وردپرس

اتوماتیک کردن کارها در وردپرس با Uncanny Automator


هیجان انگیز است که به عنوان یک دارنده سایت وردپرسی، قادر باشید که فرایندهای خودکار برای سایت خود ایجاد کنید. با اتوماتیک کردن کارها در وردپرس، می توانید کارکرد سایت خود را بهبود بخشید و همچنین زمان و انرژی خود را صرف کارهای دیگری کنید. به وسیله یک پلاگین وردپرس به نام Uncanny Automator، کاربران می توانند فرایندهای خودکار بین افزونه ها و افزونه هایی که بر روی سایت خود دارند ایجاد کنند.

فرایندهای خودکار می توانند بسیاری از کارهای مرتبط با سایت را پوشش دهند، از جمله فروش محصولات، ایجاد اعلانات خودکار برای کاربران، ارسال پیام های خودکار، ارسال کارت پستی به مشتریان، ارسال فاکتورها و غیره. با ایجاد فرایندهای خودکار، می‌توانید بخشی از کاری را که قبلا باید به صورت دستی انجام می دادید، به صورت خودکار و اتوماتیک انجام دهید.

در ادامه، به بررسی یکی از پرکاربردترین پلاگین های وردپرس برای خودکار کردن فرایندها، یعنی Uncanny Automator می‌پردازیم.

آنچه در این مقاله می‌خوانید

اتوماتیک کردن کارها در وردپرس

پلاگین Uncanny Automator یکی از پرکاربردترین پلاگین های وردپرس برای خودکار کردن فرایندها است. این پلاگین به کاربران این امکان را می دهد تا فرایندهای خودکار بین افزونه ها و افزونه هایی که بر روی سایت خود دارند ایجاد کنند.

از ویژگی های مهم این پلاگین، اتصال به بیش از 100 افزونه مختلف است. با اتصال به افزونه های مختلف مثل WooCommerce، LearnDash، Gravity Forms و…، می توانید فرایندهای خودکاری را برای سایت خود ایجاد کنید. با استفاده از این پلاگین، کاربران می توانند عملکردهایی را که با یکدیگر ارتباط دارند را تنظیم کرده و آن ها را به صورت خودکار انجام دهند.

اتوماتیک کردن کارها در وردپرس

طبق آمار رسمی در سایت وردپرس، این پلاگین بیش از 20 هزار نصب فعال دارد و با امتیازی 4.8 از 5 امتیاز از طرف کاربران به عنوان یکی از بهترین پلاگین های خودکارسازی در وردپرس شناخته شده است.

در کل، Uncanny Automator یک پلاگین قدرتمند برای ایجاد فرایندهای خودکار در وردپرس است که به کاربران این امکان را می دهد تا فرایندهای پیچیده و وابسته به یکدیگر را به صورت خودکار و اتوماتیک انجام دهند.

افزونه‌های پشتیبانی شده توسط Uncanny Automator

Uncanny Automator با بیش از 100 افزونه و ابزار مختلف برای وردپرس سازگاری دارد. در زیر لیستی از پلاگین هایی که با Uncanny Automator سازگاری دارند را می توانید مشاهده کنید:

  1. WooCommerce
  2. LearnDash
  3. Gravity Forms
  4. Contact Form 7
  5. Ninja Forms
  6. MemberPress
  7. WPForms
  8. Easy Digital Downloads
  9. GiveWP
  10. Formidable Forms
  11. Caldera Forms
  12. Event Espresso
  13. LearnPress
  14. GamiPress
  15. LifterLMS
  16. BuddyBoss
  17. Tutor LMS
  18. Ultimate Member
  19. WP Fusion
  20. Restrict Content Pro
  21. WP Courseware
  22. WP Job Manager
  23. Toolset
  24. AffiliateWP
  25. The Events Calendar
  26. Mailchimp for WordPress
  27. OptinMonster
  28. WP Mail SMTP
  29. Groundhogg
  30. WP Simple Pay
  31. WP User Manager
  32. WP Symposium Pro
  33. WP Project Manager
  34. WP ERP
  35. WP Fluent Forms
  36. Gist
  37. FluentCRM
  38. Fluent Forms Pro
  39. WP Full Stripe
  40. Elementor
  41. Beaver Builder
  42. Divi
  43. Oxygen
  44. Brizy
  45. Thrive Architect
  46. ACF
  47. Pods
  48. Toolset Types
  49. Custom Post Type UI
  50. CPT Bootstrap Carousel
  51. و بسیاری افزونه دیگر…

