بازارشرکت های میزبانی وب و طراحی سایتطراحی وب

الگوریتم EEAT و EAT چیست؟ سئو با E-E-A-T از نگاه تیم کنسئو

گوگل مفهوم EAT خود را به EEAT به روز کرده است و یک “E” اضافی برای تجربه اضافه کرده است! علاوه بر این، دانش شخصی و تجربه واقعی در ارزیابی کیفیت وب سایت را در اولویت قرار می دهد.

به طور خاص، صفحاتی که توسط افراد با تجربه در یک موضوع خاص ایجاد می شوند، نسبت به صفحات بدون چنین تجربه ای قابل اعتمادتر و معتبرتر در نظر گرفته می شوند.

این عامل جدید بر تخصص، اعتبار و قابل اعتماد بودن ارجحیت دارد و اکنون بخشی حیاتی از دستورالعمل‌های ارزیابی کیفیت Google است.

برای زمینه، EAT، که در سال 2014 معرفی شد، مجموعه ای از دستورالعمل هایی است که توسط گوگل برای ارزیابی کیفیت و اعتبار محتوای یک وب سایت استفاده می شود.

در حالی که EE-AT یا همان طور که برخی آن را Double EAT می نامند، مستقیماً بر رتبه بندی تأثیر نمی گذارد، می تواند یک معیار ارزشمند برای ارزیابی کیفیت محتوا برای موفقیت در جستجوهای Google باشد.

در این مقاله، اهمیت EEAT برای بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO) را از نگاه تیم طراحی سایت و سئو کنسئو بررسی می کنیم و نکاتی را در مورد تنظیم استراتژی های بهینه سازی محتوای SEO ارائه می دهیم.

مفهوم EEAT چیست؟

قبل از اینکه به اجزای مختلف چارچوب Google EEAT بپردازیم، در اینجا یک درس تاریخی وجود دارد:

EEAT مخفف Experience، Expertise، Authoritativeness و Trustworthiness است. این مجموعه‌ای از دستورالعمل‌هایی است که توسط Search Quality Raters، تیم رسمی تضمین کیفیت Google، برای ارزیابی محتوای وب سایت استفاده می شود. رعایت این مفهوم و استاندارد در خدمات سئو حرفه ای سایت بسیار مهم و حیاتی است.

چارچوب اصلی EAT برای اولین بار در دستورالعمل های ارزیابی کیفیت گوگل در سال 2014 معرفی شد، اما پس از به روز رسانی “Medic” در آگوست 2018 توجه بیشتری را در جامعه SEO به خود جلب کرد.

به‌روزرسانی Medic یک الگوریتم گوگل است که برای افزایش کیفیت و ارتباط نتایج جستجو، به‌ویژه برای جستجوهای مرتبط با سلامت منتشر شده است. این به روز رسانی تاکید بیشتری بر عوامل EAT، کیفیت صفحه و تجربه کاربر داشت.

در نتیجه، برخی از وب‌سایت‌ها ممکن است در صورت عدم رعایت معیارهای جدید، کاهش رتبه‌بندی جستجوی خود را تجربه کنند.

 

جستجوی ارزیاب کیفیت

رتبه‌بندان کیفیت جستجو گروهی از افراد هستند که توسط گوگل برای ارزیابی کیفیت نتایج جستجو استخدام شده‌اند. آنها از مجموعه ای از دستورالعمل های ارائه شده توسط Google، از جمله دستورالعمل های EEAT، برای ارزیابی ارتباط، دقت و مفید بودن محتوای ارائه شده در نتایج جستجو پیروی می کنند.

بازخورد این رتبه‌دهندگان به Google کمک می‌کند الگوریتم‌های خود را بهبود بخشد و نتایج جستجوی بهتری برای کاربران ارائه دهد.

توجه به این نکته ضروری است که ارزیابی کنندگان کیفیت هیچ تاثیر مستقیمی بر رتبه بندی سایت ندارند. در عوض، ارزیابی‌های آن‌ها برای ارائه بازخورد و بینش‌هایی استفاده می‌شود که الگوریتم‌های رتبه‌بندی گوگل را اطلاع می‌دهند.

دستورالعمل های ارزیابی کیفیت گوگل

دستورالعمل ارزیابی کیفیت جستجو یک سند 176 صفحه ای است که ارزیابی کنندگان کیفیت انسانی برای ارزیابی کیفیت صفحه نتایج وب سایت و موتورهای جستجو (SERP) استفاده می کنند.

همانطور که قبلا ذکر شد، رتبه‌بندی‌های کیفیت جستجو مستقیماً بر رتبه‌بندی تأثیر نمی‌گذارند، اما گوگل از قضاوت‌های خود برای بهبود الگوریتم جستجوی خود استفاده می‌کند.

کارشناسان سئو برای درک سیگنال هایی که گوگل در تلاش است اندازه گیری کند، به دستورالعمل های Google EEAT مراجعه می کنند.

