فناوری های نوین

۴ فضانورد برای اقامت ۸ روزه به ایستگاه فضایی بین المللی رفتند



به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپیس، در همین راستا یک موشک فالکون۹ اسپیس ایکس ساعت ۲۱:۳۷ دقیقه دیشب به وقت گرینویچ از پدپرتاب۳۹A مقر فضایی کندی در فلوریدا به فضا پرتاب شد و همراه خود ۴ فضانورد ماموریت AX-۲ به سفارش شرکت آکسیوم اسپیس را به مدار زمین برد.

پس از پرتاب موفقیت آمیز، قسمت نخست موشک فالکون۹ به منطقه «منطقه فرود-یک» اسپیس ایکس بازگشت که البته فاصله زیادی با پد ۳۹A ندارد. بوستر ۷ دقیقه و ۴۵ ثانیه پس از پرتاب در همین منطقه فرود آمد.

کپسول دراگون این شرکت به نام «آزادی» که حامل خدمه Ax-۲ است، ۱۲ دقیقه پس از پرتاب از موشک فالکون ۹ جدا شد. این کپسول از شب گذشته در حال سفر است و پیش بینی می شود ساعت ۱۳:۲۴ دقیقه امروز به وقت گرینویچ (دوشنبه) به ایستگاه فضایی بین المللی برسد.

Ax-۲ دومین ماموریت فضایی کپسول آزادی است که پیش از این ماموریت «کرو-۴» به ایستگاه فضایی بین المللی را برای ناسا انجام داده بود. خدمه این ماموریت علی القرنی و ریحانه برناوی فضانوردان عربستان سعودی حاضر هستند. علاوه بر آنها جان شافنر که یک مسافر تجاری است نیز برای نخستین بار به فضا می رود. پگی وایتسون نیز فرمانده ماموریت Ax-۲ به حساب می آید.

آنها طی اقامت ۸ روزه در ایستگاه فضایی بین المللی با ۷ خدمه ساکن آنجا همکاری می کنند اما تحقیقات جداگانه ای را انجام می دهند.

پایان/ مرجع وب و فناوری

منبع:مهر

دکمه بازگشت به بالا