فناوری اطلاعات

توانمندسازی کشورهای کمتر توسعه یافته از طریق فناوری اطلاعات



به گزارش خبرگزاری مهر، شعار امسال روز جهانی ارتباطات بر روی (توانمندسازی کشورهای کمتر توسعه یافته از طریق فناوری اطلاعات و ارتباطات) برجسته شده است. ITU در ۱۷ می سال ۲۰۲۳ از بخش‌های دولتی و خصوصی خواستار تعهد برای اتصال جهانی و تحول دیجیتال در کشورهای مذکور از طریق ائتلاف دیجیتال شده است.

سازمان ملل متحد در پنجمین اجلاس کشورهای کمتر توسعه یافته، برنامه‌ای جهت ایجاد زمینه‌ای در راستای توسعه پایدار برای همگان تا سال ۲۰۳۰ را در دست اقدام دارد و لازم به ذکر است که سرمایه گذاری در کشورهای نوپا و سرزنده می‌تواند باعث تداوم رشد نسل‌های آتی باشد.

به نظر می‌رسد که سال ۲۰۲۳، سال پیشرفت برای تحول دیجیتال در کشورهای کمتر توسعه یافته است زیرا حدود ۳/۱ از جمعیت ۷.۲ میلیاردی ساکن در کشورهای کمتر توسعه یافته جهان هنوز به اینترنت دسترسی ندارند.

اتحادیه بین‌المللی مخابرات (ITU) یک سازمان بین‌المللی وابسته به سازمان ملل متحد است. این اتحادیه دومین اتحادیه قدیمی پس از کمیسیون راین است. این اتحادیه وظیفه قانون‌گذاری و مدیریت فضای فرکانسی، تدوین استانداردهای تبادل داده و اطلاعات و همچنین کمک به رشد و توسعه ارتباطات در سراسر جهان را بر عهده دارد. مقر این سازمان در ژنو سوئیس است.

پایان/ مرجع وب و فناوری

منبع:مهر

دکمه بازگشت به بالا