دستورالعمل های EEAT جنبه های مختلفی از ارزیابی وب سایت را پوشش می دهد، مانند:

تعیین صاحب محتوا یا مالکیت دامنه وب سایت.
تحقیق در مورد EEAT سازندگان محتوا.
رتبه بندی کیفیت صفحات و محتوا.
شناسایی محتوای باکیفیت و کم کیفیت.
شناسایی الزامات بالای EEAT برای انواع خاصی از دامنه ها/صفحات، مانند سایت های YMYL (Your Money Your Life).
مقایسه تجربیات موبایل و دسکتاپ.
شناسایی آسیب احتمالی کاربر ناشی از طراحی صفحه یا مشکلات قابلیت استفاده.
امتیاز دهی به دامنه ها و صفحات در یک نوار لغزنده رتبه بندی از “به طور کامل نیازهای کاربر را برآورده می کند” تا “نمی تواند نیازهای کاربر را برآورده کند”.

ممکن است تعجب کنید که چرا گوگل برای وب سایت هایی که تجربه، تخصص، اقتدار و اعتماد را نشان می دهند، ارزش زیادی قائل است. دلیل آن ساده است: ایمنی .

با اولویت بندی وب سایت هایی که EEAT را نمایش می دهند، Google می تواند اطمینان حاصل کند که کاربران به منابع اطلاعاتی قابل اعتماد هدایت می شوند. این به محافظت از کاربران در برابر کلاهبرداری، اطلاعات نادرست و سایر محتوای بالقوه مضر کمک می کند.

در بخش بعدی، هر حرف را تجزیه می‌کنیم و نکاتی را در مورد نشان دادن مؤثر Google EEAT در محتوای شما ارائه می‌کنیم تا با به‌روزرسانی محتوای مفید Google مطابقت داشته باشد.

آشنایی با اجزای EEAT

یک چیز در مورد به روز رسانی محتوای مفید گوگل مسلم است. به صفحات وب با کیفیت بالا که استانداردهای تجربه، تخصص، اعتبار و قابلیت اعتماد را برآورده می کنند وزن بیشتری می بخشد.

بنابراین، بیایید بررسی کنیم که چگونه گوگل از این EEAT برای اندازه‌گیری کیفیت محتوا استفاده می‌کند و راه‌هایی برای برقراری ارتباط موثر آن در محتوای شما را بررسی می‌کند.

تجربه

وقتی نوبت به ارزیابی کیفیت محتوا می‌رسد، گوگل تجربه‌های دست اول یا واقعی را در اولویت قرار می‌دهد. نظرات و نظرات افراد با تجربه در مورد یک محصول یا خدمات، وزن بیشتری نسبت به افراد بدون آن داده می شود.

در اینجا یک مثال عالی از وبلاگ مرکزی گوگل آورده شده است:

به عنوان مثال ، اگر به دنبال اطلاعاتی در مورد نحوه تکمیل صحیح اظهارنامه مالیاتی خود هستید، احتمالاً می خواهید محتوای تولید شده توسط یک متخصص در زمینه حسابداری را مشاهده کنید. اما اگر به دنبال بررسی یک نرم‌افزار تهیه مالیات هستید، ممکن است به دنبال نوع دیگری از اطلاعات باشید—شاید این بحث در انجمن افرادی باشد که تجربه خدمات مختلف را دارند. ”

افزودن «تجربه» در دستورالعمل‌های ارزیابی کیفیت Google نیز نفس تازه‌ای در عصری است که هوش مصنوعی مولد (AI) بر آن تسلط دارد.

در حالی که هوش مصنوعی می تواند فرضیاتی در مورد تجربه انسانی ایجاد کند، نمی تواند تفاوت های ظریف و پیچیدگی های تجربیات معتبر را تکرار کند.

نشان دادن تجربه در محتوای خود

شما می توانید با نشان دادن افرادی که پشت شرکت خود هستند، تجربه را منتقل کنید. اعتبار و شرایط آنها را از طریق صفحه درباره ما یا ملاقات با تیم که به خوبی ساخته شده است برجسته کنید.

این صفحه همچنین می تواند شامل حکایات و داستان های شخصی باشد که برند شما را انسانی کرده و با مخاطبان شما ارتباط برقرار می کند.

طبق دستورالعمل‌های اعتبار وب استنفورد، برجسته کردن تجربه در سازمان و محتوا و خدماتی که ارائه می‌دهید، اعتماد مصرف‌کننده را افزایش می‌دهد. این می تواند منجر به افزایش تعامل و تبدیل کاربر شود.

تجربه و تخصص

با توجه به دستورالعمل‌های به‌روزرسانی محتوای مفید Google، محتوا وقتی توسط متخصصان موضوع ایجاد می‌شود ارزشمندتر در نظر گرفته می‌شود. و در حالی که تخصص همراه با تجربه است، آنها یکسان نیستند.

تجربه در مقابل تخصص

تخصص سطح مهارت یا دانشی است که فرد در یک موضوع خاص دارد. این را می توان از طریق مدارک تحصیلی، گواهینامه های حرفه ای یا تجربه کاری در زمینه مرتبط نشان داد.

در این میان، تجربه به مشارکت عملی اطلاق می شود که فرد در یک فعالیت یا شغل خاص داشته است. می توان آن را از طریق آزمون و خطا، مشاهده و یادگیری از دیگران به دست آورد.

