اخبار سایت

ماجرای حضور مدیران تیک‌تاک در کشور چیست؟




برخی رسانه‌ها و خبرگزاری‌ها گمانه‌زنی‌ها در این رابطه را با تیترهایی با عنوان «مسئولان تیک‌تاک به ایران می‌آیند» منتشر کرده‌اند. واقعیت ماجرا این بوده که طبق اعلام اتاق بازرگانی تهران قرار است امروز مسئولان شرکت Anext که به‌عنوان خدمات‌دهنده رسمی کسب‌وکار دوئین (TikTok) فعالیت می‌کند به ایران سفر کنند و در نشست این نهاد حاضر شوند. Anext یکی از شرکت‌های برتر تجارت الکترونیک در کشور چین است و قرار است مدیران این شرکت با فعالان اقتصادی کشورمان در این نشست، دیدار و گفت‌وگو کنند.

ماجرا از چه قرار است ؟

حسام‌الدین‌حلاج، معاون امور بین‌الملل اتاق بازرگانی تهران، درباره ماهیت این دیدار گفته است که این شرکت تجاری برای محصولات مختلف به‌صورت ویدئویی تولید محتوا می‌کند و با استفاده از داده‌های هوش‌مصنوعی، ضمن شناسایی ذائقه مشتریان چینی، شرکت‌های ایرانی را در بازاریابی و فروش محصولات از طریق پلتفرم‌های پرمخاطب در چین ازجمله دوئین (تیک تاک) یاری می‌رساند.

در واقع Anext به مشتریان خود این امکان را می‌دهد که در شبکه اجتماعی تیک‌تاک به بازاریابی محصولات خود بپردازند و این ماجرا قرار است برای شرکت‌های ایرانی هم اتفاق بیفتد.

چرا تیک‌تاک مهم است ؟

تیک‌تاک یک رسانه اجتماعی چینی است که از طریق سیستم‌عامل‌های آی‌اواس و اندروید قابل دسترسی است. تیک‌تاک در آغاز با عنوان دوئین در سپتامبر ۲۰۱۶ در چین عرضه شد و سپس عرضه آن در کشورهای دیگر، با عنوان تیک‌تاک در سال ۲۰۱۷ صورت گرفت. تیک‌تاک به کاربران اجازه می‌دهد که موزیک‌ویدئوهای بسیار کوتاه ۳ تا ۶۰ثانیه‌ای بسازند که بسیار مورد استقبال نوجوانان است.

تخمین زده می‌شود که در حال حاضر این شبکه‌اجتماعی یک‌میلیارد کاربر فعال ماهانه در جهان دارد. ارزش بایت‌دنس به‌عنوان شرکت مادر تیک‌تاک در سال ۲۰۲۱ بیشتر از ۲۸۰میلیارد دلار تخمین زده شده است. آمارها نشان می‌دهد این شبکه اجتماعی در آمریکا ۱۱۷میلیون کاربر دارد و پرکاربردترین اپلیکیشن در میان نسل نوجوان و جوان آمریکا به‌حساب می‌آید.

امکان فعالیت در ایران

پیش از این وزیر ارتباطات بارها اعلام کرده است که ایران از پلتفرم‌هایی که در کشورمان نمایندگی ایجاد کنند استقبال می‌کند. در حال حاضر از ۲۱ مهر ۱۳۹۸ به‌صورت یک‌طرفه از سوی تیک‌تاک دسترسی کاربران ایرانی به خاطر تحریم‌های آمریکا قطع شده است. این اپلیکیشن برای کاربران ایرانی حتی با فیلترشکن هم در دسترس نیست و به‌طور کلی از کار افتاده‌است. با توجه به روابط استراتژیک ایران و چین و همچنین توافق همکاری‌های راهبردی دو طرف ازجمله در حوزه فناوری درصورتی که این شبکه اجتماعی در ایران دفتر افتتاح کند و تبعیت از قوانین کشور را بپذیرد احتمالا کاربران ایرانی می‌توانند از آن استفاده کنند.

منبع:‌ همشهری آنلاین

این خبر را در ایران وب سازان مرجع وب و فناوری دنبال کنید

این مطلب از سایت ایتنا گردآوری شده است.

منبع: ایتنا

دکمه بازگشت به بالا