فناوری های نوین

ایجاد زمینه برای تبادلات علمی ایران و اندونزی در حوزه بیوتکنولوژی



به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، شقایق حق جوی با اشاره به برنامه‌های هیات ایرانی در بازدید از مراکز علمی و تحقیقاتی اندونزی در روز گذشته، گفت: ما از یک طرح کسب و کار به نام Innovation Center Business در جاکارتا اندونزی بازدید کردیم.

وی ادامه داد: به نظر می رسد اندونزی با شرکای کلیدی که در حوزه علم و فناوری پبدا کرده مانند کشور کره جنوبی وارد حوزه‌هایی چون بیوتکنولوژی، تجهیزات پزشکی و کیت‌های تشخیصی شده است.

حق جوی برنامه دوم هیات ایرانی در اندونزی را بازدید از یک شرکت بیوتکنولوژی دانست و در این باره توضیح داد: در اندونزی یک شرکت جدید در حوزه بیوتکنولوژی به نام “اتنا” در حوزه واکسن‌های مبتنی بر MRN ها و داروهای نوترکیب ایجاد شده است.

رییس مرکز توسعه فناوری‌های راهبردی خاطر نشان کرد: این یک فرصت بی‌نظیر برای ما است تا با آنها در حوزه تحقیق و توسعه، داد و ستد کنیم و آنها برای انتقال فناوری از ایران، بسیار آماده بودند.

وی تاکید کرد: در ایران در برخی از حوزه‌های بیوتکنولوژی، زنجیره تامین کاملی ایجاد شده است و این فرصتی بی‌نظیر برای تبادل و داد و ستد است.

پایان/ مرجع وب و فناوری

منبع:مهر

دکمه بازگشت به بالا