نشان دادن تخصص در محتوای خود

گوگل به دنبال شواهدی از تخصص در خود محتوا است، نه در سطح وب سایت. این سؤالات خودارزیابی از Google به سنجش اینکه آیا محتوای شما دارای تخصص است یا خیر کمک می کند:

آیا اطلاعات ارائه شده به گونه ای است که اعتماد را القا کند، مانند داشتن منابع روشن، نشان دادن تخصص یا ارائه اطلاعات پس زمینه درباره نویسنده یا سایت؟
آیا کسی که در مورد سایت نویسنده تحقیق می کند به این نتیجه می رسد که یک منبع معتبر و معتبر در مورد موضوع مورد نظر است؟
آیا محتوا توسط شخصی با تخصص یا علاقه قابل توجه به موضوع ایجاد شده است؟
آیا اشتباهات واقعی در محتوا وجود دارد که بتوان به سرعت آن را تأیید کرد؟

از نقطه نظر فنی، در اینجا عناصری وجود دارد که می توانید به محتوای خود اضافه کنید:

نام نویسنده را درج کنید.
ارائه یک بیوگرافی توصیفی که شامل مدارک مربوطه باشد.
پیوندهایی را به نمایه های رسانه های اجتماعی نویسنده اضافه کنید.
از طرح واره شخصی استفاده کنید که دارای ویژگی های مرتبط برای گواهینامه ها یا حرفه ها است.

ایجاد تخصص به ایجاد اعتماد با مخاطبان کمک می کند که منجر به تعامل مثبت می شود. همچنین به الگوریتم نشان می دهد که سایت شما معتبر است و سزاوار رتبه بالاتر است.

اقتدار

یک وب سایت معتبر به طور گسترده ای به رسمیت شناخته شده است، به ویژه در میان سایر کارشناسان یا تأثیرگذاران صنعت. مردم شما را به عنوان یک رهبر صنعت می بینند و به شما به عنوان یک منبع خوب اطلاعات اعتماد می کنند.

نشان دادن اقتدار، بر اساس دستورالعمل‌های مفید به‌روزرسانی محتوا، از سه طریق قابل دستیابی است:

ایجاد یک ساختار محتوای جامع
کسب بک لینک از سایت های معتبر دیگر
ساختن یک برند شخصی یا نمایه دیجیتال حول یک موضوع خاص

توجه داشته باشید که اختیارات مربوط به تخصص خاص است. به عنوان مثال، وب سایتی مانند WebMD ممکن است به دلیل شهرت و دانش آن در صنعت پزشکی معتبر در نظر گرفته شود.

با این حال، اگر آنها محتوایی در مورد فناوری منتشر کنند، اختیارات آنها به آن موضوع منتقل نمی شود.

نشان دادن اقتدار در محتوای شما

برای ایجاد اقتدار، اطمینان حاصل کنید که استراتژی محتوای شما همه چیزهایی را که مخاطبان هدف شما باید بدانند را پوشش می دهد. پاسخ هایی را ارائه دهید که EEAT را در هر مقاله بیان می کند.

در اینجا لیستی از استراتژی هایی وجود دارد که باید در نظر بگیرید:

بر ایجاد محتوای باکیفیت تمرکز کنید که برای مخاطبان شما ارزش ایجاد می کند و تخصص شما را در موضوع موضوع به نمایش می گذارد.
کلمات و عبارات کلیدی مرتبط را در محتوای خود بگنجانید، اما از پر کردن بیش از حد خودداری کنید و زبان طبیعی را در اولویت قرار دهید.
نقل قول ها و دیدگاه های رهبران فکری و کارشناسان شناخته شده در صنعت خود را برای اعتبار بخشیدن به محتوای خود درج کنید.
از رسانه های اجتماعی برای تبلیغ محتوای خود استفاده کنید، با مخاطبان خود درگیر شوید و برای همکاری یا مشارکت بالقوه با تأثیرگذاران در صنعت خود تماس بگیرید.
به دنبال فرصت هایی باشید تا پست های مهمان یا نظرات خود را در وب سایت های معتبر صنعت خود ارسال کنید.
مشتریان و مشتریان را تشویق کنید تا در وب سایت شما و سایر پلتفرم های مرتبط، مانند نمایه کسب و کار Google (قبلاً در Google برای کسب و کار من) یا Yelp، توضیحاتی ارائه دهند.
از ابزارهایی مانند Google Analytics و ابزارهای بهینه سازی محتوای SEO مانند Ahrefs یا SEMrush برای نظارت بر عملکرد سایت استفاده کنید.
یک نویسنده محتوای سئو با تجربه مستقیم در موضوع مورد نظر استخدام کنید.

به یاد داشته باشید، ایجاد قدرت نیازمند زمان و تلاش مداوم است. به طور مداوم به دنبال راه هایی برای بهبود و ارائه ارزش به مخاطبان خود باشید.

از استخدام خدمات نوشتن محتوای با کیفیت یا خدمات نوشتن محتوای SEO برای بهبود استراتژی خود ابایی نداشته باشید.

امانت

گوگل قابلیت اعتماد را به عنوان مهم ترین سیگنال در EEAT در نظر می گیرد. این امنیت سایت شما و مشروعیت، دقت و شفافیت محتوای شما را می سنجد.

