Video Marketingطراحی وب

نحوه شروع استفاده از ویدئو در بازاریابی


HubSpot اخیراً یک نظرسنجی بازاریابی ویدیویی انجام داد و دریافت که 73٪ از پاسخ دهندگان موافق بودند که بازاریابی ویدیویی در دستیابی به اهداف بازاریابی آنها مؤثر بوده است.

با این حال، بیش از یک سوم از پاسخ دهندگان (34٪) می گویند چالش برانگیزترین جنبه بازاریابی ویدئویی فقدان ایده های محتوا است.

→ اکنون دسترسی داشته باشید: بسته شروع بازاریابی ویدیویی [Free Kit]

خوشبختانه، من 15 ایده برای محتوای ویدیویی برای کمک به شما در دستیابی به اهداف تجاری خود دارم. اما قبل از رسیدن به آن، راز خود را برای یافتن ایده های بازاریابی ویدیویی و اینکه چه نوع محتوای ویدیویی در بین مصرف کنندگان محبوب است را به اشتراک می گذارم.

فهرست مطالب

  • چگونه می توانم ایده های محتوای ویدیویی را پیدا کنم؟
  • چه محتوای ویدیویی محبوب ترین است؟
  • 15 ایده ویدیوی تجاری

چگونه می توانم ایده های محتوای ویدیویی را پیدا کنم؟

روش من برای یافتن ایده های محتوای ویدیویی بسیار ساده است. من معمولاً به یوتیوب و پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی مانند TikTok، Instagram Reels و Facebook می‌روم و حساب‌هایی را دنبال می‌کنم که در حوزه کاری من یا مشابه هستند.

به عنوان مثال، من اخیراً شروع به ایجاد TikToks برای یک استودیوی رقص جدید در محله خود کردم تا به جذب دانشجویان بیشتر کمک کنم.

برای تعیین نوع محتوای ویدیویی که باید ایجاد کنم، شروع به دنبال کردن استودیوهای رقص دیگر در TikTok و مشاهده ویدیوهای آنها کردم.

من آنهایی را که به نظر می رسید بیشترین بازدید را داشتند را نشانک کردم و شروع کردم به ایده پردازی راه هایی برای ساختن ویدیوهای مشابه برای استودیوی رقص. متوجه شدم که به نظر می رسد ویدیوهای زیر خوب عمل می کنند:

  • ویدیوهایی از رقصندگان در حال انجام رقص پیچیده
  • خرابی ها و آموزش هایی در مورد نحوه انجام حرکات خاص برای مبتدیان
  • اطلاعاتی در مورد اینکه چه تمریناتی می تواند قدرت و استقامت مورد نیاز برای رقص را بهبود بخشد

این راهنما و، حدس می‌زنم، راه «مدرسه قدیمی» برای یافتن ایده‌های محتوای ویدیویی است. همچنین می‌توانید این روش را با هوش مصنوعی جفت کنید و از ابزارهایی مانند ChatGPT بخواهید که ایده‌های ویدیویی را برای شما در جایگاه شما ایجاد کنند.

من این کار را برای یک پست وبلاگ و کانال یوتیوب انجام دادم، اما همین کار را می توان برای ویدیوهای فردی نیز اعمال کرد.

چه محتوای ویدیویی محبوب ترین است؟

طبق گفته Statista (و Statista هنوز من را ناامید نکرده است)، محبوب ترین انواع ویدیوها در سراسر جهان عبارتند از:

  • نماهنگ (48.2%)
  • ویدیوهای کمدی، میم، یا ویروسی (35%)
  • پخش زنده ویدیو (27.7%)
  • فیلم های آموزشی (26%)
  • ویدیوهای آموزشی یا نحوه انجام (25.8%)

بنابراین، غذای آماده شما چه باید باشد؟ راه هایی را برای گنجاندن موسیقی، کمدی یا میم های مد روز در بازاریابی ویدیویی خود در نظر بگیرید. Duolingo شرکتی است که این کار را به خوبی انجام می دهد.

من اغلب به مهارت‌های بازاریابی ویدیویی آن اشاره می‌کنم و نمی‌دانم که آیا شرکت هنوز از من خسته شده است یا خیر.

