فناوری اطلاعات

شرکت های کوچک و بزرگ فناوری چشم انتظار آغاز محاکمه گوگل



به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، موتور جستجوی اینترنتی «داک داک گو» از مدت ها قبل گله داشت گوگل با تاکتیک هایی استفاده از سرویس هایش روی موبایل را سخت تر می کند. این شرکت یکی از رقبای بی شمار گوگل است که منتظر شروع دادگاه آنتی تراست گوگل در امروز به وقت آمریکا هستند.

وزارت دادگستری آمریکا برای محاکمه گوگل مدعی شده این شرکت در تلاش برای قبضه کردن جستجوی آنلاین قوانین را زیر پا گذاشته است.

پیش بینی می شود این وزارتخانه درباره آنکه گوگل چگونه سالانه میلیاردها دلار به تولیدکنندگان دستگاه مانند اپل، شرکت های اینترنت بی سیم مانندAT&T و همین طور سازندگان مرورگر مانند موزیلا پرداخته تا موتور جستجوی گوگل را در صدر بازار نگه دارد، جزئیاتی را مشخص کند.

به عنوان مثال داک داک گو مدعی است حذف گوگل به عنوان موتورجستجوی پیش فرض روی یک دستگاه و جایگزین کردن آن با سرویس همین شرکت نیازمند گام های متعددی است. در نتیجه سهم این شرکت از بازار موتور جستجوی اینترنتی فقط ۲.۳ باقی مانده است.

داک داک گو، مایکروسافت و یاهو از جمله فهرست بلند بالای رقبای گوگل هستند که دادگاه این شرکت را به دقت رصد می کنند.

دعوی حقوقی وزارت دادگستری آمریکا و گوگل پیامدهای متعددی برای شرکت های بزرگ فناوری دارد که متهم به خرید یا از میدان به در کردن رقبای کوچک شده اند اما با ارائه خدماتی رایگان به کاربران، خود را در برابر بسیاری از اتهامات نقض قانون آنتی تراست مصون نگه داشته اند. از جمله این شرکت ها می تواند به گوگل، فیس بوک یا آمازون اشاره کرد.

به گفته لوک هاسکامپ وکیل حوزه آنتی تراست اهمیت این پرونده به خصوص در حوزه انحصار و شرکت هایی با سهم کلان از بازار، بسیار زیاد است.

دادگاه های آنتی تراست پیشین با همین میزان اهمیت شامل پرونده مایکروسافت در سال ۱۹۹۸ و AT&T در سال ۱۹۷۴ میلادی است. تجزیه AT&T در سال ۱۹۸۲ میلادی مسیر را برای ایجاد صنعت موبایل فعلی هموار و از سوی دیگر دادگاه مایکروسافت فضا را برای فعالیت گوگل و شرکت های دیگر در اینترنت باز کرد.

این خبر را در ایران وب سازان مرجع وب و فناوری دنبال کنید

منبع:مهر

دکمه بازگشت به بالا