بازار

نحوه اتصال گوشی Mi 11 لایت به تلویزیون

نحوه اتصال گوشی Mi 11 لایت به تلویزیون

بسیار پیش‌آمده تا خواهان به اشتراک‌گذاری یک کلیپ جذاب یا عکسی در گوشی شیائومی Mi 11 لایت با دیگر اعضای خانواده خود باشید. در ادامه این مطلب، با چگونگی اتصال این گوشی با تلویزیون آشنا خواهید شد.

روش‌های اتصال گوشی موبایل به تلویزیون

برای اتصال گوشی شیائومی Mi 11 لایت به تلویزیون روش‌های مختلفی وجود دارد که در ادامه به بیان برخی از آن‌ها می‌پردازیم.

اتصال از طریق Miracast

این روش، یکی از رایج‌ترین روش‌های اتصال است که برای نمایش داده‌های گوشی شیائومی بر روی تلویزیون یا کامپیوتر به کار می‌رود. در این روش، داده‌های صوتی و تصویری با بالاترین کیفیت و بدون انجام تنظیمات پیچیده و طولانی منتقل می‎شوند.

برای این منظور باید مراحل زیر را بپیمایید:

  • هر دو دستگاه، گوشی شیائومی Mi 11 لایت و تلویزیون باید به وای-فای متصل باشند.
  • منبع تلویزیون باید روی گزینه «wireless Sreen mirroring» باشد. برای اطمینان از اینکه آیا تلویزیونتان این قابلیت را دارد، با شرکتی که تلویزیون خود را از آن‌ها خریداری کردید، تماس بگیرید.
  • حال در قسمت تنظیمات گوشی‌تان، بر روی گزینه «connecting & Sharing» ضربه بزنید و سپس گزینه «cast» را فعال کنید. به‌این‌ترتیب، گوشی شما به تلویزیون متصل می‌شود.

با استفاده از اپلیکیشن LestView

یکی دیگر از روش‌های نحوه اتصال گوشی موبایل به تلویزیون، استفاده از اپلیکیشن قابل‌اعتماد و رایگان lestView است که تقریبا از تمامی سیستم‌عامل‌ها پشتیبانی می‌کند. این نرم‌افزار قابلیت‌هایی همچون ضبط صدا و فیلم از صفحه نمایشگر، حاشیه‌نویسی و مهم‌تر از همه قابلیت میراکست را دارد. برای این منظور باید:

  • نرم‌افزار را روی گوشی شیائومی و تلویزیون خود دانلود و نصب کنید. درصورتی‌که تلویزیونتان از این نرم‌افزار پشتیبانی نکرد، کافی است برخی از فایل‌های APK (android Package kit) را در اینترنت پیداکرده و در تلویزیونتان کپی کنید. بهتر است بدانید که این فرمت، فرمتی است که اندروید برای توزیع و نصب برنامه‌ها از آن‌ها استفاده می‌کند.
  • هر دو دستگاه، گوشی موبایل و تلویزیون باید به یک شبکه وای-فای متصل باشند. سپس، ویژگی Miracast را در تلویزیونتان فعال کرده و اپلیکیشن را روی آن اجرا کنید. توجه کنید درصورتی‌که تلویزیونتان دارای قابلیت میراکست داخلی نیست، می‌توانید تنها نرم‌افزار lestView را روی آن اجرا کنید.
  • اپلیکیشن را روی گوشی‌تان باز کنید و منتظر بمانید تا نام تلویزیون روی گوشی‌تان پدیدار بشود. پس از ظاهر شدن نام تلویزیون، روی آن ضربه بزنید و سپس گزینه «Phone Screen Mirroing» را انتخاب کنید. به‌این‌ترتیب، محتوای گوشی‌تان را می‌توانید از طریق تلویزیون مشاهده کنید.

استفاده از اپلیکیشن ApowerMirror

راه دیگر برای اتصال گوشی به تلویزیون، استفاده از نرم‌افزار ApowerMirror است که همه قابلیت‌های اپلیکیشن lestView (به‌جز قابلیت Miracast) را دارد. گفتنی است این نرم‌افزار خود دارای ویژگی‌ها و قابلیت‌هایی مانند Cloud Mirroring (نمایش ابری) است که نمی‌توان آن‌ را در lestView پیدا کرد. قابلیت Cloud Mirroring این امکان را فراهم می‌کند که محتوای گوشی خود را در یک پلتفرم دیگر مانند تلویزیون حتی از فاصله دور به نمایش درآورید.

برای این منظور، پیمودن گام‌های زیر الزامی است:

  • این نرم‌افزار باید روی گوشی و تلویزیونتان نصب‌شده باشد. به یاد داشته باشید هر دو دستگاه باید به یک شبکه وای-فای متصل شده باشند.
  • پس از اجرای نرم‌افزار روی تلویزیون، یک پین کد روی نمایشگر ظاهر می‌شود.
  • سپس روی اولین آیکون (آیکون ستاره) سمت راست از بالا ضربه بزنید، سپس پین کد ظاهرشده از روی تلویزیون را درون گوشی خود وارد کرده و روی گزینه «Start Now» ضربه بزنید. به‌این‌ترتیب، گوشی شیائومی شما به تلویزیون متصل خواهد شد.

استفاده از قابلیت اتصال وایرلس (wireless display)

یکی دیگر از ویژگی‌های جالب‌توجه گوشی شیائومی Mi 11 لایت، قابلیت اتصال وایرلس است که با انتخاب آن، لیست تمامی تلویزیون‌های اطرافتان را نشان می‌دهد. برای استفاده از این گزینه، باید بلوتوث تلویزیونتان روشن باشد. بعد از کلیک روی این گزینه (از روی گوشی همراهتان)، تنها کاری که باید بکنید این است که تلفن خود را روی تلویزیون تایید بکنید. این روش یکی از راحت‌ترین گزینه‌های اتصال است.

استفاده از کابل

یکی از رایج‌ترین گزینه‌های اتصال، استفاده از کابل HDMI است. پس از اتصال این کابل، به هر دو دستگاه تلویزیون و گوشی همراه، پیامی روی گوشی‌تان ظاهر می‌شود که از شما می‌خواهد مجوز دسترسی تلویزیون به داده‌های گوشی را تایید بکنید.

اپلیکیشن های اتصال تلویزیون به گوشی

موارد ذکرشده در بالا، تنها چند روشنحوه اتصال گوشی موبایل به تلویزیون است. شما می‌توانید غیر از اپلیکیشن‌های نام‌برده در اینجا از نرم‌افزارهایی مانند Native Smartphone Solution، Microsoft remote Desktop و غیره استفاده کنید. این اپلیکیشن‌ها را می‌توان به‌سادگی از گوگل پلی یا بازار دانلود و نصب کرد.

دکمه بازگشت به بالا