فناوری اطلاعات

ثبت زلزله‌ای به بزرگای ۴ ریشتر در هرات استان یزد



در هفته گذشته “هرات” در استان یزد با دو زلزله ۳.۲ و ۴ ریشتری لرزید.

به گزارش ایسنا، در هفته گذشته، “هرات” استان یزد بعد از دو زلزله به بزرگای ۳.۲ ریشتر در عمق ۱۰ کیلومتری زمین، زلزله‌ای با بزرگای ۴ ریشتر در عمق ۱۰ کیلومتری زمین را تجربه کرد. همچنین در دهدشت استان کهگیلویه و بویراحمد زلزله ای به بزرگای ۳.۳ و در ماکو استان آذربایجان غربی زلزله‌ای به بزرگای ۳.۶ به ثبت رسید.

جزئیات زلزله‌های هفته گذشته به این شرح است:

شنبه ۲۶ فروردین

در ازگله استان کرمانشاه زلزله ۲.۷ریشتر،در بوئین سفلی استان کردستان زلزله‌های ۲.۶ و ۲.۹ ریشتری، در سرپل‌ذهاب زلزله ۲.۵ریشتری، درمنطقه درگهان استان هرمزگان زلزله ۲.۹ ریشتری رخ داد.

یکشنبه ۲۷ فروردین

در تازه آباد استان کرمانشاه زلزله ۲.۸ریشتری، در بهاباد استان یزد زلزله ۲.۷ریشتری و در مزایجان استان فارس زلزله ۲.۷ ریشتری به ثبت رسید.

دوشنبه ۲۸ فروردین

در سیه چشمه استان آذربایجان غربی زمین‌لرزه‌ای به بزرگای ۳.۴ ریشتر در عمق ۱۷ کیلومتری زمین رخ داد و رومرکز آن در ۱۴ کیلومتری سیه‌چشمه، ۱۸ کیلومتری زرآباد و ۳۹ کیلومتری ماکو این استان گزارش شد.

لار استان فارس زلزله‌ای به بزرگای ۳.۳ ریشتر را تجربه کرد. عمق این رخداد لرزه‌ای در عمق ۱۲ کیلومتری زمین و کانون آن در ۲۰ کیلومتری لار، ۳۴ کیلومتری گراش و ۳۴ کیلومتری مزایجان این استان گزارش شد.

در راور استان کرمان بعد از یک زلزله به بزرگای ۲.۹ ریشتر، زمین‌لرزه دیگری به بزرگای ۳.۷ ریشتر در عمق ۱۴ کیلومتری زمین به ثبت رسید و رومرکز آن در ۵۲ کیلومتری راور، ۸۶ کیلومتری هجدک و ۹۳ کیلومتری کیانشهر این استان گزارش شد.

هرات استان یزد نیز بعد از دو زلزله به بزرگای ۳.۲ ریشتر در عمق ۱۰ کیلومتری زمین زلزله‌ای با بزرگای ۴ ریشتر در عمق ۱۰ کیلومتری زمین را تجربه کرد و کانون این رخداد لرزه‌ای ۲۵ کیلومتری هرات استان یزد، ۴۹ کیلومتری شهر بابک استان کرمان و ۶۵ کیلومتری مشکان استان فارس بوده است.وقوع زلزله ۳.۵ ریشتر در عمق ۱۰ کیلومتری زمین از دیگر رخدادهای لرزه‌ای این منطقه است.

سه‌شنبه ۲۹ فروردین

در خانوک استان کرمان زلزله ۲.۸ ریشتری و در شیرگاه استان مازندران زلزله ۲.۷ ریشتری رخ داد.

جم استان بوشهر با زمین‌لرزه‌ای به بزرگای ۳.۵ ریشتر در عمق ۱۲ کیلومتری زمین لرزید و کانون آن در ۱۳ کیلومتری جم، ۲۸ کیلومتری بندر کنگان و ۳۳ کیلومتری بنک این استان بوده است.

ماکو استان آذربایجان غربی زلزله‌ای به بزرگای ۳.۶ ریشتر در عمق ۱۰ کیلومتری زمین را تجربه کرد و کانون آن در ۹ کیلومتری ماکو، ۱۵ کیلومتری بازرگان و ۲۴ کیلومتری شوت این  استان گزارش شد.

چهارشنبه ۳۰ فروردین

در فین استان هرمزگان زلزله ۲.۸، در هرات استان یزد زلزله ۲.۹، در رستم آباد استان گیلان زلزله ۲.۹،در خوی استان آذربایجان غربی زلزله ۲.۶، در آلونیه استان چهارمحال و بختیاری زلزله ۲.۸ ثبت شد .

همچمین در این روز، در دهدشت استان کهگیلویه و بویراحمد زلزله ای به بزرگای ۳.۳ ریشتر در عمق ۱۳ کیلومتری به ثبت رسید و کانون این زلزله در۲۶ کیلومتری دهدشت و ۳۰ کیلومتری چرام استان کهگیلویه وبویر احمد و ۲۷ کیلومتری بهبهان استان خوزستان بوده است.

پنج شنبه ۳۱ فروردین

در قاسم آباد استان خراسان رضوی زلزله ۲.۵، در قره ضیالدین استان آذربایجان غربی زلزله ۲.۷، در تازه کند نصرت آباد استان آذربایجان غربی زلزله ۲.۷ و در خوی استان آذربایجان غربی زلزله ۲.۷ ریشتری رخ داد.

در برازجان استان بوشهر زلزله‌ای به بزرگای ۳.۱ ریشتر در عمق ۹ کیلومتری به ثبت رسید و کانون آن در ۱۸ کیلومتری برازجان، ۲۵ کیلومتری اهرم و ۲۹ کیلومتری کلمه این استان گزارش شد.

مورموری استان ایلام با زلزله ای به بزرگای ۳ ریشتر لرزید و عمق آن در ۱۰ کیلومتری و کانون این رخداد لرزه ای در ۸ کیلومتری مورموری، ۱۴ کیلومتری سراب باغ و ۳۰ کیلومتری آبدانان این استان بوده است.

جمعه اول اردیبهشت

در خوی استان آذربایجان غربی زلزله ۲.۷ریشتری و در مرگنلر استان آذربایجان غربی زلزله ۲.۶ ریشتری به ثبت رسید.

انتهای پیام

پایان/ مرجع وب و فناوری

منبع:ایسنا

دکمه بازگشت به بالا