بازار

راهنمای خرید رقص نور

مطمئناً در مراسم‌های عروسی، کنسرت‌ها و یا دیگر جشن‌ها و مهمانی‌ها، استفاده از رقص نور بسیار مشاهده شده است. استفاده از این وسایل موجب جذابیت و زیباتر شدن این‌گونه مراسمات شده و خاطرات به یادماندنی را برای افراد به ارمغان می‌آورد. با استقبال زیاد از دستگاه‌های رقص نور، انواع زیادی از این این دستگاه‌ها و با قابلیت‌ها و ویژگی‌های متنوع روانه بازار شده‌اند و همین امر موجب سردرگمی هرچه بیشتر افراد در زمان خرید رقص نور و انتخاب انواع آن می‌شود. برای انتخاب انواع رقص نور باید به نکات و ویژگی‌های مختلفی مانند محیط، بودجه و نوع نیاز به آن توجه داشت.

خرید رقص نور حرفه ای به همراه موسیقی، دود و لیزر می‌تواند فضای بسیار رمانتیک و مهیجی را به وجود آورده و همین موارد موجب می‌شود تا استفاده از دستگاه‌های رقص نور در مجالس به هیچ عنوان نادیده گرفته نشود. در ادامه این مقاله به بیان انواع لوازم نورپردازی مجالس و رقص نور پرداخته شده و ویژگی‌ها، مزایا و معایب هر یک عنوان خواهد شد. با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید.

رقص نور چیست؟

به طور کلی رقص نور را باید نورپردازی هماهنگ شده با موسیقی، در ترکیبی از لیزر، مه، دود و برق فلاشرها در نظر گرفت. این اتفاق، محیطی منحصر به فرد و هیجان‌انگیزی را به وجود آورده و لحظات به یادماندنی و ماندگاری را به ثبت می‌رساند. دستگاه‌های رقص نور انواع مختلفی داشته و در حالت‌های متنوع تنظیم می‌شوند. همچنین هر یک از آن‌ها دارای امکانات خاص خود هستند که از جمله این امکانات می‌توان به نوع طرحی که دستگاه انتشار می‌دهد، امکان برنامه‌ریزی طرح‌ها، هماهنگی با موسیقی، نورهای رنگی و غیره اشاره کرد. 

رنج قیمتی رقص نورها متفاوت بوده و با توجه به محیط استفاده، دستگاه انتخابی تغییر می‌کند. به طور مثال در مراسماتی که در باغ و یا تالارهای بزرگ برگزار می‌شود، بهتر است از دستگاه رقص نور مووینگ بیم 230 و یا مووینگ بیم 350 استفاده گردد. این دو دستگاه برای استفاده در مراسماتی که در منزل برگزار می‌شوند، مناسب نیستند.

انواع لوازم نورپردازی مجالس و رقص نور

برای خرید رقص نور باید با انواع آن آشنا بود و اطلاعات لازم در رابطه با کاربرد و ویژگی‌های این دستگاه‌ها را داشت. در ادامه انواع دستگاه رقص نور و لوازم مربوط به نورپردازی به طور کامل معرفی می‌شوند؛

1. خرید رقص نور؛ مووینگ‌ها

یکی از جدیدترین و بهترین نوع دستگاه‌های رقص نور، دستگاه‌های مووینگ هستند. مووینگ در لغت به معنای هیجان و تحرک بوده و به عنوان پیشرفته‌ترین و معروف‌ترین دستگاه رقص نور شناخته می‌شود، به طوریکه با لقب ربات نورپردازی از آن یاد خواهد شد. تنها تفاوت این دستگاه با ربات، اضافه شدن یک سیستم نوری به آن است.

