اخبار سایت

ايتنا – قیمت گوشی روز سامسونگ A73


—————- رپرتاژ آگهی —————–

سامسونگ یکی از مهم‌ترین و محبوب‌ترین برندهای تولیدکننده گوشی‌های هوشمند در جهان است و سالانه مدل‌های مختلفی از گوشی‌های هوشمند را در سری‌ها و دسته‌های مختلف از اقتصادی گرفته تا میان‌رده و پرچمدار تولید و روانه بازار می‌کند. در میان مدل‌های مختلف، گوشی‌های هوشمند میان‌رده سامسونگ طرفداران خاصی دارند و به دلیل بهره بردن از مشخصات فنی قدرتمند از گوشی‌های پرچمدار چیزی کم ندارند. گوشی A73 هم یکی از بهترین مدل‌های سری میان‌رده سامسونگ است که به لطف داشتن امکانات منحصربه‌فرد و ارائه عملکرد خوب، یک گوشی همه‌فن حریف و قدرتمندی به شمار می‌رود و توانسته رضایت کاربران زیادی  را به دست آورد.
اگر شما هم از طرفداران گوشی‌های سامسونگ هستید و می‌خواهید با قیمت امروز گوشی سامسونگ مدل a73 آشنا شوید، با ما تا آخر این مقاله همراه باشید که می‌خواهیم قیمت، امکانات و ویژگی‌های گوشی A73 را با هم بررسی کنیم.
 

بررسی گوشی سامسونگ A73 از نظر باتری

عمر باتری، اولین موردی است که باید در انتخاب گوشی هوشمند مورد توجه قرار بگیرد. باتری گوشیA73  هم مشابه دیگر گوشی‌های میان‌رده‌ای است اما نسبت به گوشی‌های سری قبل خود یعنی A53 عملکرد ضعیفی دارد. به طوری‌که در اجرای برنامه‌ها یا بازی‌های سنگین در هر یک ساعت بیست درصد شارژ مصرف می‌کند. اما به طور کلی گوشی A73 دارای باتری لیتیوم پلیمری با میزان ظرفیت 5000 میلی‌آمپر در ساعت است. همچنین این گوشی از شارژ سریع 25 وات، شارژ معکوس بی‌سیم 4.5 وات و شارژ بی‌سیم 15 وات نیز پشتیبانی می‌کند.

بررسی گوشی سامسونگ A73 از نظر دوربین
 

گوشی A73 یک دوربین سلفی و چهار دوربین در قسمت پشتی دارد.

گوشی سامسونگ A73 در قسمت پشتی خود دارای چهار سنسور دوربین است که در یک قاب مستطیلی شکل کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند. دوربین اصلی این گوشی با رزولوشن 108 مگاپیکسل از نوع عریض با قابلیت فوکوس خودکار و لرزش‌گیر اپتیکال است. این دوربین از قابلیت فیلم‌برداری 4K و 30  فریم برثانیه پشتیبانی می‌کند و برای اولین بار است که سامسونگ از این نوع دوربین در سری گوشی‌های میان‌رده‌ای خود استفاده کرده است.
در کنار دوربین اصلی یک دوربین 12 مگاپیکسل برای گرفتن عکس‌های پانوراما و دید زاویه‌ گسترده و دو دوربین با رزولوشن 5 مگاپیکسل از نوع ماکرو، برای گرفتن عکس‌های نزدیک‌تر با جزئیات بیشتر، تشخیص عمق و همچنین ایجاد افکت پرتره قرار دارند که در کنار هم سنسور‌های دوربین چهارگانه گوشی هوشمند میان‌رده سامسونگ A73 را تشکیل می‌دهند. سنسور بریدگی دایره‌ای شکل در قسمت بالایی صفحه‌نمایش، دوربین سلفی را در خود جای داده است. این دوربین دارای رزولوشن 32 مگاپیکسلی است و قابلیت گرفتن عکس‌های با کیفیت و همچنین فیلمبرداری با کیفیت 4k  را دارد.
 

بررسی گوشی سامسونگ A73 از نظر طراحی

گوشی‌های هوشمند میان‌رده سری A سامسونگ تقریبا از طراحی مشابهی برخوردارند. گوشی سامسونگ a73  هم یکی از این گوشی‌های میان رده است که از صفحه نمایشگر 6.7 اینچی با پنل  Super AMOLEDبرخوردار است و از نرخ نوسازی 120 هرتزی پشتیبانی می‌کند که این ویژگی‌ها باعث وب‌گردی بهتر، نمایش جذاب برنامه‌ها و روان‌تر شدن حرکات صفحه نمایش می‌شود. از نمای روبه‌رو صفحه نمایش این گوشی کاملا یکدست است و  به طراحی ناچ اینفینیتی  O مجهز شده است.
متریال استفاده شده برای گوشی هوشمند A73 از جنس پلی‌کربنات است که علاوه بر سبک و مقاوم بودن، از لحاظ جذابیت ظاهری نیز حس و حال یک گوشی هوشمند پرچمدار را به شما منتقل می‌کند تا یک گوشی میان‌رده. ابعاد این گوشی 163.7 × 76.1 × 7.6 میلی‌متر و وزن آن نیز به دلیل استفاده از متریال پلاستیکی بسیار سبک و در حدود 181 گرم است و با وجود اندازه بزرگ بسیار خوش دست است. تنها نقاط منفی این گوشی حاشیه دور تا دور صفحه نمایش آن است. در غیر این صورت از لحاظ کنتراست رنگ، زاویه دید و مجهز بودن به حسگر اثر انگشت در صدر رقبای هم‌رده خود قرار دارد.
 