آموزش نصب افزونه Uncanny Automator

نصب پلاگین Uncanny Automator بسیار ساده است و مانند نصب هر پلاگین دیگر برای وردپرس انجام می شود. در ادامه، به شما نحوه نصب Uncanny Automator را در وردپرس به شرح زیر آموزش می دهیم:

برای نصب Uncanny Automator، ابتدا باید آن را از منبع معتبری مثل سایت رسمی وردپرس دانلود کنید. پس از دانلود، فایل فشرده را از حالت فشرده خارج کنید.

پس از دانلود فایل پلاگین Uncanny Automator، وارد بخش مدیریت سایت وردپرس خود شوید و به قسمت “افزونه‌ها” بروید. در قسمت افزودن پلاگین، گزینه “افزودن جدید” را کلیک کنید.

پس از کلیک بر روی “افزودن جدید”، گزینه “بارگذاری افزونه” را کلیک کنید و فایل zip پلاگین Uncanny Automator را انتخاب کنید. پس از انتخاب، بر روی “نصب کن” کلیک کنید.

پس از نصب پلاگین Uncanny Automator، بر روی “فعالسازی” کلیک کنید تا پلاگین فعال شود.

پس از فعالسازی Uncanny Automator، به بخش تنظیمات پلاگین بروید. در اینجا می توانید تنظیمات مربوط به پلاگین را پیکربندی کنید و فرایندهای خودکار خود را ایجاد کنید.

با اینکه نصب پلاگین Uncanny Automator بسیار ساده است، قبل از نصب هر پلاگینی باید مطمئن شوید که پشتیبانی از نسخه وردپرس شما را دارد و با سایر پلاگین هایی که بر روی سایت شما نصب شده اختلالی ندارد.

نکته: برای اتصال به ووکامرس یا سایر پلاگین‌های پیشرفته، نیاز به خرید نسخه پرو این افزونه دارید. نسخه حرفه‌ای را تنها از سایت اصلی افزونه تهیه کنید.

یک مثال از خودکارسازی با Uncanny Automator

یکی از مثال های ساده برای پیاده سازی فرایندهای خودکار با استفاده از پلاگین Uncanny Automator، فرایند ارسال ایمیل به کاربرانی است که با محصول خاصی در فروشگاه آنلاین شما خرید کرده اند.

ساخت یک فرایند خودکار در وردپرس

برای انجام این فرایند، ابتدا باید پلاگین Uncanny Automator را نصب و فعال کنید. سپس باید به بخش تنظیمات پلاگین بروید و افزونه WooCommerce را با Uncanny Automator ارتباط بدهید. پس از این کار، برای ایجاد فرایند خودکار ارسال ایمیل، مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. در بخش “فرایندهای خودکار” پلاگین Uncanny Automator، یک فرایند جدید ایجاد کنید.
  2. در بخش “منبع”، افزونه WooCommerce را انتخاب کنید.
  3. در بخش “عملیات”، انتخاب کنید “ارسال ایمیل”.
  4. تنظیمات ایمیل را تکمیل کنید، از جمله متن ایمیل، موضوع و اطلاعات گیرنده.
  5. در بخش “شرط”، شرط مورد نظر خود را انتخاب کنید، مثلا شرط خرید محصول خاص در فروشگاه شما.
  6. نام فرایند خود را تعیین کرده و فرایند خود را ذخیره کنید.

پس از انجام این فرایند، هر کاربری که محصول خاصی در فروشگاه شما را خریداری کرده باشد، یک ایمیل حاوی اطلاعات در مورد محصولی که خریداری کرده است، دریافت می کند. این کار باعث می شود که کاربران شما با خرید محصولات بیشتر و همچنین بازدید مکرر به سایت شما تشویق شوند.

یک مثال دیگر: ساخت دوره آموزشی با خرید محصول خاص در ووکامرس

یکی از مثال های دیگری برای پیاده سازی فرایندهای خودکار با استفاده از پلاگین Uncanny Automator، فرایند ایجاد یک کلاس آنلاین در افزونه Tutor LMS با استفاده از افزونه WooCommerce است.