انواع دستگاه مووینگ

  • یکی از انواع این دستگاه، دستگاه مووینگ بیم 230 وات بوده که جزو پرطرفدارترین‌های این مجموعه است. مووینگ بیم 230 وات دارای قابلیت‌ها و کاربردهای متنوعی و بسیار بالایی در نورپردازی بوده که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به قابلیت بیم بودن آن اشاره کرد. بیم یک نوع نور خطی بوده که نور را مانند لوله بیرون می‌دهد. از دیگر قابلیت‌های این دستگاه، وش بودن است که در واقع همان قابلیت پخش نور بوده و برعکس بیم، نور را به صورت خطی بیرون نداده و آن‌ را منتشر می‌کند.
  •  قابلیت گلس گوبو از دیگر ویژگی‌های این دستگاه است که موجب می‌شود تا گوبوهای معمولی در یک گوبو قرار گیرند. همچنین از مهم‌ترین قابلیت‌های آن، اضافه شدن رنگین کمان است که یک قابلیت جدید بوده و با استفاده از آن چندین رنگ به طور همزمان پخش می‌شود.
  • دستگاه مووینگ اسپایدر از دیگر انواع دستگاه‌های حرفه‌ای رقص نور بوده که بسیار پرطرفدار و معروف است. از این دستگاه در مراسمات جدید و امروزی استفاده می‌شود. جدیدترین مدل از دستگاه مووینگ اسپایدر، دارای سه بازو بوده که هر سه این بازوها متحرک هستند. بر روی هر یک از این بازوها، 3 عدد ال‌ای‌دی فول کالر نصب شده است. این دستگاه می‌تواند در 4 مد master/slave، auto، sound، dmx حرکت کند. در مد sound همانطور که از نام آن نیز مشخص است، رقص نور به طور هماهنگ با موزیک پخش می‌شود.
  • از دیگر انواع دستگاه‌های مووینگ باید به مووینگ فایتر اشاره کرد که جزو دسته اسپایدرها به شمار می‌رود. این دستگاه دارای 2 بازو متحرک بوده و بر روی هر بازوی خود، 4 ال‌ای‌دی فول کالر دارد. خرید رقص نور مووینگ فایتر به دلیل قیمت پایین‌تر، بسیار پرفروش بوده و طرفداران زیادی دارد.
  • مووینگ گلکسی از دیگر انواع دستگاه مووینگ بوده که لنزهای بسیار زیادی دارد. همین امر موجب می‌شود تا خط‌های نورانی زیادی ایجاد شده و جلوه بسیار زیبایی را به وجود آورد. مووینگ بیم 60 در واقع نوعی کوچک شده مووینگ بیم 230 بوده که در تالارهایی که سقف کوتاهی دارند، استفاده می‌شود.

2. خرید رقص نور؛ پارها

یکی از انواع ساده و محبوب دستگاه‌های نورپردازی و رقص نور که قابلیت استفاده در اغلب مکان‌ها را دارد، انواع دستگاه پار است. پارها در مدل‌های متنوعی تولید شده که هر یک کاربرد مخصوص خود را دارند. دو مدل اصلی این دستگاه، فول کالر و RGB است. پارهای فول کالر دارای ال‌ای‌دی‌های سه در یک هستند که این خود نشان‌دهنده این است که هر یک از این ال‌ای‌دی‌ها به صورت فول کالر طراحی شده‌ و افراد می‌توانند آن‌ها را بر روی رنگ‌های مختلف تنظیم کنند.

به طور مثال اگر دستگاه بر روی رنگ سبز تنظیم شود، تمامی ال‌ای‌دی‌ها به رنگ سبز در می‌آیند. مدل RGB در این مورد با فول کالر تفاوت دارد. بدین صورت که اگر ال‌ای‌دی بر روی رنگ سبز تنظیم شود، تنها یک سوم از ال‌ای‌دی‌ها به رنگ سبز در می‌آیند. از جدیدترین دستگاه پار می‌توان به دستگاه پار افکت‌دار اشاره کرد که با استفاده از آن می‌توان افکت نیز به پس زمینه رقص نور اضافه کرد. قیمت این دستگاه به نسبت سایر دستگاه‌های رقص نور پایین‌تر بوده و با خرید رقص نور پار و اضافه کردن آن به سیستم نورپردازی می‌توان از قابلیت‌های بی‌شمار دستگاه استفاده کرد.

3. خرید رقص نور؛ بلک لایت

بلک لایت یکی از متفاوت‌ترین دستگاه‌های رقص نور بوده که با استفاده از آن، جذابیت محیط دوچندان خواهد شد. این دستگاه تا حدودی شبیه به زمانی است که لامپ‌های نور آبی و بنفش استفاده شده و برخی از رنگ‌ها در زیر این نور دیده می‌شوند. با استفاده از بلک لایت، نورهای درخشانی به وجود آمده که رنگ آن‌ها با رنگ‌های طبیعی تفاوت دارد. بدین معنی که اگر همان جسم را در نور طبیعی مشاهده کرد، رنگی متفاوت خواهد داشت.

