌گذاری‌ها، تعداد مشترکین، تعامل و غیره را بررسی کنید – به شما امکان می‌دهد کارل مولر شرکت خود باشید.

ابتدا باید حساب YT خود را به HubSpot متصل کنید.

  1. در HubSpot بر روی آن کلیک کنید نماد تنظیمات در نوار پیمایش بالا
  2. انتخاب کنید بازاریابی سپس اجتماعی.
  3. را کلیک کنید اتصال حساب در سمت راست بالا
  4. انتخاب کنید گزارش های یوتیوب در کادری که ظاهر می شود
  5. حساب YouTube را برای اتصال انتخاب کنید.
  6. مجوزها را بررسی کنید و کلیک کنید اجازه دهید.

اکنون که همه متصل هستید، نحوه دسترسی به گزارش‌های خود در اینجا آمده است:

  1. به عقب برگردید بازاریابی و سپس اجتماعی. (مگر اینکه قبلاً از قسمت اول آنجا بوده باشید. سپس از این قسمت رد شوید.)
  2. روی برگه ای که می گوید کلیک کنید تحلیل کنید.
  3. روی منوی کشویی که می گوید کلیک کنید همه حساب ها و مطمئن شوید که YouTube انتخاب شده است.
  4. فیلترهایی را برای محدوده تاریخ، کمپین و غیره به محتوای دلخواه خود اعمال کنید.

 



این خبر را در ایران وب سازان مرجع وب و فناوری دنبال کنید

جهت دانلود و یا توضیحات بیشتر اینجا را کلیک نمایید

دکمه بازگشت به بالا