فناوری اطلاعات

پارلمان انگلیس خواهان توقف استفاده از فناوری شناسایی چهره شد



به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، از مدتها قبل استفاده از این فناوری در انگلیس با انتقادات گروه های مدنی روبرو است و از سوی دیگر در اتحادیه اروپا نیز ممنوع است.

البته پلیس انگلیس قبلا از فناوری شناسایی چهره زنده در برخی از مراسم های بزرگ استفاده کرده است. اما اقدام کنونی پس از آن انجام می شود که کریس فیلپ وزیر جنایت، پلیس و آتش نشانی انگلیس در کنفرانس سالانه حزب محافظه کار پیشنهاد کرد یک مخزن داده جدید از پاسپورت های انگلیسی با استفاده از نظارت بیومتریک برای دستگیری مجرمان استفاده شود. این اظهار نظر با انتقادات زیادی روبرو شد.

قانونگذاران در بیانیه ای مشترک اعلام کردند: ما از پلیس انگلیس و شرکت های خصوصی می خواهیم به سرعت استفاد از فناوری شناسایی چهره مستقیم برای نظارت بر عموم مردم را متوقف کنند.

از سوی دیگر چند موسسه غیرانتفاعی و خیریه نیز از این کمپین حمایت کرده اند. سیلکی کارلو مدیر موسسه «بیگ برادر واچ» می گوید: این فناوری خطرناک پتانسیل آن را دارد که افراد را به مظنونینی برای پلیس تبدیل کند. فناوری شناسایی چهره زنده باید به طور سریع متوقف شود و پارلمان تحقیقی در این باره انجام دهد.

این خبر را در ایران وب سازان مرجع وب و فناوری دنبال کنید

منبع:مهر

دکمه بازگشت به بالا