هر زمان که یک ترند یا آهنگ ویروسی وجود دارد، بهتر است باور کنید که Duolingo راهی برای گنجاندن آن در محتوای TikTok خود پیدا خواهد کرد و ویدیوها تقریباً همیشه ویروسی می شوند.

شما همچنین می‌توانید آموزش‌های نحوه انجام را انتخاب کنید، که Fenty Beauty آن‌ها را به خوبی در حساب‌های خود اجرا می‌کند. اکثر ویدیوهای Fenty Beauty نشان می‌دهند که شخصی محصولاتی را که استفاده می‌کند و نحوه اعمال آن‌ها برای دستیابی به ظاهری خاص را نشان می‌دهد.

ویدیوهای چگونه روشی عالی برای نشان دادن کیفیت محصولات شما و نحوه عملکرد آنها هستند.

اگر به دنبال الهام گرفتن در مورد ویدیوهای آموزشی هستید، Girl With The Dogs یک حساب عالی برای دنبال کردن است.

دختری با سگ ها توسط ونسا د پروفیتس، نظافت کننده حیوانات خانگی اداره می شود. او از طریق ویدئوهای یوتیوب و تیک تاک، تجربیات خود را در نظافت نژادهای مختلف سگ و گربه شرح می دهد.

در هر ویدیو، او روند خود را توضیح می دهد، نکات نظافت را به اشتراک می گذارد، و اطلاعات دقیقی در مورد هر نژاد، خلق و خوی آن، و نیازهای نظافت ارائه می دهد.

این به او اجازه می دهد تا خود را به عنوان یک متخصص مورد اعتماد در زمینه کاری خود معرفی کند تا مشتریان آینده بدانند حیواناتشان در دستان خوبی هستند.

15 ایده ویدیوی تجاری

حالا بیایید در مورد چند ایده ویدیوی تجاری بحث کنیم. بسیاری از ویدیوهایی که در زیر لیست کردم ایجاد نسبتاً آسان هستند، اما اگر می‌خواهید حتی راحت‌تر ویدیو تولید کنید، از HubSpot's Clip Creator دیدن کنید.

Clip Creator یک ویدیو سازنده رایگان با هوش مصنوعی است که می تواند متن را به فیلم های حرفه ای برای تجارت شما تبدیل کند. تنها کاری که باید انجام دهید این است که ویدیو و لحن دلخواه خود را شرح دهید. برای کسب اطلاعات بیشتر اینجا را کلیک کنید.

باشه، کارم تموم شد این لیست من است.

1. ویدئوی تظاهرات

همانطور که قبلاً گفتم، Fenty Beauty دارای آموزش‌های آموزشی و ویدیوهای نمایشی تا یک علم است.

چه کلیپ‌های ساده ۶۰ ثانیه‌ای از محصولاتی که روی لب‌های یک فرد کشیده می‌شوند یا یک ویدیوی طولانی و عمیق از بنیانگذار آن‌ها، ریحانا، که از محصولات برای ایجاد ظاهر فرش قرمز استفاده می‌کند، فیلم‌های آموزشی نمایشی Fenty Beauty به مخاطبان خود می‌دهد. بررسی دقیق عملکرد و کیفیت محصولات

2. نظرات مشتریان

آیا مشتریانی دارید که محصولات و خدمات شما را از ابتدای راه اندازی کسب و کار شما خریداری کرده اند؟ یا منکرانی که تبدیل به مؤمن شدند؟ توصیفات آنها را در ویدیوی بعدی خود به نمایش بگذارید!

نظرات و بازخوردهای واقعی مشتری باعث ایجاد اعتماد در مشتریان بالقوه می شود، بنابراین دفعه بعد که یک مصرف کننده از شما تعریف می کند، از آنها بپرسید که آیا مایلند جلوی دوربین بروند یا از نقل قول راحت هستند.

3. محتوای تولید شده توسط کاربر

مطمئن نیستم که بازاریابان دیگر هم این احساس را دارند یا خیر، اما محتوای تولید شده توسط کاربر (UGC) را شکل دیگری از توصیفات مشتری می بینم.

در مورد آن فکر کنید: مشتریانی که ویدیوها را با استفاده از محصولات شما به اشتراک می‌گذارند، اگر بهتر نباشد، تقریباً فروش است، از اینکه آنها جلوی دوربین رفته و در مورد وضعیت شرکت شما صحبت کنند.