بررسی گوشی سامسونگ A73 از نظر مشخصات فنی

شرکت سامسونگ برای قسمت سخت‌افزاری گوشی A73 از پردازنده Snapdragon 778G 5G استفاده کرده است. یک پردازنده قوی که تقریبا تمامی انتظارات کاربران را برآورده می‌کند. این پردازنده دارای ویژگی‌های برجسته و قدرت بسیار بالایی است و از هشت هسته تشکیل شده است. همچنین گوشی A73 از اینترنت نسل پنج نیز پشتیبانی می‌کند. استفاده از پردازنده اسنپدراگون در گوشی سامسونگ A73 موجب سرعت بالا و پایداری بیشتری این گوشی نسبت به نسل‌های قبلی شده و به لطف آن انجام بازی‌های سنگین نیز برای کاربران امکان‌پذیر شده است. علاوه بر این گوشی سامسونگ A73 از پردازنده گرافیکیAdreno 642L  نیز برای اجرای برنامه‌های گرافیکی بالا بهره می‌برد. همچنین این گوشی با سیستم عامل اندروید 12 و رابط کاربری سامسونگ One UI 4.1  به بازار عرضه شده است.
سامسونگ A73 از لحاظ حافظه نیز دارای ظرفیت‌های مختلف است تا بتواند به نیاز کاربران بر اساس بودجه آنان پاسخ دهد. این گوشی با میزان 128 و 256 گیگابایت حافظه داخلی و 6 و 8 گیگابایت رم عرضه می‌شود. این تنوع در انتخاب نسخه مناسب به کاربر این امکان را می‌دهد تا بر اساس نیازهای خود گوشی با حافظه مناسب را انتخاب کنند. همچنین این گوشی از کارت حافظه جانبی نیز پشتیبانی می‌کند؛ بنابراین می‌توانید با گسترش فضای ذخیره‌سازی، بدون محدودیت، تصاویر، بازی‌ها، نرم‌افزارهای مختلف و فایل‌های خود را ذخیره کنید.
 

قیمت و خرید گوشی سامسونگ A73

خرید گوشی موبایل نسبت به سال‌های گذشته بسیار پیچیده و متفاوت شده است. اضافه شدن  امکانات جدید به گوشی‌های هوشمند برای دسترسی راحت‌تر کاربران به برنامه‌ها و انجام کارهای روزمره از یک طرف و افزایش قیمت موبایل از طرف دیگر انتخاب و خرید گوشی موبایل را بیش از پیش دشوار کرده است. عوامل درونی و بیرونی متعددی بر قیمت موبایل تاثیرگذار هستند. یکی از این عوامل مهم می‌توان به برند تولیدکننده گوشی اشاره کرد. در حال حاضر آیفون و سامسونگ از برندهای برتر تولید کننده موبایل هستند و محصولات آن‌ها به دلیل داشتن کیفیت بالا با قیمت بیشتری در بازارهای جهانی به فروش می‌رسند.
برند سامسونگ به‌واسطه تولید گوشی‌های هوشمند در رده‌های مختلف توانسته پیشرفت قابل توجهی را در طول سال‌های اخیر داشته باشد. گوشی سامسونگ A73 هم از محصولات میان رده این برند است که علاوه بر ظاهری خیره‌کننده و امکانات چشمگیر دارای قیمت مقرون‌به‌صرفه‌ای هم است. قیمت گوشی امروز سامسونگ a73 هم مثل گوشی‌های دیگر برندها به عوامل مختلفی بستگی دارد. در حال حاضر این گوشی در دو نسخه ارائه می‌شود که نسخه پایه با حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایتی در بازارهای جهانی در دسترس است و یکی از مدل‌های آن نیز حافظه داخلی 256 گیگابایتی است. قیمت این گوشی‌ در بازارهای ایران نیز با توجه به قیمت دلار تعیین می‌شود و بستگی به نوسانات دلار و بازار ارز دارد.
برای اطلاع دقیق از قیمت روز گوشی سامسونگ می‌توانید سری به آگهی‌های پیندو بزنید.
 

سخن آخر

گوشی A73 عضو بزرگ و پر طرفدار گوشی‌های سری A سامسونگ است و با توجه به مزایای منحصربه‌فرد، مشخصات فنی، ویژگی‌های‌ سخت‌افزاری و نرم‌افزاری بسیار پیشرفته و همچنین قیمت مناسب توانسته توجه کاربران را به خود جلب کند. هرچند که این گوشی قیمت نسبتا بالایی دارد اما در همین محدوده‌ی قیمتی برای کاربرانی که قصد خرید یک گوشی میان‌رده با کارایی خوب را دارند، انتخاب خوبی است و می‌تواند نیازها و خواسته‌های کاربران را خیلی خوب برطرف کند.
 

پایان/ مرجع وب و فناوری

این مطلب از سایت ایتنا گردآوری شده است.

منبع: ایتنا

دکمه بازگشت به بالا