4. خرید رقص نور؛ لیزر نورپردازی

قدیمی‌ترین دستگاه‌های نورپردازی و رقص نور، دستگاه‌های لیزر هستند. امروزه استفاده از این دستگاه‌ها بسیار وسیع بوده و همین امر موجب تنوع بالای آن‌ها شده است. دستگاه‌های لیزر در گذشته به صورت تک رنگ ساخته شده و تنوع کمی داشتند اما رنگ‌بندی این دستگاه‌ها در دنیای امروز بسیار بوده و جلوه‌ای خاص به مجالس و مهمانی‌ها می‌بخشد. برخی از دستگاه‌های لیزر که به صورت فول کالر طراحی شده‌اند، دارای 3 دیود قرمز، سبز و آبی هستند که با برد کنترلی حاضر در کنار دستگاه، می‌توان این سه رنگ را با هم ترکیب نمود. از دیگر قابلیت‌های جذاب دستگاه‌های لیزری، ایجاد طرح‌های انیمیشنی بوده که فضا بسیار زیباتر می‌کند.

یکی از انواع دستگاه‌های نورپردازی لیزری را برای تبلیغات استفاده می‌کنند. این نوع دستگاه‌ها با نام دستگاه لیزر نوشتاری و تبلیغاتی شناخته شده و با آن می‌توان انواع نوشته و طرح را نمایش داد. از دیگر انواع دستگاه لیزر می‌توان به لیزر بارانی و طرح‌دار اشاره کرد که جزو ساده‌ترین و ابتدایی‌ترین دستگاه‌های رقص نور به شمار می‌رود. با خرید رقص نور لیزر بارانی و طرح‌دار می‌توان به مهمانی‌های خانگی شور و حال ویژه‌ای بخشید. این دستگاه به علت افکت‌های زیبا و سادگی زیاد، بسیار پرطرفدار است.

انواع رقص نور لیزری و مزایا و معایب آن‌ها

در ادامه راهنمای خرید رقص نور لیزری عنوان شده و مزایا و معایب هر یک از این دستگاه‌ها بیان می‌گردد؛

1. خرید رقص نور؛ رقص نورهای فعال با صدای سولمور

یکی از انتخاب‌های محبوب برای استیج رقص در بازار چراغ دیسکو، صدای سولمور (Solmore) است و دارای حالت‌های مختلف خواهد بود. یکی از مهم‌ترین این حالت‌ها، کنترل چندگانه است. با استفاده از این دستگاه، مهم نیست که چه صدایی در حال پخش است، بلکه می‌توان بر روی تمامی صداها، نورپردازی را تنظیم کرده و هماهنگ با آن کار کرد. همچنین امکان کنترل از راه دور دستگاه نیز تا فاصله 4 متری وجود دارد.

مزایا:

  • نحوه استفاده و راه‌اندازی دستگاه بسیار آسان است.
  • امکان کنترل از راه دور دستگاه وجود داشته و به راحتی می‌توان تنظیمات را انجام داد.
  • چندین نمونه رنگ، افکت و حالت‌های زیبا در این دستگاه نورپردازی پشتیبانی می‌شود.
  • در تمامی رویدادها و مهمانی‌ها قابل استفاده خواهد بود.

معایب:

  • دسترسی به این دستگاه رقص نور لیزری محدود بوده و امکان برافروختگی بسیار آن وجود دارد.

2. خرید رقص نور؛ رقص نورهای چرخان

این نوع از رقص نورها، همانطور که از اسم آن‌ها نیز مشخص است، یک واحد نورپردازی دیسکویی هستند. این دستگاه دارای 9 عدد لامپ جداگانه بوده که در مجموعه‌های سه‌تایی قرار گرفته‌اند. این مجموعه‌ها هر کدام قابلیت چرخش دارند. البته نورها را می‌توان به صورت جداگانه نیز کنترل کرد و با تنظیمات داخلی و ذخیره برنامه‌ها، یک حالت سفارشی شده را به وجود آورد.

مزایا:

  • دارای چراغ‌ها با فاصله پرتاب نور عالی هستند.
  • با خرید رقص نور گردان، روش‌های مختلفی برای فعال شدن آن وجود دارد که با سبک مهمانی می‌توان آن را تنظیم کرد.
  • طراحی این سیستم به صورت یکپارچه بوده و همین امر موجب مصرف انرژی بسیار پایین در این دستگاه می‌شود.
  • باتری دستگاه تا 15 هزار ساعت دوام می‌آورد.
  • طراحی رقص نور گردان به صورت ضد آب بوده و دارای درجه‌بندی استاندارد IP20 خواهد بود.

