Social Media Strategyطراحی وب

“فیسبوک مادرت نیست” – آیا برای جذب ژنرال Z کافی است؟


خوش آمدید به چشم انداز، مجموعه‌ای که در آن HubSpotters به ​​آخرین روندهای تجاری و بازاریابی می‌پردازد.

ما فیسبوک مادرت نیستیم.

این بیانیه جسورانه در اوایل تابستان امسال در رویداد فیسبوک برای سازندگان جوان در نیویورک منتشر شد.

از آنجایی که این غول اجتماعی امسال 20 ساله می شود، آنها می دانند که بخش بزرگی از آینده آنها به ژنرال Z متکی است. به خصوص با توجه به اینکه تنها 52 درصد در حال حاضر فیس بوک را به عنوان پلتفرم مورد علاقه خود رتبه بندی می کنند و تنها 33 درصد از نوجوانان 13 تا 17 ساله اصلاً از آن استفاده می کنند.

(در مقایسه – 72٪ از Gen Z TikTok را به عنوان پلتفرم مورد علاقه خود رتبه بندی می کنند و 63٪ از نوجوانان به طور فعال از آن استفاده می کنند.)

اکنون دانلود کنید: وضعیت روندهای رسانه های اجتماعی در سال 2024 [Free Report]

آیا فیس‌بوک می‌تواند در واقع به نسل‌های جوان‌تر نشان دهد که چیزهای بیشتری نسبت به افراد «قدیمی» و میم‌های قدیمی وجود دارد؟

برای یافتن پاسخ این سوال، باید با بازگشایی این موضوع شروع کنیم که چرا Gen Z تصمیم می‌گیرد انرژی اجتماعی خود را در جای دیگری صرف کند.

و چه کسی بهتر از یکی از اعضای تیم اجتماعی فوق‌العاده HubSpot و یکی از همکاران شگفت‌انگیز Gen Z من می‌پرسد.

صداهای برجسته:

  • جاستینا تامپسون، مدیر بازاریابی در HubSpot
  • Reece Callaway، مدیر برند و محتوای اجتماعی در HubSpot

چرا Gen Z در فیس بوک نیست

Reece Callaway، مدیر برند و محتوای اجتماعی در HubSpot می‌گوید: «من فکر می‌کنم این به نوع محتوای فیس‌بوک بستگی دارد.

از آنجایی که فیس‌بوک یکی از قدیمی‌ترین پلت‌فرم‌های رسانه‌های اجتماعی است که هنوز هم وجود دارد، ما تعداد زیادی از Millennials و Gen X را در فیس‌بوک می‌بینیم که مرتباً محتوایی را منتشر می‌کنند که با ژنرال Z همخوانی ندارد. فیدها، و فیسبوک جای آن نیست.

چرا Gen Z در فیس بوک نیست، نقل قول گرافیکی، Gen Z می خواهد آخرین محتوای فرهنگی مرتبط را در فیدهای خود ببیند، و فیس بوک فقط جای آن نیست، Reece Callaway، مدیر محتوای برند و اجتماعی در HubSpot

و کالاوی به یک نکته عالی اشاره می کند. بخش دیگر تلاش برای تغییر نام تجاری فیس بوک این است که خود را به عنوان “مرکزی برای همه چیزهایی که از نظر فرهنگی اتفاق می افتد” در زیرزمینی این پلت فرم قرار دهند.

ایجاد یک فضای فرهنگی مرتبط برای نسل‌های جوان اولین قدم مهم است – اما لزوماً انجام آن آسان نیست.

دیدگاه ژنرال Z

جاستینا تامپسون، مدیر بازاریابی در HubSpot (و خود ژنرال Z baddie)، احساس می‌کند که Gen Z مانند نسل‌های دیگر در فیس‌بوک نیست، زیرا به جای اینکه یک پلتفرم اجتماعی واقعی باشد، به خانواده محور بودن شهرت دارد.

تامپسون می‌گوید: «وقتی بزرگ شدم، فیسبوک من توسط مادرم نظارت می‌شد و من عمدتاً از آن برای برقراری ارتباط با خاله‌ها، عموها و دوستان دوران راهنمایی که پروفایل‌هایشان توسط والدینشان نظارت می‌شد، استفاده می‌کردم.

با گذشت زمان، من به دنبال خودمختاری بیشتر در مورد حضور آنلاین خود بودم، کاری که از طریق فیس بوک نمی توانستم انجام دهم.