برای انجام این فرایند، ابتدا باید پلاگین Uncanny Automator را نصب و فعال کرده و افزونه WooCommerce و Tutor LMS را با آن ارتباط بدهید. سپس برای ایجاد فرایند خودکار ایجاد کلاس آنلاین، مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. در بخش “فرایندهای خودکار” پلاگین Uncanny Automator، یک فرایند جدید ایجاد کنید.
  2. در بخش “منبع”، افزونه WooCommerce را انتخاب کنید.
  3. در بخش “عملیات”، انتخاب کنید “ایجاد دوره آموزشی Tutor LMS”.
  4. تنظیمات ایجاد کلاس آنلاین را تکمیل کنید، از جمله نام دوره، توضیحات، تاریخ شروع، قیمت و…
  5. در بخش “شرط”، شرط مورد نظر خود را انتخاب کنید، مثلا شرط خرید محصول خاص در فروشگاه شما.
  6. نام فرایند خود را تعیین کرده و فرایند خود را ذخیره کنید.

بعد از انجام این فرایند، هر کاربری که محصول خاصی را در فروشگاه شما خریداری کرده باشد، یک دوره آموزشی جدید در افزونه Tutor LMS ایجاد خواهد شد. این دوره آموزشی حاوی توضیحات مربوط به محصولی است که کاربر خریداری کرده است و به صورت خودکار توسط پلاگین Uncanny Automator ایجاد می شود.

مثال بعدی: ثبت محصول در Easy Digital Downloads با پر کردن یک فرم در گرویتی فرمز

یکی دیگر از مثال‌هایی که می‌توان با استفاده از پلاگین Uncanny Automator پیاده‌سازی کرد، فرایند ثبت محصول در EDD با پرکردن یک فرم در Gravity Forms است. در این فرایند، فرم Gravity Forms به‌عنوان یک منبع (Source) و افزونه EDD به‌عنوان یک عمل (Action) استفاده می‌شوند.

برای ایجاد این فرایند، مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. در بخش “فرایندهای خودکار” پلاگین Uncanny Automator، یک فرایند جدید ایجاد کنید.
  2. در بخش “منبع”، فرم Gravity Forms را انتخاب کنید.
  3. در بخش “عملیات”، افزونه EDD را انتخاب کنید و از میان عملیات‌های موجود، گزینه “ثبت محصول جدید” را انتخاب کنید.
  4. تنظیمات مربوط به فرم را تکمیل کنید، به‌عنوان‌مثال نام محصول، توضیحات، قیمت و غیره.
  5. در بخش “شرط”، شرط‌های موردنیاز برای ثبت محصول را تعیین کنید، مثلا شرط تکمیل فرم Gravity Forms و ارسال آن به سرور وردپرس شما.
  6. نام فرایند خود را تعیین کرده و فرایند خود را ذخیره کنید.

پس از انجام این فرایند، هر بار که کاربری فرم Gravity Forms را پر کنده و آن را ارسال کند، یک محصول جدید در افزونه EDD ایجاد خواهد شد که مشخصات آن براساس اطلاعاتی که کاربر در فرم Gravity Forms وارد کرده است، پر شده است.

این نمونه مثال‌ها نشان می‌دهد که با استفاده از پلاگین Uncanny Automator می‌توانید فرایندهای پیچیده‌ای را به صورت خودکار انجام دهید.

جمع بندی کلی

در این مقاله، با پلاگین Uncanny Automator برای وردپرس آشنا شدیم. این پلاگین، امکان انجام فرایندهای مختلف در وردپرس به صورت خودکار را با ترکیب افزونه‌های مختلف فراهم می‌کند. مثال‌هایی که در این مقاله مطرح شد، شامل فرایند ارسال ایمیل به کاربرانی که محصول خاصی را خریداری کرده‌اند، ایجاد دوره آموزشی در افزونه Tutor LMS با استفاده از افزونه WooCommerce، و ثبت محصول در افزونه EDD با پرکردن یک فرم در Gravity Forms بود.

استفاده از این پلاگین می‌تواند به کاربران وردپرس، امکان گسترش و بهینه‌سازی کسب و کار آن‌ها را با توجه به نیازهای خود، بدون نیاز به دانش برنامه‌نویسی، فراهم کند.

پایان/ مرجع وب و فناوری

این مطلب از سایت میهن وردپرس گردآوری شده و صرفا چهت اگاه سازی است.

منبع: سایت میهن وردپرس

دکمه بازگشت به بالا