معایب:

  • دسترسی به این رقص نور در برخی از کشورها محدود بوده است.

3. خرید رقص نور؛ رقص نور توپ هفت رنگ

دیسکو توپ هفت رنگ و یا رقص نورهای هفت رنگ از انواع دستگاه‌های نورپردازی هستند که با وجود کوچک و ساده بودن، کاملاً حرفه‌ای و جذاب عمل می‌کنند. همچنین این دستگاه‌ها بسیار مقرون به صرفه بوده و نصب آسانی دارند. در زمان استفاده از این دستگاه‌های رقص نور می‌توان یک رنگ و یا الگوهای چند رنگی را انتخاب کرده و با استفاده از قابلیت کنترل از راه دور تمامی نورها را تنظیم و کنترل نمود. الگوهای نوری ساخته توسط این دستگاه بی‌نهایت بوده و در تمامی موقعیت‌های مهمانی قابل استفاده هستند.

سه پایه طراحی شده برای این دستگاه موجب شده تا راه‌اندازی و نصب آن بسیار راحت باشد و دسترسی آن در تمامی محیط‌های برگزاری مراسم وجود دارد. این دستگاه رقص نور هفت رنگ را می‌توان حداکثر تا 10هزار ساعت استفاده نمود.

مزایا:

  • با استفاده از سیستم توپ هفت رنگ، الگوها و طرح‌های منحصر به فرد بسیاری ایجاد می‌شود.
  • این سیستم برای استفاده تا حداکثر 10هزار ساعت طراحی شده است.
  • اغلب دیسکوهای هفت رنگ دارای ضمانت‌نامه بازگشت وجه تا 45 روز هستند.
  • کنترل از راه دور دستگاه موجب می‌شود تا تنظیمات و تغییرات به آسانی انجام شوند.

معایب:

  • این دستگاه در مقابل دیگر دستگاه‌های رقص نور، امکانات حرفه‌ای و کاملی ندارد.

4. رقص نور LED گردان

خرید رقص نور LED گردان به عنوان یک دستگاه جدید و به روز بسیار منحصر به فرد خواهد بود. استفاده از این دستگاه به سادگی استفاده از لامپ‌های روشنایی استاندارد بوده و به راحتی می‌توان آن را در هر مکانی به کار برد. نور چرخشی قرار گرفته در درون دستگاه، در محدوده استاندارد 85 تا 260 ولت کار کرده و تا 2هزار ساعت می‌توان از آن استفاده کرد. این دستگاه می‌تواند تمامی رنگ‌ها را ایجاد کرده و تجربه متفاوتی از مهمانی را برای افراد به ارمغان آورد.

مزایا:

  • این دستگاه قابلیت اتصال به هر نوع سوکتی را داشته و می‌تواند مانند یک لامپ معمولی، انرژی خود را تأمین کند.
  • طراحی این سیستم برای حداکثر 2هزار ساعت بوده است.
  • ضمانت بازگشت وجه دستگاه LED گردان تا یک سال بعد خرید خواهد بود.
  • قابلیت تمامی رنگ‌ها و الگوهای چرخشی در زمان استفاده از این دستگاه وجود دارد.

5. رقص نورها پروجکشن LED

یکی از گزینه‌های مقرون به صرفه موجود در بازار که جزو جدیدترین و به روز‌ترین دستگاه‌های نورپردازی به حساب می‌آید، رقص نورهای پروجکشن LED هستند. این رقص نور حرفه‌ای، یک دستگاه فوق‌العاده ساده و تک حباب است که در هر مکانی می‌توان آن را نصب کرده و به دیوار وصل نمایید. این نوع از رقص نورهای پروجکشن، دارای سه حالت داخلی بوده که نورها را با موسیقی هماهنگ کرده و نمایش می‌دهد. همچنین دارای کنترل از راه دور بوده و بدون دردسر می‌توان تنظیمات را بر روی آن انجام داد. نمایشگرهای پویای موجود در این دستگاه نورپردازی، دستگاه را به نسبت سایر رقص نورها مقرون به صرفه کرده و کاملاً حرفه‌ای عمل می‌کند.

مزایا:

  • این دستگاه را می‌توان در تمامی اماکن و برای رویدادهای متنوع مورد استفاده قرار داد.
  • قابلیت هماهنگی صوت و موسیقی با نور در دستگاه نورپردازی پروجکشن LED وجود دارد.
  • استفاده از این دستگاه بسیار ساده و راحت خواهد بود.
  • دستگاه بسیار کوچک، جمع و جور بوده و در تمامی مکان‌ها قابل استفاده است.

