فناوری اطلاعات

تضامین دریافت تسهیلات برای شرکت‌های دانش‌بنیان تسهیل می‌شود



به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از صندوق نوآوری و شکوفایی، این تفاهم صبح امروز، یک‌شنبه ۲۰ فروردین‌ماه ۱۴۰۲ در محل معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری بین علی وحدت رئیس هیئت عامل صندوق نوآوری و شکوفایی، البرز محمدی مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه گذاری تعاون وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی و محمد حسن مقیسه مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک وزارت صنعت، معدن و تجارت و با حضور دکتر روح الله دهقانی معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور به امضا رسید.

این تفاهم نامه با هدف تسهیل تضامین مورد نیاز شرکت‌های دانش بنیان تولیدی دارای مجوز فعالیت تولیدی و تعداد پرسنل کمتر از ۵۰ نفر و فروش کمتر از ۲۰ میلیارد تومان برای دریافت تسهیلات از شبکه بانکی منعقد شده است.

بر اساس مفاد این تفاهم نامه اخذ ضمانت‌نامه اعتباری یا تعهد پرداخت در قبال ارائه صرفاً اسناد تجاری در سریع‌ترین زمان ممکن و با حداقل هزینه انجام می‌شود.

همچنین قرار است بخشی از ودیعه مورد نیاز برای صدور ضمانت‌نامه توسط صندوق نوآوری و شکوفایی تأمین شود و هر شرکت دانش بنیان واجد شرایط می‌تواند تا سقف ۱۰ میلیارد تومان از این خدمت بهره‌مند شود.

پایان/ مرجع وب و فناوری

منبع:مهر

دکمه بازگشت به بالا