بازار

انواع مدیا کانورتور تک کور ای تی تلکام

مدیا کانورتور چیست؟

مدیا کانورتور فیبر نوری در واقع یک رسانه انتقال است که دو نوع رسانه غیر همجنس را به هم وصل می کند. به طور کلی میتوان گفت که مدیا کانورتور دستگاهی است که سیگنال الکتریکی در کابل شبکه مسی را به امواج نوری در کابل های فیبر نوری تبدیل می کند. نوعی از مبدل فیبر که مس را به فیبر تبدیل می کند،یک راه ساده بدون از بین رفتن کابلهای مسی موجود و یا ایجاد تغییر بر بستر مسی و سوئیچ ها، ارائه می کند. علاوه بر این، نوع دیگری از مدیا کانورتور که تبدیل فیبر به فیبر را ساپورت می کند، ارتباط بین دو فیبر که یکی از آن ها سینگل مود و دیگری مالتی مود یا هر دو شبیه یکدیگر می باشند را فراهم می آورد. مدیا کانورتور فیبر به فیبر نیز یک راه حل مقرون به صرفه برای تبدیل طول موج در کاربردهای (WDM) فراهم می کند و همچنین به عنوان ترانسپوندر نیز شناخته می شود.

معرفی انواع مدیا کانورتر فیبر نوری

بهتر است بدانید مدیا کانورتر (Media Converter) یکی از سیستم‌های انتقال از طریق نور است که پس از اتمام یک پروژه فیبر نوری در دو سر خط نصب شده و وظیفه‌اش تبدیل اطلاعات الکتریکی به سیگنال‌های نوری و بالعکس می‌باشد. انواع متنوعی از مدیا کانورترهای مس به فیبر و فیبر به فیبر وجود دارند که از پروتکل‌های شبکه، سرعت داده، کابل کشی و اتصال دهنده‌های مختلفی پشتیبانی می‌کنند. در ادامه به بررسی این دو نوع مدیاکانورترها خواهیم پرداخت.

انواع مبدل فیبر نوری

مبدل های فیبر نوری انواع مختلفی در بازار دارند که از نظر فاکتورهای زیر با یکدیگر تفاوت دارند :

  • تعداد پورتها
  • نوع پورت الکتریکال
  • تعداد پورت فیبر نوری
  • تعداد کانکتور فیبر نوری
  • برد ماژول فیبر نوری
  • پشتیبانی از نوع فیبر نوری
  • سیستم عامل مدیا کانورتور

مدیا کانورتور تک کور ای تی تلکام

مدیا کانورتور تک کور شبکه گیگ و تک پورت فیبر نوری ۲ کور  یک نــوع مـبدل رسـانه‌ای و سوئیچ شبکه یا اترنت اسـت کـه امـواج دیجیتالی را بـا یک کـابـل مسـی زوج سـیم به سیم‌های سبک در کابـل‌های فیـبر نوری شبکه‌ای و برعکس تبدیل می‌کند.

بیشتر مدیا کانورتورها به عنوان یک مبدل فیبر نوری که برای انتقال داده فرستنده و گیرنده بر روی بستر فیبر نوری استفاده می‌کند.

مبدل فیبر نوری می تواند تبدیل سیگنال های فوق العاده و با قدرت بالای صنعتی را به ویژه برای کاربردهای متفاوت صنعتی طراحی و بسازد، و همچنین این دستگاه یک مبدل رسانه برای تبدیل یک نوع از سیگنال‌ها به نوع هم ارز دیگر کمک می‌کند تا دو سگمنت به سادگی و با هزینه کمتر به هم متصل شوند.content_copyرونوشت متن

دکمه بازگشت به بالا