معایب:

  • برخی از توابع و الگوهای نوری در این دستگاه وجود ندارند.

6. رقص نورهای عنکبوتی LED متحرک

اغلب دستگاه‌های نورپردازی بسیار حالت ساده‌ای دارند. این در حالی است که برخی از افراد به دنبال نورپردازی سنگین و خرید رقص نور حرفه‌ای هستند تا تمامی انتظارات مهمانان خود را برآورده کنند. رقص نور عنکبوتی LED متحرک را می‌توان در تمامی مکان‌ها قرار داده و از قابلیت‌های آن استفاده نمود. با تمام این‌ها، دستگاه رقص نور LED RGBW به آسانی قابل جابه‌جایی بوده و می‌توان در هر مکانی از آن استفاده کرد.

مزایا:

  • این دستگاه دارای نمایشگر رنگی و بسیار با زرق و برق بوده و الگوهای نوری بسیاری دارد.
  • در تمامی مهمانی‌ها اعم از مجالس عروسی، دی‌جی و غیره می‌توان از این دستگاه استفاده نمود.
  • رقص نورهای عنکبوتی LED متحرک دارای کنترل‌های پیشرفته DMX512 بوده که چندین حالت فعالسازی را پشتیبانی می‌کند.
  • دستگاه دارای 8 لامپ LED 10 واتی بوده که از طیف RBGW هستند.

معایب:

  • پایه دستگاه رقص نور عنکبوتی LED متحرک مانند سایر دستگاه‌های نورپردازی مقاوم و بادوام نیست.

7. رقص نور LED تغییر رنگ

یکی از بهترین دستگاه‌های نورپردازی، خرید رقص نور LED تغییر رنگ است که بسیار حرفه‌ای عمل کرده و الگوهای بی‌نظیری را ارائه می‌دهد. این مدل از دستگاه رقص نور دارای 9 رنگ مختلف بوده که استیج رقص را عاشقانه‌تر و زیباتر می‌کند. تمامی این نورهای زیبا از 200 پرتوی نورپردازی به 48 لنز موجود ایجاد می‌شوند. این دستگاه به داشتن جلوه‌های ویژه و شگفت‌انگیز معروف است.

    این مدل خاص با ۹ رنگ مختلف بارگذاری شده که به شما این امکان را می‌دهد سرعت هر مهمانی رقص را افزایش دهید یا زمانی که زمان آن را خواستار صحنه‌ای از عاشقانه و عشق است. سپس تمام این رنگ‌ها از طریق بیش از ۲۰۰ پرتوهای نورپردازی به ۴۸ لنز پخش می شوند که جلوه‌های شگفت انگیزی را ایجاد می کنند که این دستگاه به آن مشهور است. سیستم رقص نور LED تغییر رنگ به گونه‌ای طراحی شده که نور به حالت 180 درجه پخش می‌شود.

مزایا:

  • پوشش نور به صورت 180 درجه بوده و تجربه بی‌نظیری را به وجود می‌آورد.
  • در تمامی مراسمات مانند عروسی، دیسکو و حتی مهمانی‌های خانگی قابلیت استفاده دارد.
  • پایه‌های دستگاه حالت استاندارد داشته و در هر مکانی نصب می‌شوند.

معایب:

  • در انتهای نصب باید تمامی اتصالات و پیچ‌ها بررسی شوند تا از محکم و ایمن بودن دستگاه اطمینان حاصل نمود.

نکات مهم در زمان خرید رقص نور

در ادامه نکات اصلی در رابطه با خرید رقص نور عنوان خواهد شد؛

1. خرید رقص نور متناسب با فضای اصلی

اولین مسئله‌ای که در خرید دستگاه رقص نور باید به آن توجه نمود، خرید متناسب با فضای اصلی است و باید به محیطی که دستگاه‌های نورپردازی در آن قرار می‌گیرد، دقت کافی داشت. باید به این نکته نیز توجه داشت که در زمان استفاده از رقص نور در مجالس و عروسی‌ها، باید از نورپردازی‌های هماهنگ و متناسب استفاده نمود.

2. اندازه و وزن محصول

برای خرید دستگاه مه ساز و رقص نور، باید به وزن و اندازه رقص نور توجه شود زیرا ممکن است نیاز به آویزان کردن دستگاه در مکان مشخصی باشد، در این صورت اگر وزن دستگاه از حد معینی بیشتر باشد، امکان بروز اتفاقات جبران‌ناپذیری بسیار بیشتر خواهد شد. همچنین اندازه دستگاه باید متناسب با بزرگ و کوچک بودن فضا انتخاب شود.

