فناوری اطلاعات

نظام جدید ارزیابی نرم افزار تا آخر هفته کلید می‌خورد



هادی ملکی پرست در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص آخرین وضعیت طرح ساماندهی حوزه نرم افزار و تشکیل کمیته خبرگان جهت ارتقا و نظام ارزیابی نرم افزارهای کشور گفت: به منظور ارتقا و رشد نظام ارزیابی نرم افزارها و پدیدآورندگان نرم افزارهای فعال در کشور سازمان فناوری اطلاعات و سازمان نظام صنفی رایانه‌ای تفاهم نامه‌ای مشترک در بحث بازنگری و اصلاح نظام ارزیابی نرم افزار در کشور امضا کردند که به این منظور مبادله قرارداد و کمیته خبرگان با حضور تمام فعالین تولید نرم افزار جهت بازنگری قوانین و مصوبات قبلی در پایان هفته جاری آغاز به کار می‌کند.

وی افزود: به این ترتیب کمیته خبرگان برای بازنگری قوانین و ارزیابی و تسهیل در سرعت بررسی مستندات فنی و اصالت کسانی که متقاضی دریافت مجوزهای لازم هستند به زودی آغاز به کار می‌کند.

ملکی پرست در ادامه با اشاره به مشخص شدن تیم و اعضای کمیته خبرگان تصریح کرد: این تیم متشکل از نظام صنفی رایانه‌ای است که از کمیسیون‌های مختلف نرم افزاری و حوزه‌های مختلف سازمان‌ها، دستگاه و دانشگاه‌ها در آن مجموعه است به طور مثال وزارت صمت و دانشگاه‌ها و از خود سازمان فناوری اطلاعات نیز در این کمیته نماینده وجود دارد.

وی ادامه داد: این تیم به طور مشترک متشکل از بخش خصوصی و دولتی است که دست اندر کار حوزه نرم افزار و ثبت مالکیت معنوی نرم افزار در کشور شناخته می‌شوند همچنین به جهت تحقیق و پژوهش از حوزه‌های دانشگاهی هم در این کمیته استفاده می‌شود.

ملکی پرست در ادامه در خصوص هدف از تشکیل کمیته خبرگان و مبادله قرارداد گفت: با مبادله قرار داد کمیته خبرگانی تشکیل می‌شود که ترکیبش بخش خصوصی و دولتی و دانشگاهی است و یکی از اهداف اصلی‌اش بازنگری قوانین موجود است که حدوداً بیش از ۱۰ سال از اجرای آن در کشور گذشته است و استانداردسازی و به روز رسانی این قوانین را مد نظر دارد.

وی در پایان گفت: همچنین هدف، حمایت از پدیدآورندگان نرم افزار و در واقع استفاده از خدمات نرم افزاری شرکت‌های خصوصی در بخش‌های دولتی به صورت کلی است.

این خبر را در ایران وب سازان مرجع وب و فناوری دنبال کنید

منبع:مهر

دکمه بازگشت به بالا