چرا ژنرال Z در فیس بوک نیست، به نقل از گرافیک، با گذشت زمان، من به دنبال استقلال بیشتر برای حضور آنلاین خود بودم، که نمی توانستم از طریق فیس بوک، جاستینا تامپسون، مدیر بازاریابی در HubSpot انجام دهم.

اینها هم دلایلی هستند که من دیگر فیس بوک ندارم و هزاره هستم.

جدول زمانی من ترکیبی از پست‌های تصادفی اعضای خانواده به همراه «hbd» گاه به گاه شخصی بود که از دوران دبستان با او ارتباطی نداشتم.

تنظیم جدول زمانی و پیروانم برای همسویی با علایقم سخت شد.

تامپسون همچنین می‌گوید که ژنرال Z می‌خواهد هویت خود را به صورت آنلاین کشف کند – مخصوصاً در جایی که کسی نمی‌شناسد آن را تماشا نمی‌کند. به همین دلیل است که TikTok برای این گروه سنی بسیار محبوب است.

“افراد از هر کجا می توانند با محتوای شما تعامل داشته باشند و مجبور نباشند شما را بشناسند. هیچ تصوری از قبل وجود ندارد که آنها از شما دارند.»

تامپسون ادامه می دهد: «فیس بوک نشان دهنده وابستگی به جوامعی است که شما را از قبل می شناسند. مکان هایی مانند اینستاگرام و تیک تاک ثابت کرده اند که برای ایجاد ارتباط نیازی به نزدیک شدن به کسی که می شناسید ندارید. این مانعی است که من فکر می کنم فیس بوک هنوز باید بر آن غلبه کند.

جاستینا تامپسون، مدیر بازاریابی در HubSpot، چرا Gen Z در فیس بوک نیست، گرافیک نقل قول، اینستاگرام و TikTok ثابت کرده اند که برای ایجاد ارتباط نیازی به نزدیک شدن به کسی که می شناسید ندارید.

من دوم آن هستم – فیس بوک برای رقابت باید این جهش را انجام دهد. کانال‌هایی مانند Instagram و TikTok الگوریتم‌های باکیفیتی دارند که به کاربران امکان می‌دهد فیدهای خود را مدیریت کنند و افراد جدید را پیدا کنند.

بنابراین، اکنون، همه اینها این سؤال را ایجاد می کند …

آیا یک “برند مجدد” می تواند کار کند … یا خیلی دیر شده است؟

در تئوری، تامپسون فکر می‌کند که اصلاح فیسبوک می‌تواند کارساز باشد. و من تمایل به موافقت دارم. اما او می‌گوید که برای بازگرداندن ژنرال Z به آنجا، خیلی بیشتر از تغییر آنچه در فیدهایمان می‌بینیم طول می‌کشد.

تامپسون می‌گوید: «من فکر می‌کنم سرمایه‌گذاری در مواردی که قبلاً روی پلتفرم وجود دارد، مانند بازار فیس‌بوک، مکان خوبی برای شروع است – به خصوص به این دلیل که من شخصاً تجربیات مثبتی با آن بخش از فیس‌بوک داشته‌ام.

و او تنها نیست. تحقیقات ما نشان می‌دهد که رسانه‌های اجتماعی کانال شماره ۱ ژنرال Z برای کشف محصول هستند و ۴۳٪ در سه ماه گذشته چیزی از طریق رسانه‌های اجتماعی خریده‌اند.

بعلاوه، فیس بوک مارکت در واقع کشش بزرگ ژنرال Z به این پلتفرم در حال حاضر است.

با این حال، فیس بوک فقط بازار آن نیست. تامپسون می‌گوید: «این ترکیبی از چیزهای زیادی است، و همه آن قطعات باید به گونه‌ای با یکدیگر صحبت کنند که منطقی باشد.»

او ادامه می‌دهد: «فکر می‌کنم TikTok در این زمینه کار بزرگی انجام می‌دهد. اگرچه من بزرگ‌ترین طرفدار تلاش‌های TikTok برای کسب درآمد نیستم، اما آنها به خوبی انجام شده‌اند زیرا در محتوایی که در حین پیمایش مشاهده می‌کنید ادغام شده‌اند.

و از آنجایی که کانال های دیگری مانند TikTok در حال حاضر در بین Gen Z بسیار محبوب هستند، Callaway می گوید که تغییر مسیر توجه آنها دشوار خواهد بود.

او استدلال می‌کند: «خارج کردن Gen Z از پلتفرم‌هایی که قبلاً روی آن‌ها هستند، بسیار سخت خواهد بود. “من فکر می کنم یک فرصت برای وجود دارد [Facebook] برای تغییر نام تجاری خود با این حال، آنها 20 سال شهرت دارند که باید علیه آنها کار کنند.”

