اخبار سایت

تبعیت مایکروسافت و لینکدین از قوانین اتحادیه اروپا



اتحادیه اروپا تاکنون ۱۹ پلتفرم از جمله مایکروسافت بینگ، لینکدین، فیس بوک، اینستاگرام، اسنپ چت و تیک تاک را مشخص کرده که دفتر اصلی آنها در آمریکا است. این شرکت ها باید از قانون DSA پیروی کنند.

به گزارش ایتنا از مهر، به طور دقیق تر قوانین DSA از روز جمعه برای شبکه های اجتماعی و وب سایت های بسیار بزرگ اجرا می شود. یکی از مهم ترین درخواست ها تحت قانون DSA آن است که به کاربران حق انتخاب می دهد تا یک فید غیرشخصی سازی شده، داشته باشند که براساس پروفایل آنها طرح ریزی نشده است.

لینکدین (متعلق به مایکروسافت) در یک پست وبلاگی اعلام کرد این تغییر برای نسخه های دسک تاپ و موبایل اجرا می شود.

سال گذشته پس از آنکه چت جی پی تی (متعلق به شرکت اوپن ای آی که مایکروسافت در آن سرمایه گذاری کرده) سروصدای زیادی به پا کرد، هوش مصنوعی خبرساز شد. در همین راستا اتحادیه اروپا اکنون سعی دارد هرچه سریع تر نخستین قانون مربوط به هوش مصنوعی را تا پایان سال جاری میلادی اجرایی کند.

کورتنی گرگویر مدیر ارشد امنیت دیجیتال مایکروسافت اعلام کرد اقدامات امنیتی متعددی برای حفاظت در مقابل ریسک های جدید هوش مصنوعی اجرا می کند و همچنان سعی می کند شفاف باقی بماند.

گرگوار اعلام کرد مایکروسافت اقدامات بیشتری برای پیروی از قانون DSA اجرا می کند که شامل یک کتابخانه از تبلیغات است و کاربران اروپایی می توانند از طریق آن به اطلاعات درباره آگهی های موجود در پلتفرم دست یابند.

درهمین راستا لینکدین نیز گام مشابهی را اتخاذ کرده است. گرگویر اضافه کرد که مایکروسافت درباره شیوه عملکرد موتورجستجوی بینگ از جمله اصول رده بندی، سیاست های بازبینی و کنترل های کاربران توضیحات بهتری ارائه می کند.

اسنپ چت متعلق به شرکت اسنپ نیز از تغییراتی در اپ خود رونمایی کرد که شامل افزایش اختیارات کاربر درباره محتوایی که می بیند و محدود کردن تبلیغات هدفمند برای کودکان بین ۱۳تا ۱۷ سال در اتحادیه اروپا و انگلیس است.

پایان/ مرجع وب و فناوری

این مطلب از سایت ایتنا گردآوری شده است.

منبع: ایتنا

دکمه بازگشت به بالا