محتوای شما می تواند از نظر تجربه، تخصص و اقتدار امتیاز A+ داشته باشد، اما بدون اعتماد، EEAT پایینی خواهد داشت.

نشان دادن اعتماد به محتوای شما

برای نشان دادن اعتماد به محتوای خود، بر ایجاد یک وب سایت امن و ارائه اطلاعات شفاف، دقیق و با پشتوانه کارشناسان تمرکز کنید. در اینجا به این صورت است:

امنیت سایت:

با انتقال از HTTP به HTTPS، از ایمن بودن دامنه وب خود اطمینان حاصل کنید.
جزئیاتی مانند نام کسب و کار و اطلاعات تماس خود را وارد کنید.
نمایه کسب و کار Google GBP ایجاد کنید.
شامل سیاست های حفظ حریم خصوصی، سیاست های بازپرداخت/بازگشت و صفحات شرایط و ضوابط باشد.
مطمئن شوید که فروشگاه های آنلاین شما دارای روش های پرداخت امن هستند.

مشروعیت، دقت و شفافیت محتوا:

مشخص کنید که چه کسی محتوا را ایجاد کرده است و اطلاعات تماس نویسنده را نیز درج کنید.
پشتیبانی از اطلاعات با اجماع کارشناسان.
اطمینان حاصل کنید که داده ها دقیق و به روز هستند.
ارائه منابع و مراجع برای پشتیبانی از ادعاها.

چگونه ارزیابی کنندگان کیفیت گوگل EEAT را ارزیابی می کنند

رتبه‌دهندگان گوگل در مورد محتوای اصلی صفحه، از جمله عنوان صفحه، متن، تصاویر، ویدئوها و ویژگی‌های صفحه قضاوت می‌کنند. این شامل محتوای تولید شده توسط کاربر مانند نظرات، مقالات یا ویدیوهای اضافه شده توسط کاربران است.

در اینجا سطوح مختلف EEAT در دستورالعمل های ارزیابی کیفیت جستجوی گوگل آمده است:

پایین ترین EEAT

صفحاتی که کمترین رتبه EEAT را دارند اغلب هرزنامه به نظر می رسند و دستورالعمل های تجربه صفحه بهینه را رعایت نمی کنند. به طور خاص، محتوای اصلی مسدود یا مبهم می تواند به تجربه صفحه منفی کمک کند.

طبق تحقیقات تیم کنسئو بهترین ارائه دهنده خدمات سئو در تهران آمده است:

اگر رتبه EEAT یک صفحه به اندازه زیادی کم باشد، افراد نمی توانند یا نباید از MC صفحه استفاده کنند. اگر صفحه‌ای در موضوعات YMYL بسیار بی‌تخصص است، باید آن را غیرقابل اعتماد در نظر گرفت و به پایین‌ترین امتیاز داد. اگر وب سایت و سازنده محتوا شهرت بسیار منفی دارد، از پایین ترین رتبه استفاده کنید، به حدی که بسیاری از مردم صفحه وب یا وب سایت را غیرقابل اعتماد می دانند .»

به طور کلی، صفحاتی با ویژگی های زیر باید غیرقابل اعتماد و بالقوه مضر تلقی شوند:

فقدان اطلاعات کافی در مورد هدف وب سایت یا سازنده محتوا.
رتبه پایین EEAT یا شهرت ضعیف.
محتوای اصلی مسدود یا مبهم.
هدف، طراحی صفحه یا قصد فریبنده.
خطر کلاهبرداری، دانلودهای مخرب یا سایر رفتارهای مضر.
صفحات وب طراحی شده برای دستکاری افراد به نفع وب سایت یا سازمان و در عین حال آسیب رساندن به کاربران یا گروه های خاص.

فاقد EEAT

صفحات فاقد EEAT اغلب به هدف مورد نظر خود نمی رسند یا اطلاعات مفیدی را در مورد یک موضوع ارائه می کنند. در اینجا چند نمونه از چگونگی آشکار شدن این امر، همانطور که توسط گوگل توضیح داده شده است:

تولیدکنندگان محتوا به تجربه بیشتری نیاز دارند، مانند بررسی درمان مراقبت از پوست توسط فردی که هنوز محصول را امتحان نکرده است.
تولیدکنندگان محتوا فاقد تخصص هستند، مانند وبلاگ مشاوره مالی که توسط شخصی بدون سابقه مالی نوشته شده است.
منابع غیرمعتبر یا غیرقابل اعتماد، مانند اخبار سیاسی به اشتراک گذاشته شده در یک وب سایت طنز.
صفحات یا وب‌سایت‌هایی که برای هدف مورد نظرشان غیرقابل اعتماد تلقی می‌شوند، مانند صفحه اهدایی که هیچ اطلاعاتی در مورد محل صرف بودجه ارائه نمی‌دهد.

دستورالعمل‌های محتوای ارزیابی‌کننده بر اهمیت ارتباط موضوعی تأکید می‌کند و بیان می‌کند که یک وب‌سایت ممکن است شهرت مثبتی داشته باشد، اما همچنان فاقد EEAT در مورد یک موضوع خاص باشد.

