فناوری اطلاعات

متا سودآوری را بر امنیت مردم کانادا ترجیح می دهد



به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، این درحالی است که آتش سوزی جنگل ها هزاران نفر را وادار به ترک خانه هایشان کرده است.

اظهار نظر ترودو در حقیقت حمله دولت کانادا به متا است. این شرکت فناوری آمریکایی از ماه گذشته انتشار اخبار در فیس بوک و اینستاگرام را برای کاربران کانادایی مسدود کرده است. این اقدام در واکنش به وضع قانونی جدید در کانادا است که شرکت های اینترنتی بزرگ را وادار می کند برای انتشار اخبار به رسانه ها وجهی پرداخت کنند.

متا از مدت ها قبل اعلام کرده بود «قانون اخبار آنلاین» برای مدل کسب و کاری آن کارآمد نیست زیرا برای لینک هایی که کاربران به اشتراک می گذارند، قیمت تعیین کرده و در واکنش به آن، انتشار اخبار را قبل از اجرایی شدن قانون تا پایان سال جاری میلادی ممنوع کرد.

ترودو در یک کنفرانس خبری تلویزیونی گفت: فیس بوک سودآوری شرکت را بر ایمنی مردم ترجیح می دهد. به گفته او اقدامات شرکت مذکور غیرقابل درک است.

وزرای کابینه دولت کانادا هفته گذشته ممنوعیت انتشار اخبار در پلتفرم های متا را غیرمسئولانه خواندند. برخی از افراد که از آتش سوزی جنگل ها فرار می کنند، به رسانه های محلی گله کرده اند ممنوعیت مذکور اجازه نمی دهد آنها اطلاعات مهم درباره این رویدادها را به اشتراک بگذارند.

کانادا هم اکنون دچار بدترین آتش سوزی جنگلی فصلی در تاریخ خود شده است.

این خبر را در ایران وب سازان مرجع وب و فناوری دنبال کنید

منبع:مهر

دکمه بازگشت به بالا