فناوری های نوین

نشست «هوش مصنوعی و کاربردهای آموزشی و پژوهشی» برگزار می شود



به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سازمان جهاد دانشگاهی تهران، پژوهشکده مطالعات توسعه سازمان جهاد دانشگاهی تهران، در راستای برگزاری سلسله نشست‌هایی درباره مباحث اساسی پیشرفت و توسعه کشور این‌بار نشستی را با عنوان «هوش مصنوعی و کاربردهای آموزشی و پژوهشی آن»، برگزار می‌کند.

به‌علت کاربردها و مزایای متعدد فناوری هوش مصنوعی (AI) در دنیای مدرن، آشنایی با این فناوری و کاربردهای آن ضرورت بسزایی یافته است؛ چرا که این فناوری نحوه زندگی بشر را به‌سرعت دستخوش تغییر کرده است و بشر ناگزیر از فراگیری این فناوری است.

هوش مصنوعی (AI) مبنایی برای تقلید از فرآیندهای هوش انسانی از طریق ایجاد و استفاده از الگوریتم‌های ساخته شده در یک محیط محاسباتی پویا است. به بیان ساده، هوش مصنوعی در تلاش است تا کامپیوترها را وادار کند مانند انسان فکر و عمل کنند.

به‌عبارت دیگر، هوش مصنوعی (AI) به توسعه ماشین‌های هوشمندی اشاره دارد که می‌توانند کارهایی را انجام دهند که معمولاً به هوش انسانی نیاز دارند. برخی نمونه‌ها عبارت از ادراک بصری، تشخیص گفتار، تصمیم‌گیری و ترجمه زبان است.

پژوهشکده مطالعات توسعه سازمان جهاد دانشگاهی تهران، هم در راستای برگزاری سلسله نشست‌های «دوشنبه‌ها با توسعه»، (نشست‌هایی درباره مباحث اساسی پیشرفت و توسعه کشور) فردا دوشنبه ۱۳ آذرماه ۱۴۰۲ ساعت ۱۴ جلسه‌ای را به‌صورت حضوری و مجازی با موضوع «هوش مصنوعی و کاربردهای آموزشی و پژوهشی آن» و با سخنرانی دکتر سعید انصاری عضو هیات علمی دانشگاه فرهنگیان برگزار می‌کند.

علاقه‌مندان این موضوع برای شرکت در جلسه حضوری می‌توانند به نشانی خیابان ۱۶ آذر، خیابان ادوارد براون، پژوهشکده مطالعات توسعه جهاد دانشگاهی دانشگاه تهران، سالن جلسات مراجعه کنند. علاقه‌مندان برای شرکت غیرحضوری هم می‌توانند از طریق لینک https://www.skyroom.online/ch/icdsj/jt در جلسه حضور مجازی داشته باشند.

پایان/ مرجع وب و فناوری

منبع:مهر

دکمه بازگشت به بالا