بازار

نکته‌هایی جالب درباره گربه اسکاتیش

گربه‌ها سال‌های بسیار زیادی است که در سراسر جهان، به عنوان گربه‌های خانگی پذیرفته شده‌اند. ایرانی‌ها نیز از این امر مستثنی نیستند. تعداد افرادی که تصمیم می‌گیرند گربه را به عنوان حیوان خانگی انتخاب کنند، روز به روز در حال افزایش است. دنیای گربه‌ها بسیار رنگارنگ و متنوع است. آن‌ها دارای نژاد‌های بسیاری هستند. البته در ایران، سه نژاد اسکاتیش، بریتیش و پرشین بسیار قابل توجه‌تر هستند و جالب‌تر اینکه، در این سه نژاد، گربه‌های اسکاتیش بسیار محبوب‌تر هستند. طبق گفته یکی از دامپزشکان حاذق ایرانی، امروزه میزان خریداری گربه اسکاتیش در ایران بسیار بالا رفته است و قریب به اتفاق تمام افرادی که قرار است گربه‌ای را به عضو جدید خانواده خود اضافه کنند، گربه اسکاتیش اولویت انتخاب آن‌ها است. امروز، در این مقاله، به بیان نکاتی جالب درباره گربه‌های اسکاتیش می‌پردازیم. با ما همراه باشید.

مو، رنگ و گوش گربه اسکاتیش
اگر گربه اسکاتیشی داشته‌اید، یا حتی عکس یکی از این گربه‌ها را دیده‌اید، احتمالاً اولین چیزی که موجب جلب توجه شما شده است، رنگ گربه اسکاتیش است: رنگ بلو ( طوسی پررنگ مایل به آبی). حقیقت این است که گربه‌های اسکاتیش نیز می‌توانند در رنگ‌های مختلفی اعم از طوسی، نارنجی، سفید، زرد مایل به نارنجی، گلد طلایی، سفید، سیاه و حتی چند رنگی ( مالتی کالر) دنیا بیایند. اما اغلب ما گربه‌های اسکاتیش را به رنگ معروف بلو می‌شناسیم.


مسأله بعدی‌ای که باعث شده است گربه اسکاتیش بسیار مرکز توجه واقع شود، جنس موی گربه اسکاتیش است. گربه‌های اسکاتیش، مو‌هایی بسیار نرم و لطیف دارند. البته اندازه موی گربه اسکاتیش نیز ممکن است بر اساس مسائل مختلف ژنتیکی و جنسیت مادر و پدر، کوتاه یا بلند باشد.


و در نهایت گوش‌های گربه اسکاتیش، بسیار او را محبوب کرده است. گربه اسکاتیش در سه نوع گوش دبل فولد، فولد، آنفولد که به ترتیب به معنی هر دو گوش خوابیده، یک گوش خوابیده و گوش‌های صاف است، وجود دارد. برای بسیاری از افراد جالب است که این گربه‌ها (گربه اسکاتیش) گوش‌هایی دارند که به حالت تا شده است. اما احتمالاً افراد کمی می‌دانند که این مدل گوش یک نوع جهش ژنتیکی به حساب می‌آید. البته لازم به ذکر است که قدرت شنوایی گربه اسکاتیش دبل فولد و فولد، درست مانند گربه آنفولد است و هیچ مشکلی در شنوایی ندارد.


اگر قصد انتخاب گربه اسکاتیش فولد را دارید، بهتر است بدانید که گربه‌های اسکاتیش فولد ممکن است در سنین پایین دچار آرتروز در قسمت دم خود شوند. این بیماری برای گربه اسکاتیش بسیار دردناک است. شما هنگامی متوجه مشکل گربه خود خواهید شد که بخواهید او را نوازش کنید. در این حالت مشاهده می‌کنید که گربه قسمت دم خود بسیار سفت می‌کند یا عقب می‌کشد. در هر زمانی که متوجه وجود این مشکل در گربه شدید، حتماً گربه خود را نزد دامپزشک برده تا راهی برای کاهش درد دم گربه پیدا شود.
و در نهایت در نظر داشته باشید که گربه‌های اسکاتیش بسیار سریعتر به بیماری‌های معده‌ای مبتلا می‌شوند، و از لحاظ تغذیه‌ای باید بسیار تحت نظر باشند. می‌توانید در زمینه تغذیه مناسب گربه اسکاتیش خود با دامپزشک مشورت کنید.

دکمه بازگشت به بالا