به عنوان مثال، یک وب سایت پزشکی ارائه مشاوره حقوقی منطقی نیست، حتی اگر وب سایت از جنبه های دیگر قابل اعتماد باشد.

سطح بالای EEAT

وب سایت هایی که به طور موثر تجربه، تخصص، اقتدار و اعتماد را نشان می دهند دارای سطوح بالایی از EEAT خواهند بود.

در اینجا توضیح دقیق تری از گوگل آورده شده است:

صفحات با EEAT بالا قابل اعتماد یا بسیار قابل اعتماد هستند. تجربه تقریباً برای هر موضوعی ارزشمند است. پست‌های رسانه‌های اجتماعی و بحث‌های فروم معمولاً زمانی با کیفیت بالا هستند که افراد تجربه خود را به اشتراک بگذارند. از نوشتن سمفونی گرفته تا بررسی لوازم خانگی، تجربه دست اول می تواند یک پست رسانه اجتماعی یا صفحه بحث را با کیفیت بالا بسازد .»

وب‌سایت‌های EEAT بالا شامل سایت‌های خبری یا دولتی، ویدیوهای مرتبط، وب‌سایت‌های کسب‌وکار کوچک و پست‌های وبلاگ هستند.

بالاترین سطح EEAT

وب‌سایت‌هایی که بالاترین سطح EEAT را نشان می‌دهند برای کاربران قابل اعتماد به نظر می‌رسند و محتوای با کیفیت بالا و مرتبطی را ارائه می‌کنند که هدف جستجو را برآورده می‌کند.

یک وب سایت یا تولید کننده محتوا با اختیارات منحصر به فرد در مورد یک موضوع، تجربه یا تخصص قابل توجهی گفته می شود که EEAT بسیار بالایی دارد. آنها قابل اعتمادترین منابع در اینترنت برای یک موضوع خاص در نظر گرفته می شوند.

طبق مستندات گوگل، استانداردهای محتوای با بالاترین کیفیت بسته به هدف، موضوع و نوع وب سایت متفاوت است.

برای موضوعات خبری:

گزارش اصلی که اطلاعات جدیدی را ارائه می دهد که قبلاً شناخته نشده است.
گزارش دقیق، عمیق و تحقیقی که نیاز به مهارت و تلاش بالایی دارد.
شامل شرح منابع اولیه و سایر گزارش های اصلی است.
باید دقیق و مطابق با استانداردهای حرفه ای روزنامه نگاری باشد.

برای محتوای هنری (تصاویر، فیلم، عکاسی، نوشتار و غیره):

محتوای اصلی ایجاد شده توسط هنرمندان بسیار ماهر یا سازندگان محتوا.
سطح بالایی از استعداد، مهارت و تلاش را نشان می دهد.
اگر محتوا موضوع YMYL باشد از استانداردهای YMYL پیروی می کند.

برای محتوای اطلاعاتی:

اصیل، دقیق، جامع و به وضوح بیان شده است.
در صورت لزوم باید اجماع کارشناسان را منعکس کند.
انتظارات ممکن است بسته به موضوع یا زمینه متفاوت باشد.
همه محتوای آموزنده با کیفیت بسیار بالا دارای ویژگی های مشترک دقت و وضوح هستند.

علاوه بر این، گوگل بیان می کند که انتظارات برای محتوای با کیفیت بالا بسته به اطلاعات ارائه شده متفاوت است. بنابراین، در حالی که یک مقاله علمی دارای استانداردهای متفاوتی نسبت به یک پست رسانه اجتماعی در مورد یک سرگرمی است، تمام محتوای با کیفیت بالا باید دقیق و واضح باشد و در عین حال معیارهای مناسب برای موضوع را رعایت کند.

صفحاتی با محتوای بسیار رضایت بخش و اصیل که سطح بالایی از تلاش، استعداد یا مهارت را نشان می دهد را می توان با بالاترین رتبه توجیه کرد.

چرا باید به EEAT در سئو اهمیت دهید؟

Google از سیستم‌های خودکار استفاده می‌کند تا مرتبط‌ترین، مطمئن‌ترین و مفیدترین اطلاعات را در اختیار کاربران قرار دهد. برای رسیدن به این هدف، آنها یک فرآیند دقیق شامل تست و ارزیابی کیفیت دارند – از این رو دستورالعمل‌های محتوای EEAT معرفی شدند.

فراتر از آن، در اینجا برخی از بینش ها در مورد اینکه چرا باید EEAT را هنگام اجرای خدمات نوشتن محتوای SEO در اولویت قرار دهید، وجود دارد:

به‌روزرسانی محتوای مفید Google

در آگوست 2022، گوگل “به روز رسانی محتوای مفید” را برای افزایش کیفیت نتایج جستجو راه اندازی کرد. این به روز رسانی به محتوای اصلی و مفید پاداش می دهد، در حالی که محتوای با کیفیت پایین به خوبی کار نمی کند.

به روز رسانی محتوای مفید گوگل، مالکان و سازندگان وب سایت را تشویق می کند تا محتوای ارزشمندی تولید کنند که انتظارات کاربر را برآورده کند.

چارچوب EEAT با تأکید بر اهمیت تجربه، تخصص، اختیار و اعتماد در ایجاد محتوای با کیفیت، این هدف را تقویت می کند.

