فناوری اطلاعات

اسپیس ایکس هفته آینده تمرین پرتاب استارشیپ را انجام می دهد



به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از انگجت، این شرکت فضایی خصوصی روز پنجشنبه، عکس‌های جدیدی از این موشک فوق سنگین در تأسیسات بوکا چیکا در تگزاس منتشر کرد.

اسپیس ایکس درباره این تصاویر اعلام کرد: «کارکنان ما در حال کار بر روی تمرین پرتاب هفته آینده هستند و پس از آن اولین آزمایش پرواز یکپارچه استارشیپ رخ می‌دهد. این کار هفته بعد رخ داده و در انتظار تأیید نظارتی است.»

تاریخ اولین پرواز مداری استارشیپ برای نزدیک به دو سال مرتب تغییر کرده است. در آغاز فوریه، یک هفته پس از اینکه اسپیس ایکس اولین آزمایش سوخت انباشته موشک مذکور را با موفقیت انجام داد، مدیرعامل این شرکت گفت که اگر آزمایش‌های باقیمانده آن هم به خوبی انجام شود، برای پرتاب استارشیپ در ماه مارس تلاش خواهد شد.

چند روز بعد، اسپیس ایکس تلاش کرد تمام ۳۳ موتور مرحله اول پرتاب موشک را به صورت ایستا روشن کند، کاری که قبلاً سعی نکرده بود انجام دهد. این آزمایش گامی حیاتی به سوی تحقق اولین پرواز مداری استارشیپ بود، اگرچه این موشک آزمایش مذکور را انجام نداد، زیرا دو موتور آن قبل از پایان پرتاب از کار افتادند.

اداره هوانوردی فدرال ایالات متحده، یک بازه زمانی پرتاب موقت در ۱۷ آوریل برای استارشیپ تعیین کرد. با این حال، هنوز مجوز پرتاب موشک را به اسپیس ایکس اعطا نکرده است، کاری که قبل از پرتاب قانونی ضروری است.

این خبر را در ایران وب سازان مرجع وب و فناوری دنبال کنید

منبع:مهر

دکمه بازگشت به بالا