آیا فیس بوک می تواند ژنرال Z را جذب کند، نقل قول گرافیکی، من فکر می کنم فرصتی برای آن وجود دارد [Facebook] برای تغییر نام تجاری خود با این حال، آنها 20 سال شهرت دارند تا با Reece Callaway، مدیر برند و محتوای اجتماعی در HubSpot کار کنند.

او درست می گوید – ژنرال Z هنوز فیس بوک را به عنوان یک کانال اجتماعی برای نسل های قدیمی تر می بیند که مملو از نقل قول های الهام بخش و طنز پررونق است. غیرممکن نیست، اما تکان دادن آن نماینده بسیار سخت است.

بنابراین، کلید بازگرداندن ژن Z چیست؟

فیس‌بوک می‌گوید آن‌ها بر روی سه ویژگی کلیدی تمرکز کرده‌اند تا Gen Z را بخرد: فید، قرقره‌ها و سازندگان.

آن‌ها قصد دارند محتوای مرتبط‌تری از جمله بازار فیسبوک، دوستیابی فیس‌بوک، و گروه‌ها و رویدادها را برای جذب مخاطبان جوان‌تر برجسته کنند.

از دیدگاه من، این استراتژی بدی نیست. پیش از این، تامپسون بازار فیسبوک را به عنوان یک محصول مثبت نامید و ارائه محتوای سفارشی و مخاطب محور همیشه برنده است.

Callaway می‌گوید: «من فکر می‌کنم که آنها باید بسیاری از بزرگ‌ترین سازندگانی را که Gen Z از آنها لذت می‌برد جذب کنند تا به‌طور مداوم محتوا را در فیس‌بوک پست کنند و این کار را به گونه‌ای انجام دهند که ژنرال Z فیس‌بوک را برای تماشای آن محتوا در پلتفرم دیگری انتخاب کند.»

او ادامه می‌دهد: «در کنار آن، فیس‌بوک به ویژگی‌هایی نیاز دارد که مختص فیس‌بوک باشد، نه فقط کپی کردن یک ویژگی محبوب از یک پلتفرم دیگر.»

تامپسون نیاز به ویژگی‌های منحصربه‌فرد را برای ترسیم کاربران جوان‌تر تکرار می‌کند. در اینجا سه ​​ایده وجود دارد که او فکر می کند ژنرال Z به آنها علاقه مند است:

  • جدول زمانی قابل تنظیم: “خط زمانی را قابل تنظیم تر کنید تا Gen Z بتواند پست های تصادفی خانواده را فیلتر کند و در عین حال اطلاعاتی را که واقعا می خواهیم دریافت کند.”
  • کسب درآمد آسان از محتوا: TikTok صندوق سازندگان را دارد اما ورود به آن فوق‌العاده سخت است… شاید فیس‌بوک بتواند برخی از این دستورالعمل‌ها را در دسترس‌تر کند.»
  • ادغام برنامه ها: من دوست دارم که Tiktok با برنامه‌های دیگر – مانند CapCut – یکپارچه‌تر شده است تا تولید محتوای سریع و آماده برای ارسال را برای مردم آسان‌تر کند. من فکر می کنم نوعی ادغام مانند آن عالی خواهد بود.”

کسی در فیس بوک، احتمالا:

منبع تصویر

Facebook + Gen Z = 🫶🏽؟

همانطور که تامپسون به اشتراک گذاشت، “فیس بوک باید درک کند که اولویت های ژنرال Z به سرعت در حال تغییر هستند. ما علاقه مند به دسترسی بدون سانسور به اطلاعات مورد نیاز برای حل مشکلات و زندگی لذت بخش هستیم.”

این یک نبرد دشوار است و یک پیروزی تضمین شده نیست، اما من فکر می‌کنم فیس‌بوک می‌تواند گام‌هایی برای بازگرداندن Gen Z بردارد – به شرطی که از رقابت یادداشت‌برداری کند و پلتفرم را برای رفع نیازهای اجتماعی خود اصلاح کند.

آیا می خواهید نظرات ما را در مورد یک موضوع خاص بشنوید؟ ایده خود را مطرح کنید این فرم، و ممکن است فقط آن را در یک پست آینده نشان دهیم.



این خبر را در ایران وب سازان مرجع وب و فناوری دنبال کنید

جهت دانلود و یا توضیحات بیشتر اینجا را کلیک نمایید

دکمه بازگشت به بالا