یکی از تبلیغات مورد علاقه من با UGC تبلیغات Ring LLC است که مجموعه ای از ویدئوهای گرفته شده توسط مصرف کنندگانی که از دوربین های درب خود استفاده می کنند را نشان می دهد.

این ویدیو همه چیزهایی را که دوربین Ring می‌تواند ثبت کند، از لحظات خاص خانوادگی گرفته تا تعاملات دلگرم کننده با همسایه‌ها، بی‌نظمی‌های پر هرج و مرج از حیوانات خانگی تا تلاش برای دزد را نشان می‌دهد.

نکته حرفه ای: مصرف کنندگان را تشویق کنید تا هر زمان که یک ویدیو یا سایر اشکال محتوا را پست می کنند، برند شما را در رسانه های اجتماعی برچسب گذاری کنند. یا فقط می توانید برند خود را در پلتفرم های ویدیویی مانند TikTok جستجو کنید تا ببینید چه چیزی می توانید پیدا کنید.

4. پشت صحنه

آیا می خواهید دقت و مهارتی را که در ساخت محصولات ما انجام می شود به مخاطبان خود نشان دهید؟ نگاهی به پشت صحنه محصولات راه بسیار خوبی است.

من آنها را در چند پست ذکر کرده ام، اما گیبسون یک نمونه عالی از محتوای ویدیویی پشت صحنه است. ویدئوهایی مانند موارد زیر زمان و مواد با کیفیتی را که برای ساخت گیتارهای نمادین آن صرف شده است را نشان می دهد.

اگر مصرف کنندگان شما به کاردستی اهمیت زیادی می دهند، چیزی مشابه برای برند خود ایجاد کنید.

5. مقایسه محصول

در حالی که من هتل‌ها را به Airbnbs ترجیح می‌دهم (متاسفم، من برای انجام کارهای روزمره در تعطیلات نیستم)، باید آن را به تاکتیک بازاریابی ویدیویی فعلی شرکت در مقایسه تجربیات AIbnb با هتل‌ها بسپارم.

ویدیوی زیر، اگرچه متحرک است، اما به طور موثر نشان می دهد که مسافرانی که به دنبال یک تجربه خاص هستند، احتمال بیشتری دارد که آن را در Airbnb بیابند تا در یک هتل سنتی.

6. روند / رویداد فعلی

بله، من دوباره Duolingo را مطرح می کنم. چگونه نمی توانم؟

بخش اعظم استراتژی TikTok آنها به بهره برداری از آخرین روندها و بحث ها در برنامه بستگی دارد. من مجبور نیستم دوباره وارد جزئیات بشوم زیرا فکر می کنم تا الان متوجه موضوع شده اید.

7. مصاحبه

Crunchyroll یک پلت فرم استریم است که به خاطر انواع برنامه های انیمه معروف است. برای طولانی‌ترین زمان، استراتژی ویدیوی کرانچ‌رول عمدتاً کلیپ‌های قانع‌کننده‌ای از کاتالوگ آن‌ها را نشان می‌داد که به خودی خود یک استراتژی عالی است.

با این حال، اخیراً این پلتفرم به مصاحبه‌هایی با نام‌ها و چهره‌های بزرگ صنعت انیمه، از نوازندگان گرفته تا صداپیشه‌ها و کارگردانان، تبدیل شده است.

این منجر به محتوای ویدیویی عالی می شود که کاتالوگ خود را به نمایش می گذارد و مخاطبان را با اطلاعات جدیدی در مورد نمایش های مورد علاقه خود می گذارد.

8. ویدیوهای کمدی بی نظیر

همانطور که گفتم، ویدیوهای کمدی در بین بینندگان بسیار محبوب هستند، بنابراین از تزریق کمی طنز به محتوای ویدیوی خود نترسید.

من عاشق این TikTok از Scrub Daddy هستم زیرا ترکیبی عالی از خنده دار و فعلی است، زیرا در فصل انتخابات هستیم که من این پست را می نویسم.

9. GRWM

نمی‌دانم چرا، اما به نظرم ویدیوهای «با من آماده شو» (اغلب به GRWM کوتاه شده‌اند) مسحورکننده هستند. شاید به این دلیل است که آنها به من این احساس را می دهند که در حال گفتگو با یک دوست هستم.