3. نوع و تعداد چراغ‌ها

به منظور ایجاد نورپردازی مناسب و زیبا باید با توجه به بزرگی و کوچکی محیط، تعداد و نوع لامپ‌های مورد استفاده را مشخص نمود. همچنین این تعداد و نوع لامپ علاوه بر زیبایی فضا، سطح انرژی مصرفی دستگاه رقص نور نیز مشخص می‌شود. در نتیجه در زمان خرید رقص نور باید به این نکات توجه ویژه داشت.

4. سیمی یا بدون سیم در زمان خرید رقص نور

سیمی بودن یا نبودن دستگاه رقص نور در نحوه استفاده و محل نصب محصول تآثیر بسیاری دارد. با استفاده از انواع بی‌سیم رقص نور، می‌توان دستگاه را از راه دور کنترل نمود. این نکته نیز بسیار در زمان خرید اهمیت داشته و باید به آن توجه داشت.

5. نوع عملکرد محصول

نکته دیگری که در خرید دستگاه رقص نور باید به آن توجه ویژه داشت، چگونگی عملکرد رقص نور است. برخی از این دستگاه‌ها به صورت ثابت و برخی دیگر از آن‌ها به صورت چرخشی و دورانی نور را انتشار می‌دهند. همچنین انواعی از دستگاه رقص نور وجود دارد که به صدای اطراف حساس بوده و با توجه به این صدا به حرکت در می‌آیند و طراحی‌های نوری ایجاد می‌کنند.

6. قیمت رقص نور

یکی دیگر از نکاتی که در هنگام خرید رقص نور باید مدنظر قرار گیرد، قیمت این دستگاه‌ها است. برخی از دستگاه‌های رقص نور و نورپردازی، قیمت ارزانی دارند و به منظور خرید دستگاه باکیفیت بالا، بهتر است حتی‌الامکان از خرید محصولات ارزان قیمت اجتناب نمود. همچنین قبل از خرید هرگونه دستگاه نورپردازی باید میزان بودجه و هزینه صرف شده برای آن، مشخص شود.

7. خرید رقص نور با کیفیت لامپ بالا

لامپ‌های مصرفی در رقص نورها باید کیفیت بالایی داشته باشند زیرا همین امر موجب طول عمر بالای دستگاه شده و هزینه‌های جانبی را تا حد زیادی کاهش می‌دهد. همچنین لامپ‌های باکیفیت، میزان مصرف انرژی بسیار کمتری نیز دارند. رنگ لامپ‌های استفاده شده در دستگاه‌های رقص نور متنوع بوده و افراد می‌توانند با توجه به سلیقه خود، این رنگ‌ها انتخاب کنند.

8. نصب آسان

اغلب مدل‌های دستگاه رقص نور، نصب آسانی دارند. استفاده از دستگاه‌هایی با نصب آسان موجب می‌شود تا افراد بتوانند تنها با باز و بسته کردن چند پیچ و مهره، رقص نور را در محل مشخص خود جایگذاری کنند.

9. خرید رقص نور به همراه گارانتی و خدمات پس از فروش

در زمان خرید رقص نور باید به ضمانت‌نامه و گارانتی محصول توجه داشت. هزینه تعمیرات و رفع مشکلات دستگاه‌های رقص نور بسیار بوده و بدون ضمانت‌نامه، هزینه گزافی را برای خریدار به همراه خواهد داشت. در نتیجه در زمان خرید باید به دنبال مدل‌های دارای گارانتی بوده و انتخاب عاقلانه‌ای داشت.

10. خرید رقص نور از فروشگاه‌های معتبر

با وجود کالاهای تقلبی و تفاوت قیمت اندک میان کالای اصلی و تقلبی و همچنین به منظور اعتماد و اطمینان خاطر بیشتر، بهتر است برای خرید دستگاه‌های نورپردازی و رقص نور به فروشگاه‌های معتبر مراجعه نمود. فروشگاه آوازک یکی از فروشگاه‌های معتبر در این زمینه بوده که افراد می‌توانند به راحتی از محصولات موجود در فروشگاه دیدن کرده و با توجه به اطلاعات ارائه شده برای هر یک آن‌ها، محصول مورد نظر خود را انتخاب کنند.

دکمه بازگشت به بالا