فناوری های نوین

رتبه ۵۳ جهان و صعود ۷ پله ای ایران در شاخص جهانی نوآوری



به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت بهداشت، معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در گزارش عملکرد این معاونت به مناسبت هفته دولت، ارتقا رتبه ایران از ۱۶ به ۱۵ از نظر تولید علم در پایگاه علمی scopus و کسب رتبه ۵۳ جهان و صعود هفت پله ای ایران در شاخص جهانی نوآوری G Index Innovation Global طی ۱۶ ماه گذشته در سال ۲۰۲۲ را از جمله افتخاراتی عنوان کرد که از شروع دولت سیزدهم تاکنون کسب شده است.

در این گزارش اعلام شده است: از ابتدای دولت سیزدهم طبق ماموریت ویژه ای که از سوی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور به معاونت تحقیقات و فناوری محول شده است؛ تمام همت خود را بر حمایت از شرکت های دانش بنیان مراکز رشد و پارک های علم و فناوری در راستای ارتقاء کمی و کیفی آموزش و پژوهش جهت نیل به مرجعیت علمی و دستیابی به فناوری های نوین پزشکی قرار داده ایم.

در ادامه آمده است: شورای عالی اخلاق، شورای عالی فناوری سلامت، شورای عالی تحقیقات سلامت، شورای عالی کمیسیون نشریات، شورای عالی اطلاع رسانی و راه اندازی قرارگاه تولید دانش بنیان حوزه سلامت در راستای اجرای سیاست های بالادستی وزارت بهداشت و همچنین جهت دهی به اقدامات و برنامه های معاونت شوراهای سیاست گذاری معاونت تحقیقات و فناوری ایجاد و احیا شده است.

معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در این گزارش ارتقا رتبه ایران از ۱۶ به ۱۵ از نظر تولید علم در پایگاه علمی copusS و کسب رتبه ۵۳ جهان و صعود هفت پله ای ایران در شاخص جهانی نوآوری G Index Innovation Global طی ۱۶ ماه گذشته در سال ۲۰۲۲ را از جمله افتخاراتی عنوان کرد که از شروع دولت سیزدهم تاکنون کسب شده است.

در این گزارش تصریح شده است: افزایش ۴۳ درصدی تولید کالاهای سلامت محور در سال تولید دانش بنیان و اشتغال آفرین و اشتغال ۷۹۶۶ نفر در شرکت های دانش بنیان حوزه سلامت از دیگر اقداماتی است که در دولت مردمی آیت الله رئیسی رقم خورده است.

در این گزارش آمده است: دانشمندان و پژوهشگران ایرانی با تاش و همت روزافزون خود در یکسال گذشته رتبه تولیدعلم کشور را به ۱۵ ارتقاء داده اند. میانگین سرعت رشد سالیانه تولید علم در کشور ۷٫۴۴ و در حوزه علوم پزشکی ۸٫۳۳ است که نشان دهنده استمرار و شتاب فزاینده تولید علم در کشور است.

این خبر را در ایران وب سازان مرجع وب و فناوری دنبال کنید

منبع:مهر

دکمه بازگشت به بالا