فناوری های نوین

ایده‌های نوآورانه حوزه دارو تجاری‌سازی می‌شود



به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، فراخوان جذب و شتاب دهی ایده‌های نوآورانه و فناورانه در حوزه دارو، ملزومات پزشکی و دارورسانی نوین اعلام شد.

این فراخوان برای دانشجویان، کارآفرینان، شرکت‌های استار تا پی و تمام متخصصانی است که طرح یا ایده‌ای در حوزه سامانه‌های دارورسانی نوین و ملزومات پزشکی و دارویی نوین دارند. این شتاب‌دهنده با توجه به میزان پیشرفت تیم‌های یا شرکت‌ها برنامه مجزایی جهت ارزیابی و پذیرش آنها طراحی کرده است. در این فراخوان شتاب‌دهنده با استفاده از تخصص، شبکه ارتباطی و خانواده توانمند خود که شامل ۱۵ شرکت دانش بنیان استار تا پی است به صورت گام به گام در مراحل مختلف رشد استار تاپ ها، از آنها حمایت می‌کند و همچنین این شتاب‌دهنده فرصت‌های ارتباط با شبکه سرمایه گذاری و سایر متخصصین این حوزه را در اختیار استارتاپ‌ها قرار می‌دهد.

یک شتاب‌دهنده فعال در حوزه سامانه‌های دارورسانی نوین و ملزومات پزشکی و دارویی نوین در پنجمین فراخوان جذب تیم ایده خود، آماده دریافت طرح‌های نوآورانه است.

ایده یا محصولاتی مدنظر شتاب‌دهنده هستند که در حال حاضر یا در بازارهای بین‌المللی تجاری سازی شده‌اند و یا در مسیر ورود به بازار هستند. این محصولات باید در پایپ لاین شرکت‌های دارویی بزرگ وجود داشته باشند یا استار تاپ‌های موفق بر پایه فناوری یا ایده مدنظر باشند. همچنین محصولات مورد حمایت در بازار داخلی موجود نباشند و یا بازیگران کمی در بازار داخلی داشته باشند.

بر اساس این فراخوان، تیم فناور از حداقل ۲ نفر تشکیل و با توانمندی مکمل یکدیگر باشند، همچنین داشتن نمونه اولیه محصول از دیگر معیارهای این فراخوان به منظور شتاب دهی تیم‌ها است.

این شتاب‌دهنده فعال در حوزه سامانه‌های دارورسانی نوین از تیم‌های منتخب این فراخوان با سرمایه گذاری نقدی شتاب‌دهنده تا ۵۰۰ میلیون تومان، دریافت گرنت حداقل ۵۰۰ میلیون تومان، جذب سرمایه در راندهای مختلف، فضای کار اشتراکی و اختصاصی، خدمات منتورینگ تخصصی، آموزش مرحله به مرحله، خدمات بازرگانی، مالی، تیم‌سازی، مدیریت منابع انسانی، تسهیلگری در فرآیند اخذ مجوز، استفاده از زیرساخت‌های تولیدی شتاب‌دهنده و کمک به راه اندازی خط تولید یا تولید قراردادی محصول حمایت می‌کند.

تیم‌های فناور تا ۱۴ شهریورماه سال جاری فرصت دارند تا ایده‌های خود را به دبیرخانه این فراخوان ارسال کنند. مخاطبان می‌توانند طرح‌های خود را از طریق وب‌سایت این شتاب‌دهنده و یا از تماس تلفنی با شماره تماس شرکت ۰۲۱۴۶۱۱۶۲۳۰ هماهنگی‌های لازم برای ارسال طرح را صورت دهند.

پایان/ مرجع وب و فناوری

منبع:مهر

دکمه بازگشت به بالا