فناوری اطلاعات

«متا» راهی جز پرداخت جریمه رگولاتور داده نروژ ندارد



به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، دادگاهی در نروژ اعلام کرد متا را به دلیل نقص حریم خصوصی کاربران می توان جریمه کرد. به این ترتیب تلاش شرکت آمریکایی برای متوقف کردن جریمه ای که رگولاتور داده نروژ وضع کرده بود، با شکست روبرو شد.

متا از ۱۴ آگوست تاکنون به دلیل جمع آوری داده های کاربران و استفاده از آن در تبلیغات هدفمند روزانه یک میلیون کرون (۹۳۲۰۰ دلار) جریمه شده است. تبلیغات رفتاری یا همان هدفمند نوعی از مدل کسب وکاری متداول بین شرکت های فناوری بزرگ است.

مالک فیس بوک و اینستاگرام خواهان توقف موقت دستور رگولاتور داده نروژ بود که این جریمه روزانه را به مدت ۳ ماه وضع کرده بود. رگولاتور داده کشور نروژ در بیانیه ای اعلام کرد: این پیروزی بزرگی برای حریم خصوصی است.

البته ممکن است این پرونده در اروپا گسترده تر شود زیرا رگولاتور نروژی قصد دارد تصمیم گیری در این زمینه را به رگولاتور داده اروپا ارجاع دهد.

اگر هیات حفاظت از داده اتحادیه اروپا با رگولاتور نروژی موافقت کند، احتمالا تصمیمی در حوزه این منطقه گرفته می شود که بقیه کشورهای اروپایی را نیز دربر می گیرد و در نتیجه جریمه دائمی خواهد شد.

متا مدعی شده بود این تصمیم رگولاتور برای جریمه نامتناسب است، قابل انجام نیست و نقض دیگر قوانین است. اما دادگاه این ادعاها را رد کرد. قاضی دادگاه هنگام صدور رای گفت: هیچ یک از توجیهات روی نتیجه تاثیری ندارد.

همچنین قاضی به متا دستور داده هزینه های پرونده مربوط به رگولاتور داده نروژ را نیز پرداخت کند.

این خبر را در ایران وب سازان مرجع وب و فناوری دنبال کنید

منبع:مهر

دکمه بازگشت به بالا