فناوری های نوین

جریمه اسپیس ایکس برای عدم رعایت قوانین ایمنی کارگران



به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، طبق سوابق بررسی های انجام شده، این جریمه به دلیل حادثه ای در مقر شرکت در ایالت واشنگتن بود که به آسیب جدی و امکان قطع عضو یک کارگر منجر شده بود.

تحقیق این خبرگزاری در سال گذشته نشان داد شرکت هوافضای ایلان ماسک قوانین ایمنی کارگر و استانداردهای عملیاتی را در واحدهای خود در سراسر آمریکا رعایت نمی کند. تحقیقات و بررسی های دولتی حاکی از حدود ۶۰۰ مورد جراحت گزارش نشده مربوط به کارگران اسپیس ایکس از سال ۲۰۱۴ میلادی تاکنون است.

این شرکت به سوالات رویترز درباره حوادث مذکور از جمله موردی که به مرگ یک کارگر و جراحت کارگر دیگری منجر شده که از سال ۲۰۲۲ میلادی در کما است، پاسخی نداده است.

بازرسان بخش کار و صنعت ایالت واشنگتن در دسامبر سال گذشته میلادی چند مورد نقض قانون ایمنی جدید در مقر این شرکت واقع در ردموند کشف کردند. این بازدید به دلیل شکایت کارگران انجام شده بود.

بازرسان به این نتیجه رسیدند که مرکز مذکور فاقد یک برنامه جامع ایمنی، ابلاغ قوانین کار و سیستمی برای اصلاح موارد نقض قانون است. به گفته بازرسان در یک حادثه پس از افتادن یک رول مواد روی پای یک کارگر و له شدن آن، امکان قطع عضو وجود داشت.

مدیران اسپیس ایکس به بازرسان دولتی اعلام کرده بودند این حادثه فقط یک بار اتفاق افتاده و مشکلات برطرف شده اند.

با این وجود بازرسان متوجه شدند کارگران ملزم به پوشیدن کفش های پنجه فولادی نیستند، حال آنکه وزن رول موادی که آنها باید در ماشین قرار دهند بیشتر شده و از ۳۶ به ۱۳۶ کیلوگرم افزایش یافته است. این نقض قانون به دلیل خطر جراحت بسیار جدی است.

یکی از کارگران به بازرسان گفته بود ممکن است قوانین ایمنی در شرکت نادیده گرفته شود زیرا هدف اسپیس ایکس تولید سریع تر در مدت زمان کوتاهی است. از سوی دیگر کارگر مجروج نیز گفته بود ماشینی که قرار بود رول مواد در آن قرار گیرد، به طور عمدی نادرست تنظیم شده بود تا نرخ تولید طی مرحله بارگیری مواد را افزایش دهد.

در یک حادثه جداگانه که کمتر از ۲۴ ساعت بعد اتفاق افتاد، یک کارگر دیگر در مقر ردموند به دلیل شکستگی مچ پا در بیمارستان بستری شد زیرا حین اعلام حریق از سکویی پریده بود. البته از آنجا که شرکت امکان پیش بینی چنین حادثه ای را نداشته، برای این مورد جریمه نشده بود.

این خبر را در ایران وب سازان مرجع وب و فناوری دنبال کنید

منبع:مهر

دکمه بازگشت به بالا