اساساً، به‌روزرسانی محتوای مفید در کنار چارچوب EEAT از مأموریت Google برای ارائه محتوایی که نیازها و علایق کاربر را برآورده می‌کند، پشتیبانی می‌کند.

مفاهیم در محتوای YMYL

Google محتوای شما پول زندگی شما (YMYL) را به عنوان موضوعاتی تعریف می‌کند که می‌تواند به طور قابل توجهی بر امور مالی، سلامت، ایمنی یا رفاه خواننده تأثیر بگذارد.

EAT برای SEO YMYL بسیار مهم است، زیرا اطلاعات نادرست در مورد چنین موضوعاتی می تواند عواقب شدیدی داشته باشد. این می تواند به فردی که محتوا را مشاهده می کند و دیگرانی که ممکن است تحت تأثیر اقدامات شخصی که محتوا را مشاهده کرده است آسیب برساند.

چند نمونه از محتوای YMYL عبارتند از:

• اطلاعات مالی : محتوای مربوط به بانکداری، سرمایه گذاری، مالیات و بیمه.
• اطلاعات پزشکی : محتوای مربوط به مراقبت های بهداشتی، گزینه های درمانی، داروها و اطلاعات بیماری.
• اطلاعات حقوقی : محتوای مربوط به قوانین، مقررات و مسائل حقوقی.
• اخبار و رویدادهای جاری : محتوای مربوط به رویدادهای مهم، اخبار سیاسی و مسائل اجتماعی.
• اطلاعات ایمنی : ایمنی محصول، ایمنی مواد غذایی، بهداشت عمومی و محتوای آمادگی اضطراری.

سوال بزرگ: آیا EEAT بر سئو تاثیر می گذارد؟

سوال میلیون دلاری – آیا EEAT به هیچ وجه رتبه گوگل شما را بهبود می بخشد؟ پاسخ منفی است؛ این یک فاکتور رتبه بندی گوگل نیست و مستقیماً بر سئوی شما تأثیر نمی گذارد.

فاکتور رتبه‌بندی، طبق تعریف، یک سیگنال عینی و ملموس است که الگوریتم گوگل از آن برای تعیین ارتباط، اعتبار و مفید بودن یک صفحه وب یا سایت استفاده می‌کند.

برخی از عواملی که باعث بهبود رتبه گوگل شما می شوند عبارتند از: تعداد و کیفیت بک لینک ها، استفاده از کلمات کلیدی مرتبط، سرعت بارگذاری و موبایل دوستی سایت و میزان تعامل کاربر و نرخ کلیک محتوا.

از سوی دیگر، تجربه، تخصص، اقتدار و قابل اعتماد بودن مفاهیم ذهنی انسانی هستند که به راحتی قابل اندازه‌گیری یا اندازه‌گیری نیستند. به همین دلیل است که گوگل برای ارائه بازخورد در مورد اینکه آیا به‌روزرسانی‌های الگوریتم آنها سیگنال‌های هدف همسو با EEAT را اندازه‌گیری می‌کند یا خیر، به ارزیابی‌کنندگان کیفیت متکی است.

با این حال، این بدان معنا نیست که شما باید از EEAT در تلاش های سئو خود غافل شوید. این چارچوب می تواند به عنوان پایه ای برای ارائه محتوای باکیفیت، آموزنده و قابل اعتماد باشد که یکی از اهداف اصلی خدمات نگارش محتوای SEO است.

اگر وب سایت شما نتواند تجربه، تخصص، اقتدار و قابل اعتماد بودن را نشان دهد، ممکن است Google محتوای رقبای شما را در اولویت قرار دهد و باعث شود مشتریان بالقوه پیشنهادات خود را نسبت به شما انتخاب کنند.

با هدف داشتن سطوح بالای EEAT، می توانید شهرت آنلاین شرکت خود را بهبود بخشید، بازدیدکنندگان بیشتری را جذب کنید و تبدیل و درآمد را افزایش دهید.

به عبارت دیگر، EEAT می تواند به شما در ایجاد یک استراتژی سئو پایدار و طولانی مدت کمک کند که هم برای مخاطبان و هم برای کسب و کار شما مفید باشد.

پیوند بین عوامل رتبه بندی EEAT و SEO

گوگل می تواند سیگنال های EAT را با عوامل خارجی مانند بک لینک ها و اشاره های شخص ثالث مرتبط کند. در اینجا به این صورت است:

1. بک لینک ها و منشن ها

قرار دادن متفکرانه بک لینک ها از دامنه های معتبر مرتبط با جایگاه شما در دستیابی به یک استراتژی موثر سئو بسیار مهم است. بک لینک ها گواهی بر قابلیت اعتماد و تخصص وب سایت شما هستند و گوگل از آنها برای تعیین اعتبار موضوعی شما استفاده می کند.

2. لینک های برگشتی با ارزش بالا

بک لینک ها به موتورهای جستجو نشان می دهند که سایت های دیگر به محتوای شما اعتماد دارند و برای آن ارزش قائل هستند. اما همه بک لینک ها برابر نیستند.

