اخبار سایت

وعده وزیر ارتباطات برای تمام ساختمان‌های کشور به فیبر نوری



پروژه فیبر نوری بر اساس قانون برنامه هفتم توسعه به یک تکلیف قانونی تبدیل‌ شده است و وزارت ارتباطات بر اساس این برنا مکلف شده است که ۲۰ میلیون «اتصال» به فیبر نوری منازل و کسب‌وکارها را ایجاد کند و به گفته وزیر ارتباطات، تا پایان برنامه هفتم تمام ساختمان‌های کشور باید به فیبر نوری متصل شوند و دستیابی به این هدف در برنامه هفتم بدون دستیابی به ۲۰ میلیون «پوشش» تا پایان دولت سیزدهم امکان پذیر نیست. 

به گزارش ایتنا از ایسنا، در این راستا، عیسی زارع پور – وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به‌ منظور بررسی وضعیت شبکه ارتباطی استان‌ها و میزان پیشرفت پروژه فیبر نوری منازل و کسب‌وکارها، سلسله جلسات هفتگی با استانداران برگزار می‌کند.

اخیرا جلسه‌ای با استاندار گیلان برای بررسی پیشبرد پروژه‌های ارتباطی به‌ویژه پروژه فیبرنوری منازل و کسب‌وکارها در این استان برگزار شد که وزیر ارتباطات در این جلسه تصریح کرد که پروژه فیبر نوری منازل و کسب‌وکارها پروژه مهم و کلیدی است و زیرساخت توسعه‌ آینده کشور و بالطبع استان گیلان است.

طبق اعلام وزارت ارتباطات، وی با تأکید بر اینکه، پروژه فیبرنوری منازل و کسب و کارها یک پروژه مهم و راهبردی است، افزود: پروژه فیبر نوری منازل و کسب‌وکارها از این جهت حائز اهمیت است که می‌تواند تضمین‌کننده ارتباطات پایدار و پرسرعت در کشور باشد و باعث افزایش رضایت مندی مردم عزیز شود.

زارع پور تاکید کرد که این پروژه بر اساس قانون برنامه هفتم توسعه به یک تکلیف قانونی برای همه ما تبدیل‌ شده و وزارت ارتباطات بر اساس برنامه هفتم توسعه مکلف شده است که ۲۰ میلیون «اتصال» به فیبر نوری منازل و کسب‌وکارها را ایجاد کند و تا پایان برنامه هفتم نیز تمام ساختمان‌های کشور باید به فیبر نوری متصل شوند و دستیابی به این هدف در برنامه هفتم بدون دستیابی به ۲۰ میلیون «پوشش» تا پایان دولت سیزدهم امکان پذیر نیست.

به تاکید زارع پور این پروژه می‌تواند چهره ارتباطات کشور و استان‌های کشور را متحول کند.

طبق اعلام، پروژه فیبر نوری منازل و کسب‌وکارها در ۱۷ شهر استان گیلان آغاز شده است و تاکنون در شهر رشت ۱۱۵ کیلومتر و در شهر انزلی ۳۲ کیلومتر و در مجموع ۱۴۷ کیلومتر فیبر نوری هم اجرا شده است و هم اکنون کل شهر رشت تحت پوشش قرار گرفته و تا پایان سال هم حداقل چهار شهر دیگر هم تحت پوشش قرار خواهد گرفت و مردم می توانند از سرعتهای چندصد مگابیت بر ثانیه ای برخوردار شوند. 

همچنین ۹۴ درصد روستاهای استان گیلان به شبکه ارتباطی پهن باند متصل شده‌اند و از مجموع ۲۰۶۰ روستای استان گیلان، ۱۲۴ روستای باقی‌مانده هم تا پایان سال به شبکه ارتباطی متصل می‌شوند.

این خبر را در ایران وب سازان مرجع وب و فناوری دنبال کنید

این مطلب از سایت ایتنا گردآوری شده است.

منبع: ایتنا

دکمه بازگشت به بالا