GRWM مورد علاقه من از همکارم رامونا سوکراج می آید. در حلقه اینستاگرام زیر، رامونا آرایش خود را انجام می دهد و به طور معمول توضیح می دهد که چگونه برندها می توانند ویروسی شوند.

 

 

 

 

 

این پست را در اینستاگرام مشاهده کنید

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

پست به اشتراک گذاشته شده توسط رامونا (@ramonasukhraj)

10. اطلاعیه ها

آیا اطلاعیه ای دارید که بسیار مورد انتظار است؟ چرا آن را از طریق ویدیو به اشتراک نمی گذارید؟ بیایید فرض کنیم که یک محصول مورد علاقه خود را مجدداً ذخیره می کنید یا در نهایت با یک تأثیرگذار همکاری می کنید که مخاطبان شما از او هیجان زده اند.

یک ویدیوی سرگرم کننده راهی عالی برای اعلام خبر بزرگ است.

حتی لازم نیست پیچیده باشد. برای مثال، آنها از زمانی که روی فرش قرمز با یکدیگر برخورد کردند، التماس کردند که بین سازنده محتوا آملیا دیمولدنبرگ و بازیگر اندرو گارفیلد همکاری کنند.

ویدیوی زیر خبر از همکاری با یک شات ساده از سلام آنها به یکدیگر داد.

11. مرا دنبال کن / با من راه برو

مشابه ویدیوهای GRWM، ویدیوهای Follow Me / Walk with Me (نمی دانم نام مناسبی برای آنها وجود دارد یا نه) این حس را به شما می دهد که در حال انجام مکالمه با یک دوست در حالی که آنها یک کار را انجام می دهند.

این ویدیو توسط همکار من HubSpotter، آلانا چین، یک مثال عالی است. در آن، آلانا کار از خانه را توضیح می دهدآمار در حالی که سگ شایان ستایش او را راه می اندازد.

12. لیست

ساختن ویدیوهای لیست می تواند بسیار ساده باشد. می‌توانید فهرستی از دلایلی که مردم باید برند شما را به دیگران انتخاب کنند، فهرستی از راه‌های استفاده از محصولاتتان یا ویژگی‌های برتر آن را انتخاب کنید.

13. جعبه گشایی

یک ویدیوی جعبه‌گشایی زمانی است که یک سازنده محتوا (معمولاً یک تأثیرگذار) مواردی را که از یک برند دریافت کرده‌اند، جعبه‌گشایی می‌کند. اگر فردی اینفلوئنسر وجود دارد که می‌خواهید با او کار کنید، یک بسته روابط عمومی برای او بفرستید تا در پلتفرم خود جعبه گشایی کند.

14. خرید زنده

ما در عصر خرید زنده هستیم که اساساً به QVC جدید تبدیل شده است. خرید زنده زمانی است که یک برند یا فروشنده محصولات را به صورت مستقیم پخش می کند و بینندگان می توانند مستقیماً از پخش زنده خرید کنند.

در TikTok بسیار محبوب است و راهی عالی برای دستیابی به چندین هدف به طور همزمان: افزایش آگاهی از برند، نمایش محصولات یا خدمات خود و ایجاد فروش مستقیم.

15. شخص در خیابان

یک نفر در ویدیوی خیابان شامل شخصی است که در خیابان یا در یک رویداد به طور تصادفی با مردم مصاحبه می کند. ساختن این ویدیوها سرگرم کننده و ساده است زیرا حداقل تولید را شامل می شود و شما هرگز نمی دانید که پاسخ واقعی کسی می تواند باشد.

Crunchyroll هنگام شرکت در یک کنوانسیون یک ویدیوی شخصی در خیابان ایجاد کرد که فرصتی برای تعامل با مصرف کنندگان در حین نمایش کاتالوگ برنامه های خود فراهم کرد.

من به شما گفتم که شما را تحت پوشش قرار داده ام، نه؟ اکنون سس مخفی من برای یافتن ایده های ویدیویی تجاری را دارید و 15 ایده برای محتوای ویدیویی برای کمپین خود دارید.

یادداشت سردبیر: این پست در ابتدا در ژوئن 2015 منتشر شد و برای تازگی، دقت و جامعیت به روز شده است.



این خبر را در
ایران وب سازان مرجع وب و فناوری دنبال کنید

جهت دانلود و یا توضیحات بیشتر اینجا را کلیک نمایید

دکمه بازگشت به بالا