گوگل از الگوریتم های پیچیده ای برای تشخیص لینک های با کیفیت بالا از کیفیت پایین استفاده می کند. نزدیکی پیوندها به “سایت های اولیه” را ارزیابی می کند. که خزنده‌های صفحات از آن شروع می‌شوند. اگر به اندازه کافی متنوع باشد، سایت‌های seed می‌توانند به اطمینان از نتایج جستجوی کامل‌تر و متنوع‌تر کمک کنند.

در زمینه سئو، لینک های نزدیک به این صفحات اولیه با ارزش تر تلقی می شوند و بر رتبه وب سایت تأثیر می گذارند.

3. سایر عوامل

سایر سیگنال های مرتبط با دستورالعمل های محتوای EEAT عبارتند از:

• نظرات مثبت : بازخورد مشتریان راضی و رتبه‌بندی‌های مثبت در پلتفرم‌های بررسی، شاخص‌های اعتماد و اعتبار هستند.
• شهرت : شهرت یک وب سایت بر اساس عواملی مانند تخصص نویسنده، سابقه وب سایت و سابقه آن در ارائه اطلاعات دقیق و قابل اعتماد ارزیابی می شود.
• موارد ذکر شده در انجمن : ذکر و بحث در مورد یک وب سایت یا برند در انجمن های معتبر می تواند نشان دهنده اقتدار و تخصص وب سایت در یک موضوع خاص باشد.

شش نکته سئو برای اثبات

EEAT وب سایت شما به گوگل

به‌روزرسانی‌های اخیر Google در دستورالعمل‌های محتوای ارزیابی کیفیت جستجو و الگوریتم اصلی، بر اهمیت تجربه، تخصص، اقتدار و قابل اعتماد بودن در تعیین رتبه‌بندی موتورهای جستجو تأکید دارد.

این نکات را بررسی کنید تا رتبه بندی EEAT خود را افزایش دهید و شانس خود را برای برتری رقبا در رتبه بندی جستجو افزایش دهید.

1. محتوای خود را حسابرسی کنید

سعی کنید محتوایی را برای مردم ارائه دهید که بر ارائه پاسخ های مفید تمرکز دارد و خوانندگان را احساس رضایت می کند. همانطور که قبلاً اشاره کردیم، گوگل اخیراً به‌روزرسانی محتوای مفیدی را منتشر کرده است تا اطمینان حاصل کند که محتوای اصلی، مفید برای کاربران و نوشته‌شده توسط افراد برای مردم است.

ممیزی های معمولی محتوا را انجام دهید تا مطمئن شوید که ارزشمند باقی می ماند و با استانداردهای EEAT مطابقت دارد. اطلاعات منسوخ شده می تواند مفید بودن محتوای موثر قبلی را تضعیف کند.

می‌توانید محتوای خود را بر اساس معیارهای Google برای ارزیابی کیفیت محتوا بررسی کنید که می‌توانید در اینجا پیدا کنید .

2. شامل اطلاعات نویسنده

گوگل برای محتوای نوشته شده توسط منابع معتبر اطلاعات ارزش قائل است. با ایجاد یک صفحه درباره ما برای معرفی تیم خود یا صفحات نویسنده فردی که نویسندگان خاصی را برجسته می کنند، مشروعیت را ایجاد کنید.

بیوگرافی نویسنده اهمیت ویژه ای دارد زیرا با نمایش اعتبار نویسنده و کارهای گذشته به ایجاد شفافیت و EEAT کمک می کند.

همچنین می توانید با نوشتن پست های مهمان برای سایت های مرتبط و معتبر در جایگاه خود، تخصص نویسنده را به نمایش بگذارید. علاوه بر این، استخدام کارشناسان سئو یا یک نویسنده محتوای سئو برای مدیریت محتوا، ثبات در کیفیت را تضمین می کند.

برای جلوگیری از اطلاعات نادرست، اجازه دهید یک متخصص موضوع محتوای شما را بررسی کند.

3. از منابع معتبر استفاده کنید

با استفاده از منابع رسمی، مطالعات، مقالات تحقیقاتی و وبلاگ های متخصصان در زمینه خود اعتبار ایجاد کنید.

پیوند به منابع قابل اعتماد، مانند پایگاه های اطلاعاتی دانشگاهی، نشریات خبری و سایت های متخصص و آژانس.

این به ویژه برای محتوای YMYL بسیار مهم است، جایی که کیفیت اطلاعات می تواند بر رفاه مالی، پزشکی یا حقوقی کاربران تأثیر بگذارد.

4. ایجاد شهرت مثبت برای برند

حفظ یک تصویر مثبت از برند برای Google EEAT بسیار مهم است زیرا به طور کلی بر قابلیت اعتماد محتوا و سایت شما تأثیر می گذارد. برای رسیدن به این هدف، مدیریت شهرت کلیدی است.

با نظارت فعال برای بررسی های منفی یا مطبوعات، شهرت آنلاین خود را مدیریت کنید. اگر به محتوای منفی برخورد کردید، به سرعت و حرفه ای پاسخ دهید تا به این مشکل رسیدگی کنید.

به یاد داشته باشید که شهرت برند شما فراتر از وب سایت شما است. این شامل پروفایل های رسانه های اجتماعی، سایت های بررسی و هر پلتفرم دیگری است که برند شما در آن حضور دارد.

