فناوری های نوین

آمریکا و روسیه به همکاری در ایستگاه فضایی بین المللی ادامه میدهند



به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از انگجت، هرچند رابطه روسیه و آمریکا در سال های اخیر پر تنش بوده است، اما این دو کشور همچنان در یک مورد با یکدیگر همکاری می کنند و آن نیز ارسال فضانوردان به ایستگاه فضایی بین المللی است.

راسکاموس یا آژانس فدرال فضایی روسیه اعلام کرد این ۲ کشور حداقل تا ۲۰۲۵ میلادی برای ارسال خدمه به ایستگاه فضایی بین المللی با یکدیگر همکاری می کنند.

طی پروازهای مذکور خدمه از چند کشور مختلف در یک کپسول فضایی به مدار زمین ارسال می شوند. راسکاموس تصمیم دارد حداقل یک نماینده در بخش روسی ایستگاه فضایی بین المللی و یک نماینده از ناسا در بخش آمریکایی این آزمایشگاه فضایی داشته باشد. همچنین این آژانس فضایی اعلام کرد تصمیم مذکور برای حفظ قابلیت اطمینان ایستگاه فضایی بین المللی گرفته شده است.

ایستگاه فضایی بین المللی در سال ۱۹۹۸ میلادی به فضا ارسال شد و سمبلی از همکاری روسیه و آمریکا پس از پایان یافتن جنگ سرد میان و رقابت فضایی میان دو کشور بود.

این اخبار در حالی منتشر می شود که ناسا در آوریل ۲۰۲۳ میلادی اعلام کرد روسیه تا ۲۰۲۸ میلادی در ایستگاه فضایی بین المللی باقی می ماند. یوری بوریسف مدیر عامل راسکاموس قبلا اعلام کرده بود روسیه پس از ۲۰۲۴ میلادی دیگر در ایستگاه فضایی بین المللی فعالیت نخواهد کرد تا روی ساخت ایستگاه فضایی مخصوص خود تمرکز کند. ناسا نیز مشغول آماده سازی ها برای خروج روسیه از این آزمایشگاه فضایی بود.

این خبر را در ایران وب سازان مرجع وب و فناوری دنبال کنید

منبع:مهر

دکمه بازگشت به بالا