فناوری های نوین

بومی سازی سامانه‌های توزین صنایع معدنی در کشور



به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، امین پورکبیریان مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان مهندسی با اشاره به بومی‌سازی سامانه‌های توزین پویا و کرنش سنجی عنوان کرد: این شرکت دانش‌بنیان در زمینه طراحی و نصب سیستم‌های توزین بر روی انواع ماشین آلات معدنی و صنعتی فعالیت دارد.

این فعال فناور با بیان این‌که سیستم توزین کاربردهای گسترده‌ای در صنایع مختلف دارد، ادامه داد: این سامانه‌ها به دلیل کاربردهای گسترده در تمام معادن، کارخانجات و دامپروری های صنعتی، دامنه مصرف وسیعی دارند و عمدتاً از طریق واردات تامین می‌شوند.

وی با بیان این‌که محصول یادشده مشابه داخلی ندارد، افزود: وجه تمایز نمونه ساخت این شرکت دانش‌بنیان نسبت به مشابه خارجی آن، بومی سازی محصول، قیمت پایین تر و خدمات پس از فروش در دسترس است.

پورکبیریان، با اشاره به جلوگیری از خروج ارز و کمک به صنایع با تولید سامانه‌های پویای توزین ساخت این شرکت عنوان کرد: ما در حدود ۵۰۰ عدد از این محصول در سال تولید می کنیم که تقریبا در سال ۵۰۰ هزار دلار از واردات و ارزبری جلوگیری می کند.

وی همچنین به مزایای قیمتی این محصول اشاره کرد و گفت: این محصول به نسبت مشابه خارجی یک سوم قیمت دارد و خدمات پس از فروش در دسترس برای مشتری فراهم می کند و با توجه به نیاز کاربر ایرانی، بومی سازی شده است. این محصولات دانش‌بنیان زمینه‌ساز اشتغال مستقیم ۲۰ نفر و غیر مستقیم ۵۰ نفر شده است.

این فعال فناور مهم‌ترین نقش حاکمیت را حمایت از تولید دانش‌بنیان دانست و افزود: ایجاد فضای سالم و توام با آرامش و امنیت اقتصادی برای تولید کنندگان مهم‌ترین رسالت بخش‌های حمایتی و حاکمیتی است. مردم نیز باید با خرید تولیدات داخلی از تولیدکنندگان و کارگران ایرانی حمایت کنند.

این خبر را در ایران وب سازان مرجع وب و فناوری دنبال کنید

منبع:مهر

دکمه بازگشت به بالا