فناوری اطلاعات

مذاکرات اپل برای تولید مک بوک در تایلند



اپل در راستای ادامه تلاش‌ها برای توسعه تولید خود خارج از چین، سرگرم مذاکره با شرکت‌های تولیدکننده قراردادی برای تولید مک بوک در تایلند است.

به گزارش ایسنا، روزنامه نیک کی ژاپن به نقل از سه منبع آگاه در سه شرکت تولیدکننده قراردادی نوشت: شرکت‌هایی که در این مذاکرات حضور دارند، مجتمع‌های تولیدی در تایلند برای مشتریان دیگر دارند و سرگرم بحث درباره تولید قطعات و ماژولها برای مک بوک هستند.

اپل بیش از یک سال است که اپل واچ را در تایلند به صورت انبوه تولید می‌کند. این شرکت درباره این گزارش اظهارنظر نکرد.

اپل و تولیدکنندگان قراردادی این شرکت در حال متنوع کردن پایگاه‌های تولید، فراتر از چین هستند که مقررات سختگیرانه کووید ۱۹ در این کشور سال گذشته فعالیت بزرگترین کارخانه تولید آیفون شرکت فاکسکان را مختل کرد.

اپل همچنین به دنبال اجتناب از آسیب دیدن کسب و کار این شرکت به دلیل تنش ها میان پکن و واشنگتن است.

بلومبرگ روز پنجشنبه گزارش کرده بود اپل تولید آیفون در هند را سه برابر کرده و آیفون‌هایی به ارزش بیش از هفت میلیارد دلار در این کشور طی سال میلادی گذشته تولید کرده است. این غول فناوری اکنون تقریبا حدود هفت درصد از آیفون‌های خود را در هند تولید می‌کند که در مقایسه با یک درصد در سال ۲۰۲۱، افزایش پیدا کرده است.

بر اساس گزارش رویترز، فاکسکان در مارس برنامه‌هایی را برای افزایش سرمایه‌گذاری خارج از چین اعلام کرد. در این بین شرکت پگاترون در راستای تلاش برای متنوع کردن پایگاه‌های تولید خارج از چین، سرگرم مذاکره برای ساخت دومین کارخانه در هند است.

انتهای پیام

پایان/ مرجع وب و فناوری

منبع:ایسنا

دکمه بازگشت به بالا