بازار

لایحه دفاعیه جرم انتقال مال

جرم انتقال مال غیر

در جرم انتقال مال غیر انتقال‌دهنده بدون آنکه مالک مال باشد یا مجوز قانونی برای انتقال از طرف مالک داشته باشد بر خلاف واقع و با استفاده از روش‌های متقلبانه خود را مالک مال یا دارای اختیار قانونی از طرف مالک معرفی کرده و با قصد اضرار به مالک اصلی اقدام به انتقال مال غیر نماید.

حق مالکیت

حق مالکیت یکی از حقوق اصلی اشخاص می باشد که در قانون به رسمیت شناخته شده و مورد حمایت قرار گرفته است انتقال، اجاره، رهن اموال و اعمال هر نوع تصرفی فقط حق صاحب مال است.

اما در مواردی ممکن است اشخاص با توسل به روشهای متقلبانه و مجرمانه و بدون اجازه صاحب مال اقدام به فروش یا انتقال مال غیر نمایند این کار در قانون جرم انتقال مال غیر نامیده می شود و مجازات سنگینی دارد و از جمله جرایم کیفری علیه اموال به حساب می آید.

مجازات جرم انتقال مال غیر

با توجه به اینکه مجازات انتقال مال غیر یک تا هفت سال حبس و محرومیت از مشاغل دولتی است و ارتباط مستقیم با نظم و امنیت عمومی دارد بنابراین  نحوه تنظیم لایحه دفاعیه جرم انتقال مال غیر بسیار اهمیت دارد، برای این منظور لازم است  ضمایم، دلایل و مدارک ، مستندات قانونی و … توسط یک فرد متخصص حقوقی تهیه و تنظیم شود و در آن سوء نیت مرتکب اثبات گردد.

شکایت از فروشنده مال غیر و دادگاه صالح به رسیدگی

برای شکایت از فروشنده مال غیر و تنظیم لایحه دفاعیه جرم انتقال مال غیر ارائه آن به دادگاه لازم است ابتدا مدارک و شواهد کافی برای اثبات مالکیت خود مانند سند رسمی مالکیت قولنامه را در اختیار داشته و ضمیمه دادخواست و لایحه دفاعی کنید برای تعیین دادگاه صالح رسیدگی به این جرم باید معلوم کنید که مال مورد انتقال غیر از اموال منقول بوده یا غیر منقول دادگاه صلاحیت داد برای رسیدگی به جرم انتقال مال غیر در مورد اموال منقول دادگاه کیفری دو محل اقامت فروشنده مال غیر می باشد ولی اگر مال مورد انتقال غیر منقول باشد دادگاه صلاحیتدار برای رسیدگی به جرم انتقال مال غیر دادگاه کیفری دو محل وقوع مال غیر منقول است شکایت از فروشنده مال غیر و ارائه لایحه دفاعیه جرم انتقال مال غیر با توجه به نوع مال مورد انتقاد از طریق مراجعه به دفاتر خدمات قضایی قابل ثبت و پیگیری می باشد.

توصیه می کنید برای تنظیم شکواییه و لایحه دفاعیه جرم انتقال مال غیر با مشاوران و وکلای آنی مشاور که متخصص در امور کیفری هستند و در این زمینه تخصص و تجربه لازم را دارند مشورت کنید.

مسلما لایحه ای قوی که مبتنی بر اصول حقوقی و قوانین و آرای وحدت رویه و نظرات مشورتی باشد و اسناد و مدارک و شواهد معتبر به آن ضمیمه شده باشد در نظر قاضی معتبر و مورد قبول واقع می‌شود و در رایی که صادر خواهد کرد تاثیر مستقیمی خواهد داشت.

منبع: تنظیم لایحه دفاعیه آنی مشاور

دکمه بازگشت به بالا