اخبار سایت

عکس روز ناسا: خوشه ستاره‌ای جوان NGC 1333


 

خوشه ستاره‌ای NGC 1333 در لبه ابر مولکولی بزرگ پروسوس واقع شده و بخشی از کاوش‌های عمیق تلسکوپ وب برای شناسایی ستاره‌های کوتوله قهوه‌ای و سیارات آزاد در فضا است. میدان دید ترکیبی تلسکوپ فضایی تقریباً ۲ سال نوری عرض دارد و به ما امکان می‌دهد تا به دنیای پر از گرد و غبار این خوشه ستاره‌ای نگاهی بیندازیم.

 

جالب است بدانید که NGC 1333 ستاره‌هایی کمتر از یک میلیون سال سن دارد، اما بیشتر آن‌ها به دلیل گرد و غبار ستاره‌ای از تلسکوپ‌های نوری پنهان شده‌اند. این محیط پرآشوب و هیجان‌انگیز ممکن است مشابه محیطی باشد که خورشید ما بیش از ۴٫۵ میلیارد سال پیش در آن شکل گرفته است.

 

 

این خوشه ستاره‌ای نه تنها به ما کمک می‌کند تا فرآیند تشکیل ستاره‌ها را بهتر درک کنیم، بلکه نشان‌دهنده‌ی چگونگی شکل‌گیری سیارات و سیستم‌های خورشیدی نیز هست. با پیشرفت تکنولوژی و ابزارهای جدید، ما قادر به مشاهده و مطالعه این مناطق دوردست هستیم و می‌توانیم اطلاعات بیشتری درباره‌ی کیهان به دست آوریم.

 

در نهایت، NGC 1333 یادآور این است که در کائنات، مکان‌های بسیاری وجود دارد که هنوز ناشناخته مانده‌اند و هر روز به کشف‌های جدیدی منجر می‌شوند. این کشفیات نه تنها دانش ما را درباره‌ی جهان گسترش می‌دهند، بلکه حس کنجکاوی و شگفتی ما را نیز برمی‌انگیزند.

این خبر را در ایران وب سازان مرجع وب و فناوری دنبال کنید

این مطلب از سایت ایتنا گردآوری شده است.

منبع: ایتنا

دکمه بازگشت به بالا