بازار

معرفی سایت دانلود رایگان مدل های سه بعدی

امروزه دنیای دیجیتال و متناظر با آن دنیای سه بعدی رشد و گسترش فراوانی پیدا کرده. از طراحی سه بعدی معماری، انیمیشن سازی، گیم، تیزرهای تبلیغاتی، فایل های سه بعدی مخصوص پرینت گرفته تا دنیای متاورس و غیره. از این رو افراد زیادی بصورت مستقیم و یا غیر مستقیم با این دنیای سه بعدی در ارتباط هستند. افرادی که با نرم افزارهایی همچون تری دی مکس (3ds Max)، مایا (Maya)، سینما فوردی (Cinema 4D)، افتر افکت (Aftereffects)، بلندر (Blender)، یونیتی (Unity)، آنریل انجین (Unreal Engine) و سایر نرم افزار های مرتبط مشغول به فعالیت هستند. در ادامه قصد داریم برنامه و سایتی رو معرفی کنیم که خوراک مورد نیاز این افراد از جمله مدل های سه بعدی، متریال ها و بافت های با کیفیت، تکسچرها و یا فایل های مخصوص نورپردازی را در اختیار شما قرار می دهد.

برای شروع بهتره سری بزنیم به این آدرس برای دانلود مدل های سه بعدی. در نگاه اول یه سایت می بینیم که مدل های سه بعدی را بصورت تفکیک شده و مرتب در اختیار ما قرار می دهد و می توانیم هر کدام را با فرمت های مختلفی مانند max،  OBJ و یا FBX به همراه تکسچرها دانلود و استفاده کنیم. ولی اگر سری به صفحه اول سایت با آدرس tik3d بزنیم و ویدئوی این صفحه را مشاهده کنیم چیزی فراتر از یک سایت دانلود مدل سه بعدی خواهیم دید. بله، همانطور که مشاهده می کنید سایت یک نرم افزار دانلود ساده و پرکاربرد در اختیار شما قرار می دهد تا با  استفاده از آن فایل ها را به راحتی دانلود کنید و بصورت درگ و دراپ داخل هر نرم افزاری استفاده کنید. Tik3d یک برنامه کم‌حجم اما پربار است که روی رایانه شما نصب می‌شود. پیشنهاد می‌کنم همین حالا برای مشاهده مزایای استفاده از این پلاگین و همینطور ویدیوهای معرفی‌اش، به وب سایت tik3d مراجعه کرده و از همین سایت هم برنامه را دانلود کنید.

حجم پایین

6  مگابایت! حجم کل این برنامه 6 مگابایت است! باور کنید نه در مورد حجم پلاگین شوخی می‌کنیم نه در توضیح ویژگی‌هایش اغراق کردیم. درواقع این برنامه بعد از نصب شدن روی رایانه شما، یک دیتابیس عظیم آنلاین در اختیارتان قرار می‌دهد.

به این ترتیب هر زمانی که خواستید، می‌توانید ‌سراغ منوهای موردنیازتان در برنامه رفته، محتویات آنها را به‌صورت آنلاین مشاهده کنید و هرکدام را که دوست داشتید دانلود کنید. دقیقاً همین سیاست است که باعث شده حجم این پلاگین بسیار کم باشد و سرعت برنامه رایانه‌تان را کاهش ندهد.

اتصال به شکل آفلاین

همانطور که بالا هم گفتیم، بعداز نصب برنامه می‌توانید به سراغ منوهای موردنظرتان در آن بروید و هر المانی را که می‌خواهید به‌طور آنلاین مشاهده کنید. اما نکته جالب‌تر این است که دیتابیس این برنامه به‌شکل آفلاین در دسترس‌تان است. این یعنی هر آنچه قبلا مشاهده و یا دانلود کرده اید بصورت مرتب در سیستم شما باقی مانده و حتی با نصب مجدد ویندوز به اطلاعات آن دسترسی دارید و نیازی به دانلود مجدد هیچ مدل سه بعدی، متریال، تکسچر، نور و …. نخواهید داشت.

انعطاف بالا

یکی دیگر از مزیت‌های استفاده از پلاگینtik3d، این است که به شما قابلیت انعطاف بالایی می‌دهد. این یعنی اینکه می‌توانید هر موقع که دوست داشتید، فایل‌های موردنظرتان را به آن اضافه کنید و در آینده به ‌راحتی از طریق منوی پلاگین، به آنها دسترسی داشته باشید. به این ترتیب عملا tik3d نه فقط یک پلاگین، بلکه به دستیار شما هم در طراحی سه بعدی تبدیل می‌شود.

tik3d

در مورد پلاگین سوال داریم، چه کنیم؟

مسلما آنچه تا اینجا گفته شد فقط قسمت کوچکی از امکانات این برنامه بود. بنابراین، اگر در مورد پلاگین سوالی داشتید یا اصلا حین کار با آن به مشکل برخوردید، اصلاً نگران نباشید، چراکه این پلاگین یک تیم پشتیبانی بسیار قدرتمند دارد. شما می‌توانید سوالات و مشکلات خودتان را از طریق اینستاگرام، تلگرام، ایمیل و… با کارشناسان این مجموعه مطرح کنید و به سرعت پاسخ‌تان را دریافت کنید.

برای دانلود این پلاگین تنها کاری که باید بکنید، این است که وارد سایت tik3d شوید و با انتخاب دکمۀ دانلود که در ابتدای صفحه قرار گرفته، در کم‌تر از 30 ثانیه این برنامه 6 مگابایتی را دانلود کنید.

دکمه بازگشت به بالا