5. از محتوای تولید شده توسط کاربر استفاده کنید

محتوای تولید شده توسط کاربر (UGC) منبعی ارزشمند برای ایجاد اعتماد بین مخاطبان و ایجاد وفاداری به برند است. در واقع، 79٪ از خریداران آنلاین می گویند که UGC به شدت بر تصمیمات خرید تأثیر می گذارد (Social Media Today، 2021).

مصرف کنندگان یا کاربران وب سایت این نوع محتوا را به جای خود برندها ایجاد می کنند.

با استفاده از UGC، می توانید از قدرت اثبات اجتماعی بهره ببرید. وقتی مشتریان بالقوه می بینند که افراد واقعی از محصولات یا خدمات شما استفاده می کنند و از آنها لذت می برند، به احتمال زیاد به برند شما اعتماد کرده و با آن درگیر می شوند.

برخی از اشکال UGC شامل تصاویر، توصیفات ویدئویی، بررسی محصول، ویدئوهای یوتیوب و پست‌های وبلاگ است.

شما می توانید با میزبانی مسابقات، ارائه مشوق هایی برای به اشتراک گذاری محتوا یا درخواست از آنها برای به اشتراک گذاشتن تجربیات خود با برند شما، مشتریان خود را به ایجاد UGC تشویق کنید.

6. بک لینک های با کیفیت به دست آورید

در سال 2016، آندری لیپاتسف، مدیر توسعه شریک گوگل، تایید کرد که بک لینک ها یکی از قوی ترین فاکتورهای رتبه بندی گوگل هستند .

این بدان معناست که هر چه وب سایت شما دارای بک لینک های با کیفیت بیشتری باشد، شانس شما برای رتبه بالاتر در Google SERPS بیشتر خواهد بود.

بک لینک های باکیفیت از سایر وب سایت های معتبر در صنعت شما می آیند و به گوگل نشان می دهند که وب سایت شما نیز منبع قابل اعتمادی از اطلاعات است.

با این حال، مهم است که توجه داشته باشید که همه بک لینک ها یکسان ایجاد نمی شوند. Google هنگام ارزیابی یک بک لینک، ارتباط وب سایت پیوند دهنده، متن لنگر استفاده شده در پیوند و کیفیت کلی صفحه وب پیوند دهنده را در نظر می گیرد.

در اینجا چند راه برای ایجاد بک لینک معتبر وجود دارد:

برای دریافت خدمات بک لینک سازی طبق استاندارد های EEAT گوگل می توانید با شماره 09019787748 تماس بگیرید.

دارایی های محتوای قابل پیوند ایجاد کنید. (به عنوان مثال، اینفوگرافیک های مفید یا راهنمای ویدیویی)
تصاویر بصری یا داده های قانع کننده را در رسانه های اجتماعی به اشتراک بگذارید. (و همیشه پیوندهایی را به مقالات خود در آن پست ها وارد کنید)
تحقیقات اصلی را منتشر کنید که ممکن است افراد بخواهند به آنها استناد کنند و به آنها پیوند دهند.
راهنماهای مفیدی را برای موضوعات مورد نظر خود ایجاد کنید.
با انتشارات دیگر تماس بگیرید تا ببینید آیا آنها علاقه مند به پیوند دادن به قطعه شما هستند یا خیر.

بهینه سازی و سئو سایت با E-E-A-T

نمره قوی EEAT برای موفقیت وب سایت شما در چشم انداز دیجیتال رقابتی امروز بسیار مهم است. با پیروی از نکات ذکر شده در این راهنما، می توانید اقداماتی را برای بهبود رتبه وب سایت خود انجام دهید.

به طور خلاصه، در اینجا راه هایی وجود دارد که می توانید به آن دست یابید:

محتوای باکیفیت تولید کنید که نشان دهنده تجربه، تخصص، اعتبار و قابل اعتماد بودن و به روز رسانی محتوای مفید Google باشد.
ساختار و عملکرد وب سایت خود را برای ارائه یک تجربه کاربری عالی بهینه کنید.
شهرت آنلاین خود را مدیریت کنید و تصویر مثبتی از برند ایجاد کنید.
محتوای تولید شده توسط کاربر را تشویق کنید و از آن به عنوان یک سیگنال اعتماد استفاده کنید.
ایجاد بک لینک های معتبر برای ایجاد اعتبار و اعتماد در موتورهای جستجو.

اگر از چشم انداز بهبود EEAT سایت خود غرق هستید، به آژانس بازاریابی اینترنتی محتوا مارکتینگ مراجعه کنید. ما مجموعه‌ای از استراتژی‌های بازاریابی دیجیتال، از جمله خدمات نوشتن محتوای با کیفیت، سئوی محلی، سئوی فنی و سئوی فرنچایز را برای کمک به شما در ایجاد و حفظ حضور قوی EEAT داریم.

همین حالا با 09019787748 تماس بگیرید برای ارتباط با کارشناس سئو جهت دریافت خدمات نوشتن محتوای با کیفیت برای بهبود سئو و سئو سایت فروشگاهی و ارتقا کسب‌وکارها.

دکمه بازگشت به بالا